Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

öljynpainemittari

Aloittaja _Juha_, 08 toukokuu 13, 17:47:27

« edellinen - seuraava »

_Juha_


talvi seisonnan jäljiltä Buellin öljynpaineen varoitusvalo lakkasi toimimasta.

Tästäpä mieleeni tuli jotta jos laittais oikein mittarin siihen.

tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin:onko saatavilla mittaria josta saisin myös signaalin omalle varoitusvalolle?

ps. mitkä ö-suodattimet ovat käypäsiä näihin putkirunko bölleihin/sportyihin..?
champion c306 ja ilmeisesti mobil m1-102 ainakin, mutta onko muita?
ja käyttääkö joku nelipyöräinen käypäsiä? ettei tarviis maksaa hooree lisää ???
too fast to live    too young to die

ma^ko

Öljynpainemittari on varsin turhake, mutta toki voi haaroittaa sekä öljynpainevalon kellolle että mittarille öljynpainelähdön. Sähköisetmittarit joissa itsessään ilman haaroitusta liitäntä öp-valolle omaa yleensä maamoottorille turhan korkean raja-arvon, eli öljynpainevalo palaa pikkurundeilla aina.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Make

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 08 toukokuu 13, 23:32:42
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 toukokuu 13, 20:18:45
Öljynpainemittari on varsin turhake...

Hä?

Kyllä sen puuttuvan öljynpaineen ennenpitkää huomaa ilman mittariakin  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Mielestäni öp-mittari on turhake, varoitusvalo sensijaan ei ole. Öljynpainemittari kertoo että pienillä kierroksilla painetta on varsin vähän ja hieman isommilla hieman enemmän... ajossa vaan kukaa seuraa jatkuvasti öp-mittaria ja sijoituskin on usein vähemmän kätevä ajossa tapahtuvaan jatkuvaan tarkkailuun... syttyvän varoitusvalon saattaa havaita ennen kuin totaalituho on kohdannut, mittarista asiaa tuskin ajossa huomaa ennenkuin sen huomaa muutoinkin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

masa

Mielestäni öp-mittari on turhake, varoitusvalo sensijaan ei ole. Öljynpainemittari kertoo että pienillä kierroksilla painetta on varsin vähän ja hieman isommilla hieman enemmän... ajossa vaan kukaa seuraa jatkuvasti öp-mittaria ja sijoituskin on usein vähemmän kätevä ajossa tapahtuvaan jatkuvaan tarkkailuun... syttyvän varoitusvalon saattaa havaita ennen kuin totaalituho on kohdannut, mittarista asiaa tuskin ajossa huomaa ennenkuin sen huomaa muutoinkin.

Mittari ok lisävaruste mutta kyllä valo on parempi jos vaan anturi on oikein mitoitettu 
   

seppo

Olen mittarin vannoutunut käyttäjä. Mittari on sijoitettuna takakanteen. Käypänen esimerkki oli kun taas köyhyyttäni ostin uudet taiwanin keinuvivut soveliin ja kun puslat kuluivat niin paine kansissa laski selvästi aikaisemmasta eli hälyytti jossain olevasta viasta. No otin mittarin pois ja tarkastin sen kytkemällä rinnalle teollisuuspainemittarin. 2 vuotta vanha halpismittari ja näytti ihan tasan oikein. Syy ja seuraussuhde oli sitten ihan selvä, nuo puslat oli kulunut niin väljiksi etten ole ikinä nähnyt. Pelkällä valolla olisin painellut menemään kunnes jotain olisi hajonnut.

Kyllä mittarille on paikkansa, sitä voi seurailla ja alkaa hermoilla kun paine ajan oloon vähenee. Merkittävä paineen aleneminen on kyllä merkki kulumasta pumpussa tai jossain muualla.

Hemuli

Alkuperäiseen kysymykseen...

Mitä tarkoitat että öljynpainevalo lakkasi toimimasta? Eikö se syty kun sammutat koneen - toi on aika normaalia Sportsterpohjaisissa moottoreissa, seuraavan kerran kun koneen jäähdyttyä käynnistät sen uudestaan niin valo taas toimii. Se anturi saattaa jumia sen verran että ei heti sytytä valoa.

Testaa onko se anturivika irrottamalla piuhan anturin päästä, virrat päälle ja piuha maihin. Jos valo syttyy niin vika voi olla anturissa. Jos ei syty niin sitten tarkista polttimo ja että onko piuha poikki jostain välistä.

Mä oon käyttänyt satunnaisesti autofilttereitä näissä, H-D suodattimet on sillä yleisimmällä mahdollisella 3/4" UNF liitäntäkierteellä ja siihen sopii monikin suodatin. Esimerkiksi Champion C106 tai C116. Mutta ei ne prätkäsuodattimetkaan nyt niin paljon enempää maksa, vähän toistakymppiä ja ne saa samalta tiskiltä kuin hyvät öljytkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

_Juha_


juu tosiaan merkkivalo ei ole ilmoittanut olostaan mitään tänä keväänä.voihan se olla vaikka ihan polttimo rikkikin.
vahvasti epäilen kyllä anturia.täytyypä laittaa piuha maihin, ja kokeilla syttyykö lamppu.


too fast to live    too young to die

_Juha_

piuhan pätkällä kokeilin ja kyllä anturi on rikki tai jumissa tilapäisesti.
eli lamppu syttyy kun vetää piuhan maihin(moottori luonnollisesti ei käy)
en nyt taida viittiä ruveta heti sitä vaihtamaan,jospa se notkistuis kun hiukan ajelee :P

jos nyt mittaria vielä mietitään niin mitä nämä vehkeet kehittää öljynpainetta?

millaisella asteikolla teillä mitskuja on?
too fast to live    too young to die