Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Romukauppa/ raaka-aineet

Aloittaja mielikuva, 13 elokuu 13, 14:47:17

« edellinen - seuraava »

mielikuva

Vieläkö suomesta löytyy romukauppoja, joissa saa käydä tekemässä löytöjä? Vielä kymmenen vuotta sitten niitä oli ainakin Turussa ja Tattiksella, tuli käytyä.

Tiedän kyllä, että aina pitää ostaa jotain kun poikkeaa laanille.

Joskus tuli osteltua tarverautaa ja kaikkea mielenkiintoista. Myös keski-suomen suunta kiinnostaa. Saa vastata myös YV:llä. 

V-8

-FTW-

Aparaatti

Ohho. Tuonne linkin "romukauppaan" kun joutuis niin olis viikkorahat äkkiä käytetty ;)

Kyl täällä Vorssasa ainakin noille romiksille saa mennä myllää. Mut tosiaan ne on romuttamoja eikä niissä oo ikipäivänä noin paljo "toimivaa" aineistoo.

mielikuva

Kiitoksia! Mä tykkään juuri tuollaisista paikoista. Joskus löytyy isompi rojekti, joskus joku messinkikäikäle minkä ympärille se rojekti valmistuu...

senaattori

Tampereen Nekalassa on Romu Soini. Siellä on melko paljon kaikenlaista "tarpeellista"  ::)

Hessu

Romikset on ihan jees kunhan ei tee kamasta mitään kovin erikoisia osia. Mulle on käynyt liian monta kertaa lähinnä hitsatessa, että kamat halkee jäähtyessä. Onneksi oon älynny varautua, jos en oo varmasti tiennyt matskua. Viime talvena väkersin mummorautaa just Romu soinilta tulleesta alsasta. Tekovaiheessa jo vähän epäilin, kun koostumus oli sen oloista. Heti kun kiristi putkien ympärille, halkes kaikki saumat. Eli snadisti varovaisuutta...
Eli mä en pysty ostaa romiksilta kuin jotain putkipalkkia ym., mistä voi olla varma että on perushuttua.

j

Sama varoitus RautaSoinin alsakasasta. Ei ollu helppoa. Aluksi tuntu hitsaantuvan hienosti, mutta pikku tig-fiksailut ja viimeistelytyöstöt pilas koko palan. Siitä läjästä ei todellakaan tiedä mitä löytyy. Tästä lähtien mennään vaan koneistamalla. Rauta Soiniahan voi kyllä muuten suositella. Valikoimat vaihtelee lähes päivittäin, jos meinaa eksoottisempaa roinaa tarvita. Yhtenä päivänä sielä on tonni pronssia ja ens viikolla kukaan ei tiedä siitä enää mitään. Löytyy myös sorvin teriä yms, mutta vaatii aikaa ja lehmän hermot.

Pohjois Pirkanmaalla Apollo (Mäntässä) myy uutta alsa-kamaa ja kertovat mihin hommaan sopii. Roskalaatikossa asiallinen kilohinta. On vaan hankala mesta ehtiä muullon kuin lomilla.

j

callahan

Tuolta tullut haettua kevyttä- ja kirkasmetallia.
Tattarisuo, Helsinkin kaapunnissa  :P

http://www.niemenromu.fi/yhteystiedot

oma edit: Tuolla oli lajiteltuna alut, kirkkaat ym.. putki- ja lattavermeet.
- In MMAF we trust -