sytytyksen säätö

(1/3) > >>

antkala100:
todennäköisesti hieman kireempi nokka paikallaan -77 shovelissa
joka on haastava saaha käyntiin (puristuksia niin ettei tarvii hentoa potkasua etes miettiä)
kysymys: sytytyksen säätö, limpussa oleva ennakkomerkki - reiän keskellekö? vai pyttyjen väliin vai kohtisuoraan ylös?
sitten ku merkki kohdallaan niin käännetäänkö syttyboxi juuri siihen kohtaan kun valo syttyy vai hieman eteenpäin? jotta tällanen käynnistyisi helpoiten potkimallakin

Kiiski:
Se sun sytkä on 35 astetta vituillaan näkemättä tai kuulematta. "Syttypoksit"säädetään yleensä yläkuolokohtaan eikä 35° asteen merkin mukaan limpussa. Se kiksi alkaa painumaan ihan eri malliin kun säädät sytkän kohilleen. Virinokka ei nosta puristuksia vaan päinvastoin. Joo ja se merkki tulee keskelle pyttyjen väliin kohtisuoraan ylös, jos piste voi olla jotenkin kohtisuoraan. Olettaen että sun limpuissa yläkuolokohdan merkki on piste. Sytkän malli ja merkki selventäis tilannetta kovasti.

antkala100:
ymmärrän
yläkuolokohtaa ei ole merkattu limppuun, löytyy vain ennakkomerkki, pistettä ei ole
merkin kohdalla- etupytty on aavistuksen yläkuolokohdan alapuolella ja takapytty on aika liki ylimmässä asennossa

sytyn on Ultima digital ignition system 53-644

jsr85:
Ainaki ite säädin ultiman ohjeen mukaan tuohon limpussa olevaan tdc merkkiin ja hyvin toimii.

tässä viel manuskasta:
• STATIC TIMING THE MOTOR
Remove the timing inspection plug. With the bike in high gear turn the rear wheel to get the crankshaft to top dead center on the compression
stroke of the front cylinder (TDC mark aligned in the inspection hole). Removing the spark plugs will make it easier to turn the crank.
Rotate the ignition to cause the status LED to turn off and on. Carefully follow this next instruction: find the point where the LED just turns off
while rotating the base plate in a clockwise direction. Lock down the ignition. The initial timing is now set close to optimum. Final timing may
be checked and set dynamically to compensate for normal production tolerances in the timing rotor, camshaft indexing, flywheel marking, etc.
If the ignition has to be rotated an extreme amount or does not have enough adjustment to bring the timing in, the engine may be on its
exhaust stroke. Remove the ignition and observe the timing rotor. The timing pickup (near the switches) should be sitting in one of the
windows with the ignition installed . The shorter distance to the other window should be CLOCKWISE. If not, rotate the crankshaft 1
revolution and check again.


Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Hemuli:
Kuulostaa oudolta ettei TDC-merkkiä olisi. Yleensä limppuihin on aina merkitty etu- ja takapytyn ennakkomerkit ja etupytyn yläkuolokohta. Ja kuten Kiiski sanoi, noi elektroniset sytkät tupataan aina säätämään yläkuolokohdan merkille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu