Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

BSA a65, erot vuosimallien välillä

Aloittaja jyrggä, 10 toukokuu 13, 07:43:39

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Mitähän muutoksia noissa 70-luvun a65 moottoreissa on, verrattuna 60-luvulle?
Esim. tiivistesarjaa myydään vuosimalleihin 60-70, 60-71 ja 60-72..? Ja Hunttihan myy mankkua näihin merkinnällä pre-70..
Empiirisen tutkimuksen mukaan ainaki jakopäänkopan pulttien määrässä on eroja, onko myös pulttijaossa?
Enskakopan tiivisteissä/pulttimäärissä myös jotain muutoksia?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Redneck

Moi ! Mun A65L oli 65-mallia ja tiedän että myöhemmissä oli 2 takimmaista syl.kannen pulttia paksumpia, vaihteisto sai öljyn mittatikun ja venttiilikoppaan tuli rivoitus.

Tämä ei auta siihen mitä kysyit, mutta tällaisia eroja tiedän. 
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Tomppa68

No, 69 tuli kieppikellon lähtö kopan etuosaan Lightningissa, 70 tuli plunger-tyyppinen öljynpaineensäädin kuulaversion tilalle. Öljypumppu muuttui valurautaiseksi 71. Sytkäpuolella ekaks oli Lucas 4CA kärjet joissa ei ollut erillissäätöä ajoitukselle. Vuonna 68 tuli 6CA kärjet joilla kummankin pytyn ajoitus voitiin säätää erikseen pitämällä kärkivälit samana. 71 tuli OIF kone.

ma^ko

Eiks joku A65 malli (Spitfire?) ollut kärjettömällä sytkällä, mul on ainakin jostain mielikuva et A65:n joku malli olis ollut eka tuotantoprätkä kärjettömällä stendiksellä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tomppa68

Kärjetöntä ei oo tehtaalta lähtiessä ollu, mutta vuodesta 1964 alkaen jenkkivientimallien 500 cyclone ja 650 spitfire sytkäksi sai akuttoman Energy transfer sytytysjärjestelmän. Siinä käytettiin ihan omia osiaan jotka siis pelas vaan tossa ET järjestelmässä. Alternaattori Lucas RM19ET, puolat Lucas 3ET, konkat Lucas 54441582 sekä kärjet Lucas 4CA.ET.

Kärettömiä alkoi ensimmäisenä valmistaa Boyer Bransden Pässiin 70-luvulla.