Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun rungon numerot

Aloittaja L+L, 30 heinäkuu 13, 22:06:05

« edellinen - seuraava »

L+L

Kuka voisi auttaa?? Minulla on Pannun runko vm 58.Millaiset valukappaleiden numerot siitä pitäisi löytyä selvitääksen onko runko alkuperäinen.

erakko

Kerro mitä numeroita sulla löytyy ja mistä ni eiköhän se selviä?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

-Teme-

Tuon ikäisestä ei löydy valmistenumeroa kuin moottorin lohkosta. Runkoon se alettiin laittamaan muistaakseni vasta vuodesta 1970 alkaen.

Hemuli

Nyt ei puhuta valmistenumerosta vaan valukappaleisiin valmistusvaiheessa valamalla tehdyistä numeroista joiden perusteella asiantuntijat päättelee koska ne on tehty. Niillä ei ole mitään tekemistä moottoripyöräm identiteetin kanssa, ainoastaan valukappaleiden alkuperä pystytään määrittelemään niiden perusteella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Täällä on joitain numeroja nähtävillä: http://www.raceframe.com.au/

L+L

Tässä numerot

Moottorikiinike edessä    47664-48
Laatikkokiinike edessä    47671-68
penkin alla oleva valuk.  47568-58
alhalla oleva valuk.oik.   47651-30
                            vas   4756   ja paksu maali

Siinä kaikki.kiitos avusta jo näin etukäteen.

asavolai2

Terve,
Palmerin mukaan moottorin yläkiinnikkeessä (oikealla puolella) pitäisi olla stanssattuna numero ja kirjain. Jos se on alkup. -58 runko, siinä pitäisi olla 7 tai 8 ja jokin kirjain (viitaten valmistuskuukauteen)

jyrggä

Eikös sen yläkiinnikkeen stanssi kerro rungon sekä valmistusvuoden että -kuukauden. Mä oon ainaki käsittänyt niin, että se kertoo nimenomaan sen koko rungon valmistusajankohdan, ei sen kappaleen.
Tais olla juuri niin että kirjain kertoo kuukauden ja numero vuoden. Eli vaikka tammikuu 1958 ois A8, helmikuu -58 B8, jne..

edit: tai ainakin näin kai wishbonessa käsittäkseni menee nuo juoksevat valmistetiedot.  
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

L+L

ok,nyt löysin moottorin yläkiinityksestä numeron. 0H onko se nolla 1960ja H elokuu

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

asavolai2

Juuri niin, stanssi kertoo nimen omaan rungon valmistusajankohdan. Siitä voi myös arvata onko runko alkuperäinen, en tiedä viitsitäänkö replika runkohin niitä stanssailla? Palmerin kirjassa on muitakin ajankohdan tunnistusvinkkejä.
Jos pussihousuhommat kiinnostaa enemmäkin, niin caimag foorumilta löytyy valtavasti tietoa.

Puunaama

Kyseinen runko kai swingiperä...?
Tikkurilan Talli since 1991

L+L

Juuri näin on,eikä ne pussihousuhommat muuten kiinosta mutta piti viedä runko saksaan ja siellä ei kelpaa kuin 100% alkuperäinen.eli runko on valmistettu elokuussa 1960.ja takimaiset low seater valupalat on vaidettu.niissä ei ole numeroita.