Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC / B naputtaa

Aloittaja matant, 26 heinäkuu 13, 17:15:16

« edellinen - seuraava »

matant

Yläkerrasta kuuluu hiukan naputusta, tarkemmin kuunneltuani taitaapi olla vielä takasylinteriltä.
Mistä lähtee kaivamaan asiaa / ongelmaa?

Säädettävät tönärit paikallaan, kuinka tsekata että varmasti välys oikein?

FXD

Kuulisitpa  mun helinät ;D mä en ainakaan kesken ajokautta nyt enää ala mistään purkaamaan, ei ole helinät ja kilinät sen enempää kasvaneet että katsotaan sitten ens talvena mitä löytyy. Eli jos ei naputuksen määrä ala kasvamaan niin murehdit sitä sitten talvella.
Naputtaako kovempaa kylmänä kuin kuumana?
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

matant

Lainaus käyttäjältä: FXD - 26 heinäkuu 13, 20:04:21
Naputtaako kovempaa kylmänä kuin kuumana?

Kuumana kuulostaa kovemmalta.

FXD

Ok. Se olis varmaan helpoin lähteä sulkemaan mahdollisuuksia pois niistä venttiilivälyksistä, eli tsekkaat ne ekaks. Kuuluuko naputus yhtä kovana molemmin puolin pyörää?
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

Kokkonen

Mun 2002 TC/B venttiilikoneisto rapisee tasaisen varmasti tuossa 2000 rpm korvilla. Ja kuulee sen tyhjäkäynnilläkin. Mut mulla on ne huonommat Chevy tyyppiset nostajat.

Lainaus käyttäjältä: KokkonenNythän on taas ilmeisesti (?) saatavana "hiljaisia" nostajia myös MoCon tuotteina 18538-99 (Johnson-Hylift) jotka ovat hiljaisempia kuin Delphin -99A ja  -99B. Valmistajia on muitakin, Feuling, Zipper.....
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1407.msg9237#msg9237

Nostajien säädöistä, paikalla lienee edelleen hydrauliset ??
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=136.0

ja
Lainaus käyttäjältä: KokkonenTönärien säätö Andrews ohjeen mukaan, konetta pyöräytetään, etsitään säädön kohteena olevan nokan "matalin" paikka, jossa tanko säädetään käsin koskettamaan nostajaa, tästä vielä 3 - 4 kierrosta pidemmäksi.
Itse säädin ne niin, että esim kun takaimussa oli maksimi nosto, säädin etuimun. Pako samalla systeemillä

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W