Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kottikärry, kevennystä työntämisen helpottamiseksi.

Aloittaja issakka, 26 toukokuu 13, 08:38:57

« edellinen - seuraava »

issakka

Moi.

Yritin saada Shovelin Norrtäljeen valmiiksi, en näyttelyyn, vaan ihan että onhan sitä munaa ajaa testiajona melkein 1000km. Viime vuonna ei onnistunut, koska jäin Multialle välille.

Päätin että muutan stuugia sen verran, että on keveämpi työntää, siksi Kottikärry nimi.  Stongankin valitsin niin, että voi työntää molemmin käsin.

Keula on Irbitistä, venäläinen. Haaste oli suuri johtuen senttiluokan välyksistä. Viimeisenä ihmetyksenä totesin että keulan jousissa oli 15mm pituus heitto, ilmankos nuo kananjalat ei menneet kohdilleen. Eturengas on 60-luvun dt-jammusta. Löysin sen näppärästi omasta romukasasta. Ensin piti laittaa 23", mutta ei tässä nyt aleta hifistelemään. Hankin alkuperäisen fxe:n tankin ja öljytankin. Tankin siksi, että on helpompi tehdä ropaamisia, kun ei tartte aina laskee bensoja. Laiska. Satulan tuli hetken inspiksestä, teen työkaluboksin sen sisään. Kuvasta puuttuu vielä takalamppu ja sissy ja.. ai niin remontoitu mosa ja Mapen kunnostama laatikko. :-D. Jos tuon sais valmiiksi Joutsaan... Aikaa menee vielä muuhunkin: Vette vaatii yhden lakkakierron, johtuen minua niin rehdisti auttamaan tulleen kännimaalarin töppäilystä... Sekin pitää tehdä itte uudestaan.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

issakka

Sain tehtyä takaosan valmiiksi. Sissy, Strutsi ja viimein satula. Harjoittelin tuon satulan tekemistä. Randomin pojille sanoin eteväni King & King -satulan...  

Runko pellistä, Kerni paikalliselta verhoilijalta ja siitä se lähti. Yhtään neulaa ei mennyt poikki. Satulan takaosassa on työkaluboxi, johon pääsee käsiksi kuskin selkäosan tulpasta. Kuskin persuuksen alla on 100mm reikä, josta pääsee kätevästi käsiksi öljynsuodattimeen... ja reiästä näkyy niiiin kauniisti ihan uutukainen korkkikin.

Huomenna sitten tuulilasin kimppuun... On jonkinmoiset mahdollisuudet saada valmiiksi Joutsaan.. mutta ittellehän mää teen, joten ei viitsi oikoa. Tuppien aineksetkaan eivät ole vielä tulleet Englannista. Teen tupit korkista, ihan vaan sen takia kun on tuttua kamaa, perhokalastushommista.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

leafhill


issakka

King and King!... kenenkään muijan hanuri ei pysy ton päällä. Olen jo saanut vihjauksia että on niin isot kivet, että tarvii tehdä reikä satulaan...

Tänään tuli korkit ja liimasin tupet, huomenna pitää sorvata muotoon.... Ohjauksen rajoittimenkin väsäsin.. rosteriketjusta.

"NO 54 EVER"
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

issakka

#4
Joutsa oli ja meni... Hienoja pyöriä oli äijät saaneet aikaiseksi. Rautis vei sinne ja toi kotiin luotettavasti ja piipahdin vielä Orkkukivessäkin.

Joop... Mutta nyt sain vihdoin tehtyä korkkikahvat ja  taivutettua "tuulilasin". Koska olen jo reippaasti kuudennella kymmennennellä... niin tarviihan sitä tuulilasin.  Visio oli alunperinkin vähän oksettava ja se näyttää onnistuvan ihan ok. Värisokeena olen vaimon sanan armoilla, on kuulemma neon-kelta-vihree... Jos siinä ois vähän hippimeininkiä.. ja jos se vähän estäis  ravan lentämistä naamalle, kun ei oo loksua ja kumina on 21" enskakumi... Eestäpäin näyttää aika tasaiselta, mutta todellisuudessa se on aika kaareva, ihan sai oikeesti nyhrätä mokomaa...
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

kessu


issakka

Siivouspäivä ahdisti... ehdin kuitenkin tekemään takalampulle kiinnityskohdat ja mallaamaan sitä paikoilleen. Lamppu on jostain vanhasta fillarista ja punainen umpio Jenkkipoliisipyörästä. Takalokaria ei tule. Satulan alaosa on tehty kiilloitetusta rosterista, tietenkin tiskipöydästä.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

jyrggä

Asiallinen tuulilasi  ;D
Tein kans tuutin stongiin sellaisesta vihreestä kupla-visiiristä pikalukollista pleksiä, jonka vois tarpeen tullen heittää naamalle. Noh, keskenhän se(kin) sitte jäi kun kevät yllätti taas..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

issakka

Joop... Tuulilasin teko olikin aika mielenkiintoista. Testasin irrallisen palan taivuttamista kuumailmapuhaltimella, ei toimi. Pähkäilin vähän aikaa ja tein pellistä mallin, jonka taivutin haluamaani muotoon.  Laitoin pleksin mallin päälle, keittiön hella 300 asteeseen ja yhdistelmä lämpenemään. Jonkin ajan kuluttua alkoi pleksi taipumaan ja muotoutui pellin päälle.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Don Quijote

Ipon luova hulluus lämmittää mieltä  8) Jatkakaa!
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Titus

Vähän siisti , hyvät muodot.  On se outoa kun rupee läheneen tota 60 rajapyykkiä nii ei viittis enää syödä tuulessa kuraa, lasolia ja lentäviä ökkömönkiäisiä.

Spöke

Hyvä Ilpo! Tost tulee väkisinkin hyvä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mikira

Joskus tuli taivuteltua pleksiä muotoonsa työmaasolariumilla, pleksin pala muotin päälle ja halokeeni lamppu siihen lämmittämään. Kauanhan se kesti.

Jake


Alluh

Tosi hieno pyörä ja freessisti erillainen. Näyttää hyvältä jopa ruma kuski selässä.  :D