Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vikakoodien tulkinta ja vikahistorian poisto

Aloittaja Tapsa61, 24 heinäkuu 13, 14:20:27

« edellinen - seuraava »

Tapsa61

Yhdistin johdon pätkällä vihreä/punainen ja mustan kaapelin testiliittimestä yhteen ja sitten alkoi engine valo vilkkua ja siitä laskemalla selvisi koodi 56, joka on nokka-akselin asema-anturi.

Avasin nokka-akselin kotelon pyöreän kannen ja vettä oli kannen alla muutama ml ja anturipinnastaan kostea. Vielä tuo engine valo paistaa mittaristossa, vaikka kaikki paikat kuivana.

Manuaalista en löytänyt miten virhekoodit poistetaan muistista?

Yritin myös seuraavanlaisella tavalla selvittää ongelmaa mittariston kautta eli matkamittarin reset-kytkin pohjaan ja käänsin virtalukkoa kolme kertaa jättäen virrat päälle ja liitetiedoston mukaista koodia sieltä löytyi, eli d01CLr….d10CLr ja CAL9.

Manuaalista en löytänyt miten virhekoodit poistetaan muistista tätäkään kautta?

Jos joku tietää tästä, niin jeesaatko?

Toki pyörällä voi ajaa, kun tässä mallissa (FXDWG vm. 2000) on myös toinen anturi ns. varalla eli kampiakselin asentotunnistin, josta sytkä boxi saa myös tarvittavan infon.

Merimies-Toni

Vika koodit poistuu muistista 50:n starttauksen jälkeen jos sinä aikana ei vikaa ole ilmennt. Jos sulla lamppu palaa koko ajan niin vika on vielä olemassa. Tästä on aijempikin keskustelu täällä ja siinä ohjeet esim kampiakselin asentotunnistimen mittaukseen. Nokan asentotunnistimista ei mulla tietoa...
Pikkuvikoja, heleppo korjata

ss454

Ainakin jenkkiautoissa on akunkengän irroitus auttanut. 10min riittää.
Tässä on joku sulake vaihtoehtokin, mutta ne niin mallikohtaisia että akun poiskytkennällä aloittaisin.

danger

#3
...

Tumppi

Lainaus käyttäjältä: danger - 24 heinäkuu 13, 20:23:47
Netistä löydetty ohje, ei mitään hajua auttaako joten kokeilu ihan omalla vastuulla ::)

TSSM Security Module Resetting Procedure.
1. move handle bar kill switch to off position
2. turn your ignition key: on-off, on-off then on
your turn signals and indicator light will flash 1 - 3 flashes
4. hit the right turn signal once.
turn signals and indicator light will flash once.
5. hit the right turn signal once.
turn and indicator signals will flash twice.
6. hit right turn signal once.
turn and indicator signals will flash three times.
7. hit left turn signal once.
turn and indicator signals flash to indicate error code
(see error code thread)
8. to now clear codes, hit left turn signal and hold down for 6 seconds until confirmation.
turn and indicator signals flash twice.
9. turn the ign switch to off

Thats it, TSSM is now reset and ready to roll



Mitäköhän se sähköinsinööri-joe on vetäny jos tommosen protokollan on laatinu?  8)

SanttuS

´03 ja vanhemmissa ei nopeusmittarista voi lukea vikakoodeja kuten uudemmissa pyörissä. Pitää tosiaan olla erillinen lukulaite, tai laskea välkkyjä.
Nopeusmittarin omat koodit ovat:

Speedo Checks:
press the odometer switch in while turning the ignition on (with the run switch engaged)

d01 is the Speed sensor output shorted low,
d02 is Speed sensor power output shorted high or open,
d03 and d04 are not used,
d05 is Speed sensor return shorted high,
d06 is Speed sensor return shorted low,
d07 not used,
d08 is Speedometer power overvoltage,
d09 is Speed output shorted high and
d10 is Speed output shorted low or open.
If the code has CLr added (d01CLr) which means clear no problems
The CAL 03 will be the last one Calibration 3=Domestic.

Viimeinen pitempi luku listassa on käsittääkseni nopeusmittarin kalibrointiin liittyvä.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

danger

#6
...

Tapsa61

Lainaus käyttäjältä: Tapsa61 - 24 heinäkuu 13, 14:20:27
Yhdistin johdon pätkällä vihreä/punainen ja mustan kaapelin testiliittimestä yhteen ja sitten alkoi engine valo vilkkua ja siitä laskemalla selvisi koodi 56, joka on nokka-akselin asema-anturi.

Avasin nokka-akselin kotelon pyöreän kannen ja vettä oli kannen alla muutama ml ja anturipinnastaan kostea. Vielä tuo engine valo paistaa mittaristossa, vaikka kaikki paikat kuivana.

Manuaalista en löytänyt miten virhekoodit poistetaan muistista?

Yritin myös seuraavanlaisella tavalla selvittää ongelmaa mittariston kautta eli matkamittarin reset-kytkin pohjaan ja käänsin virtalukkoa kolme kertaa jättäen virrat päälle ja liitetiedoston mukaista koodia sieltä löytyi, eli d01CLr….d10CLr ja CAL9.

Manuaalista en löytänyt miten virhekoodit poistetaan muistista tätäkään kautta?

Jos joku tietää tästä, niin jeesaatko?

Toki pyörällä voi ajaa, kun tässä mallissa (FXDWG vm. 2000) on myös toinen anturi ns. varalla eli kampiakselin asentotunnistin, josta sytkä boxi saa myös tarvittavan infon.


Tilanne koorjantui anturin kuivaamisella. Kolmannen ajokerran jälkeen ei engine-valo ole enää loistanut moottorin käynnistyksen jälkeen.

Ei tarvinnut onneksi tälläkertaa tämän kummenpia toimenpiteitä.