Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miltäs toisiohihna voi kuulostaa silloin kun se ääntää?

Aloittaja JKKo, 13 elokuu 13, 15:05:42

« edellinen - seuraava »

JKKo

Sotkin kokeeksi kuminauhaan silikonisprayta. Ei mielestäni vaikuttanut mitenkään. Ostin mekaanikon stetoskoopin ja pyörittelin ilmaan nostettua takapyörää jarrusatula irroitettuna. Mikään paikka ei äännä toistaan enempää kuuntelulaitteella. Vaihdelaatikko on ehkä eniten äänessä ilman stetoskooppia. Ehkä mä vaihdan takapyörän laakerit kokeeksi. Sen jälkeen, jos ei ulina hellitä, on vaihtoehdot aika vähissä...

Ajossa on vaikea arvioida suuntaa mistä ääni kuuluu.
883/1200/turbo

ss454

Eikai joku ole tuohon sovitellut touring malleissa olevaa IDS:ää jossa takimmainen hihnapyörä on kumidampereilla "kiinni". On nimittäin omanlaisensa laakeri siinäkin (huom vuonna 2008) ja meni ainakin itsellä pyöränlaakereiden kera vaihtoon. Kuvista ei tuo hihnapyörän malli käy ilmi, vaikka tuskin näin hassusta jutusta kyse.
Ne tassunlaakerit ei paljoa maksa, Motonetista esim löytyy skf:ää. Ja edelleen sitä mieltä, että ne vaihtoon ja sitten vasta ihmettelyä. Laakereiden vaihdon jälkeen kannattaa alkaa syyllistä etsiä laatikko/enska sektorilta mikäli vielä jatkuu.

En tiedä lohduttaako, mutta tuttavalla vastaavanlainen ääni Evolaisessa soffassa ja minä en ajaessa kuullut sitä ollenkaan. Kaveri taas väitti minun pyörää äärimmäisen äänettömäksi putkia lukuunottamatta. Itse kyllä olen kuulevinani omassa kaikenlaisia rahinoita. Kaveri sitten päätteli, että pakko vaihtaa äänekkäämmät putket ettei turhaan kuule kaikkea pientä vinkumista. Pitääkin varmaan soitella sällille ja kysyä onkohan äänen syy löytynyt.

JKKo

Takapyörän laakerit vaihdettu. Ei niissä irtiotetuissa mitään vikaa ollut. Mut kun oli takapyörä poissa ja iskaritkin irti, niin haarukkahan on väljä. Siitä tuolla jousituksen puolella kyssäri. Jos ei ole äänen lähde sekään, niin sitten palajan tähän topikkiin.
883/1200/turbo