Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljyn kierto ongelma

Aloittaja rodchop, 11 elokuu 09, 18:43:04

« edellinen - seuraava »

streamliner

Orkkisfiltteri, en tiedä onko yksi- vai kaksisuuntainen. Kaikki toimi siis viime startilla, joten jotakin outoa on ilmassa. Täytyykö tästä olla edes huolissaan, kun öljyvalo ei vilkahdakaan? Sillä kai lienee eniten merkitystä, kun ei ole mikään haitekvehe. Suurimmassa osassa pyöristä öljynpainemittareita ei ole ja jengi ajaa niillä (ignorance is bliss) naama näkkärillä. Vähän sama kuin laittas volttimittarin ja kyyläis sitä hullun lailla.

Välillä olen miettinyt, että on se ollut idiootin hommaa tuo 80-luvun alku ja sitä aiempi aikakausi näiden paskojen kanssa täällä Suomessa. Mitään huoltoja ollut olemassa, varaosia et saanut mistään, kukaan ei tiennyt mitään, se toinen hullu asui toisessa kaupungissa ja skoudet pysäytteli jos sille päälle sattuivat osoittamalla revolverillä maijan ikkunasta (kuultu aikalaisen suusta). Helppoohan tää nykyään kaikkienkin vaikeuksienkin keskellä ruuvailla vaan kotkia ja teneriffanristejä tankin kylkiin ja viedä huoltoon jos kotka tippuu tien varteen.

No, kohta lähden ajaa tallille...

Jack

kurki sinne öljytankkiin, ja jos sinne tulee öljyä normaalisti, eli hieman sykäyksittäin, asia on pihvi. Ruuvaa se mittari helvattiin ja aja.
Flatheads!!!

Jarkko

Moi

Ei mulla ainakaan ole paineet lämpimänä kuin jotain 15 psi:tä(?), kylmänä ehkä vähän aikaa joku kolmekymmentä. Mun silmiin toi kakskymmentä näyttää ihan hyvältä.

Jarkko

Jack

moneskohan kerta tää on kun mä sanon tän jollain voorumilla.

Nää vehkeet, siis ainakin vanhemmat ei toimi paineella, vaan volyymilla.
Flatheads!!!

streamliner

Joo ei tohon mittariin voi luottaa. Kylmänä toimi taas niin hyvin kuin pitikin, mut lämpimänä lukemat oli taas siellä 20ssä. Otin irti mittariin, puhaltelin paineilmaa (mittarin) takapuoleen ja tuntui pelaavaan. Putsasin sen sihdin sieltä reiästä, eikä sekään ollut mitenkään erityisen roskanen.

Paikallistin muuten sen "kolinan" joka aiheutui kun kannentiiiviste paloi (ja voitelu falskasi). Se tuli keinuvivuista. Nytkin "kolisee" hetken kun starttaa ja sitten kun öljynkierto ehtii vivuille, niin se lakkaa. Kyllä shoveli ja siperia opettaa.

Tänään omalla shovelilla Norrtäljeen jeah!

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 kesäkuu 11, 20:52:11
moneskohan kerta tää on kun mä sanon tän jollain voorumilla.

Nää vehkeet, siis ainakin vanhemmat ei toimi paineella, vaan volyymilla.

No joo, eihän sillä mittarilla juuri mitään virkaa ole.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 kesäkuu 11, 20:52:11
moneskohan kerta tää on kun mä sanon tän jollain voorumilla.

Nää vehkeet, siis ainakin vanhemmat ei toimi paineella, vaan volyymilla.

Jos paine on 0, paljonkos on sillon volyymi? :P

Mulla on öljyväijy siinä het pumpun jälkeen. Näyttää kuumana 15 psi, kun ajaa sataa tai lujempaa. Jos on vaihdettu tehokkaampi öljypumppu, voi näyttää enemmän, mut toi 15 psi on ihan ok lukema orkkispumpulle.

