Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

4-vaihteinen poksahti

Aloittaja Spöke, 11 elokuu 09, 22:34:22

« edellinen - seuraava »

Spöke

Matkalla kopteriralliin mentiin päältä satasen vauhdista takafillari lukossa hesarin paksuuden päästä kuorma-auton keulaa. Lukkiutuminen tapahtui 3.-4. vaihtohetkellä. Tais tulla ns. ylivaihdeloota ;D

Kuori varmaan halkes, jäi sen verran red linea radalle. Kandeeko moista rempata?
Nyt vähän ihmettelyä ennen rahankeruuta; Tekiskö uuden osista, vaiko tilalle revtekkiä tai jtn?
Näkyypi amerrikoissa olevan noi uudet siinä tuhannen dollarin korvilla+rahdit. Ideoita, jotta tiedän lihottaa säästöpossua?
Niin, ja uus loota sais tulla jalkakytkinkäyttöön.
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

rodchop

mulla posahti jokin aika myös samainen aski. kiinnostaisi tietää mitä sulla hajaonnu yms...
korjauksesta en tiedä. mutta tuohon rewteckhin 4-loviseen oon ollu tyytyväinen toiminut moitteetta useamman vuoden. polvilumpiokin säilyi ehjänä. tosin kun tuolla posahtaneella. ostin aikoinaan saksan ebaysta  uutena ,hima ovelle 960e mukana kiksi öljy pohjalevy yms.
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Vähän on hinnat pompsahtanu, nyt revtchin 4-vaihteinen yli 1500â,¬ :o
Kukas noita halvimmalla myis,(?) jenkkien iipeikauppiaat pyytää melkein 500,- rahdeista...
-Markku-

rodchop

kannattaa katso saksan ebaysta niin ei tuu tulleja yms, halvat postikulut. getriebe oli muistaakseni vaihdelaatikko saksaksi
HOG Forever Forever HOG

Soikkeli

Höh
Mikäs nyt 4-vaihteisia riivaa kun lootat poksuu ?
Itsellä hajosi viime torstaina 4 vaihde. Jalalla ei mene päälle mutta kun kädellä painaa niin menee nätisti.
Pikän aikaa teki sitä että kun vaihtoi 4:selle niin pyörähti tyhjää ja piti pienen pamauksen mutta vain matalilla kierroksilla.Nopeus kun oli yli 100km vaihtaessa niin toimi ok.
Jalalla vaihtaessa paukkuu mutta ei kytkeydy ja jää ns. vapaalle, kädellä kun painaa lisäksi niin toimii toistaiseksi.
Tällä olisi pärjättävä talveen joka on toivottavasti pitkä  ;D
C.O.G. 
Lifemember

Raimo-Raato

Toi kolmosen ja nelosen välissä tapahtuva jumiminen voisi johtua hyvinkin siitä että toision eturattaan mutteri on päässyt löystymään. Tällöin koko paketti pääsee liikkumaan sisäänpäin ja 2 vaihdetta menee kerralla päälle.
A.K.A. Rambe

Juhana H

Red Line haisi 10-tiellä viellä ehtoollakin kun ajelimme askin tuhoutumispaikan ohi  :'(

jyrggä

Mulla rupes löytymään 3. ja 4. vaihteen välistä välivapaa taanoin. Redlinet kun heitti askiin, niin ei hetkeen sitä vaivaa ollut. Nyt taas ruennut löytymään harva se kerta.. Onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa lopun alkua?  :o
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Välivapaasta kaikki mullakin alkoi. Redline teki lootasta kohtuuhyvän, kunnes kerran... ???
Ameriikoista sais 1100 taalaan 5 vaihdetta neljän kuorissa. Keksis vaan, mitä sillä yhdellä ylimääräisellä vaihteella tekis....tosin onhan  24/47 ratastuksella tuo nykyinen ykkönen piiitkä.
-Markku-

Soikkeli

Nyt ei enään toimi kädelläkään suurin pykälä, ei pidä edes pauketta. no, talvi lähestyy jo kovaa vauhtia.

Tuli purettua loota ja sieltä löytyi siirtäjähaarukoiden akseli joka oli päässyt irti, liikkunut oikeallepuolelle.
Akselin tiivistyskumi oli loota sisäpuolella joka esti 4:lle vaihtamisen.
Pääsimpäs halvalla  ;D
C.O.G. 
Lifemember

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 12 elokuu 09, 17:52:54
Vähän on hinnat pompsahtanu, nyt revtchin 4-vaihteinen yli 1500â,¬ :o
Kukas noita halvimmalla myis,(?) jenkkien iipeikauppiaat pyytää melkein 500,- rahdeista...
-Markku-

Ei noita suuria rahteja kannata pelästyä.Pyörän aski alkaa olemaan sen kokoinen murkula,ettei sitä lentorahtina kannata hoitaa kotiin.Itse olen jokusen kerran uittanut nuo isommat biitit Amercarsin kautta kontissa.
On varmasti muitakin puljuja jotka tuohon konttirahtiin ovat perehtyneet,mutta itse olen käyttänyt tuota.
Viimeksi taisin uitatuttaa kaverille twincam koneen+laatikon kontissa.
Tuon koneen rahti oli muistaakseni hiukan satasen päälle euroissa,veikkaan että askin saisi rahtifirman minimitaksalla kotiin.Mikä se sitten sattuu olemaankin..
Tuo systeemi toimii myös muiden kookkaiden palikoiden kanssa ja sellaistenkin mitä ebay-diilerit ei suostu lähettämään ulkomaille.Tarvii vaan ehdottaa että käykö tälläinen jos lähetätte tuon kokkareen rahtifirmaan ja ne hoitaa sen kotiin.
Mitään hätäisen miehen hommaa tuo ei ole,sillä aikaa saattaa kulua parhaimmillaan(tai pahimmillaan)pari kuukautta että saa toimituksen perille....

rodchop

Joo loysin vihdoin tuohon askiin sisukset ebaysta. Mulla tosiaan 79 malli jossa laakerit hakissa.
Tuota sarjaa ollut hiukka hankalampi loytaa. Ostin Rewteck, in sarjan jossa akselit rattaat yms.
2.44 suhteella 400$ tohon rahdit & tulli niin oltiinkin 450e on se niin...
Ihan laadukkaalta vaikuttais, mm ylimaarainen O-rengas vetopuolella, jos toi vaikka pitais. CC,n version ois saanu 70$ halvemmalla, palailen kunhan saan nippuun. Tuo kuulalaakeri joka kuvassa ei tullu mukana.
HOG Forever Forever HOG

Soikkeli

Edelliseen kommenttiini että pääsimmäs halvalla: täälläkin on Revtech:in 2.44 satsi.
Samalla myös huomasin että hydraullikytkimen sylinteristä lähtee pinnoitus irti eli uusiksi menee sekin...ihanan halpaa taas ;D

In Revtech we trust.
C.O.G. 
Lifemember

rodchop

Onko siinä vielä takuu ? Joo made in Korea. tuokin on... Mulla kyllä tuo saman valmistajan aski hyvin toiminu useamman vuoden, tuo aski kyllä numero 0041 muistaakseni made in Mexico eli alkupään tuotantoa, tiedä näistä sitten. Jos tuon ehtis aamulla ennen töitä käydä niputtamassa.
HOG Forever Forever HOG