Öljyväijy on hyvä olemassa, se voi joskus pelastaa täystuholta.
Long John Stroker

Jarkko



Öljyväijy on hyvä olemassa, se voi joskus pelastaa täystuholta.
[/quote]

Mulla on vapaanvalosta tehty öljynpainevalo, se kun syttyy ajossa niin näyttää vihreää valoa koneremontille :D

Hemuli

Rautapää evon pumpulla antaa kuumana juuri ja juuri sen verran painetta että mittari hieman nousee. Kylmänä menee sitten yli asteikon. Raju on ero lämpötilan mukaan. Itse ottaisin paluuletkun irti ja katsoisin että öljyä tulee tasaisella sykkeellä takaisin säiliöön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuukka

Eikös toi nyt oo ihan peruskauraa, että öljynpaineet laskee kun öljy lämpenee. Ihan muissakin vehkeissä, kun harley davidsoneissa. Mä olen tässä alku kesän päivitellyt paineiden nousua uusien nostajien/pesien ja pinjonin puslan vaihdon johdosta. -58 kellari s&s pumppu kylmänä tyhjäkäynnillä tappiin, ajossa noin 90kmh vauhdissa normaali lämpösenä 50psi ja joutokäynnillä 15-20psi. Autometerin mittarista paineita lueskelen.

Kyllä mun mielestä toi mittari on ihan hyvä olla olemassa, jos vaikka pumpun kiila pettää voi ehtiä pelastamaan vaikka jotain.
C.O.G.

Hessu

Mä olisin huolestunu, jos olis tollaset paineet. Olisko joku kanava tukossa, vääränlainen pumpun pohjatiiviste, muutosporaus viturallaan ym...

Tuukka

Ennen Jakopäänkopan ja nostajien/pesien vaihtoa paineet oli ne perinteiset 20psi ajossa ja jotain 0 tienoilla tyhjäkäynnillä kuumana. Irrotin kyllä vielä kopan asennuksen jälkeen ja tarkistin että pinjonille on kanavat auki ja pinjonin kanava ei tukossa. Sen verran askarrutti paineiden nousu. Luulisin, että pumpussa on välitys vaihdettu evon välitykseen ja paineet pääsi aikaisemmin falskaamaan sikaväljien kovaksi tehtyjen nostajien kautta. Nyt kun pinjonin sivusta voiteleva pusla on timmi ja nostajat todella fitit pesiin paine nousi.

Tää oli mun diagnoosi... Tosin olen joskus aiemminkin ollut väärässä.
C.O.G.

Hessu

Pienen pohdinnan jälkeen oon sitä mieltä, että sulla on pumpussa se mäntä jumissa joka säätää painetta, tai se ylipaineen poistumiskanava tukossa. Koska on motti kylmä tai kuuma, tai mitä tahansa, ei paineiden pitäis nousta yli n.50:n.
Jos lämpimänä kierroksilla paineet on 50, pakko olla joku tukos jossain. Ei vaan oo normaalia.
Tai sit mittari on paskana.

Tuukka

Ylipainekanava on auki, männästä en tiedä voisihan sen tarkistaa. Itsellä kävi mielessä, että olisikohan entinen omistaja yrittänyt nostaa paineita jäykemmällä jousella? Mun mielestä toi 60psi kylmänä startin jälkeen ei ole mitään uutta. Eilen testailin kohtuu viileellä koneella, kun antaa kierroksia paine nousee 50 psi:hin ja jää siihen, eli ei nouse ylemmäs vaikka kierrokset nousee. laskee sitten alemmas tyhjäkäynnillä. Mittari mulla on siinä paineanturin reijässä vaikuttaako asiaan?

C.O.G.

JPP

Mulla on reilut 20tkm ajetussa Softailissa paineet 12psi ajossa ja 5psi tyhjäkäynnillä. Kuulostaa hurjalta lukemalta tuo 50psi ajossa. Kylmällä koneella heti käynnistyksen jälkeen on mulla jotain 30-40psi, mutta kun odottelen ennen lähtöä niin ne tippuu jo 20psi tietämille.