Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Chopper?

Aloittaja Kokkonen, 10 helmikuu 09, 11:36:43

« edellinen - seuraava »

flhx

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 09 helmikuu 11, 10:39:37

Ai että individualisti ! Ompas susta oikee Guru kehkeytyny ???  
Esim. Toi sun maltan risti teema on todella jotain ennennäkemätöntä ::)
Tarkoitat kai että haluat teettää laitteita !  Vai ootko opetellu hitsaamaan yms...

Minä kyllä käsitin että Tbone tuossa mainitsee että hän nimenomaan jäljittelee jotain olemassaolevaa styleä.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: flhx - 09 helmikuu 11, 10:43:19

Ai että individualisti ! Ompas susta oikee Guru kehkeytyny ???  
Esim. Toi sun maltan risti teema on todella jotain ennennäkemätöntä ::)
Tarkoitat kai että haluat teettää laitteita !  Vai ootko opetellu hitsaamaan yms...

Minä kyllä käsitin että Tbone tuossa mainitsee että hän nimenomaan jäljittelee jotain olemassaolevaa styleä.

Ihan oikeen käsitit! Mr rodchop rauhoittuu nyt vaan, en todellakaan moittinut ketään enkä kehunut itseäni, kuten yleensä tapanani on. Eikä mulla sitäpaitsi oo mitään maltanristiteemaa, ainoastaan yks ilmanputsari, joka oli siinä jo kun mä tulin sinne ja joka sekin vaihtuu kesäksi erääseen sangen yleisesti tunnettuun muotoiluun. :)
Long John Stroker

Hemuli

Jep, taisi Rodchopille tulla pieni luetun ymmärtämisen häiriö ;D...

Ja muutenkin - pyritään pitämään kiivaskin keskustelu vapaana henkilökohtaisuuksista. Kaikki eivät tiedä että tunnette toisenne myös foorumin ulkopuolella ja äkkiä tällaisesta sanailusta jää paska jälkimaku.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Täälläkin tyypit ruvennu kovasti arvostelee muitten tekeleitä, miten tehdä, mimmonen tehdä, mikä toimii, mikä ei, mikä on oikein. (on ok jos tarvitaan neuvoa) muuten mielestäni hieman epä asiallista sehän voi  tappaa yksilön luovuuden.
Mikään ei oo oikein. Kannattas varmaan itsekkin yrittää jotain saada aikaan.

Ollaan aiheesta sivussa, mutta kuitenkin. Voi kommentit joku kokea negatiivisena "arvostelunakin". Mutta miten se keskustelu sitten syntyy, jos ei voi mielipidettään esittää? Rakentaja tietää, mitä tekee, jollain on asiasta eri näkemys ja hän sen voi tuoda esille. Onko sillä sitten vaikustusta, on rakentajan asia. Ei täällä mitään tasapäistämistä ole esiintynyt ja kommentit ovat olleet varsin asiallisia. Mun mielestä mennään oikeaan suuntaan kun asioita puidaan avoimesti. Pitää kuitenkin huomata ettei kukaan vaan keskittyisi pelkästään negatiiviseen arvosteluun, jota rodchop varmaankin kommentissaan tarkoitti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Hyvin sanottu, herr Kokkonen. Kyllä pitää voida sanoa jos jokin asia ei miellytä. Varsinkin jenkkifoorumeita seuratessa tökkii pahasti kun näkee aivan hirveitä kötöstyksiä ja jengi vaan taputtaa selkään ja kehuu rakentajaa. Kukaan ei uskalla sanoa ettei pidä lopputuloksesta. Mutta kyllä negatiivinenkin palaute pitää pystyä perustelemaan, pelkkä nälviminen vain pahoittaa asianosaisten mielen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

On niin arka aihe, että ei pitäis sekoo. Mutta oon sitä mieltä, että jos julkisella foorumilla tekeleitään esittää, pitää olla valmis kaikenlaisiin kommentteihin. Jos ei oo, ei kandee laittaa näytille.

Redneck

Niin..jotkut ei tykkää paksuista etupyöristä ja toiset lyhyistä lokkareista. Onneksi tällä foorumilla eiole sellasia jotka ei tykkää mistään, vaan aina löytää sanomista .
Toisten luomuksia on syytä kunnioittaa  8) ne on kuitenkin aika kovan työn tuloksia ja rakentajan mieltymyksien mukaisia. Eihän kantsi "lytätä"  toisen ajatuksia ellei ole vakuuttavaa perustelua.

Päivän piristykseksi R-E

Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 09 helmikuu 11, 13:01:41
On niin arka aihe, että ei pitäis sekoo. Mutta oon sitä mieltä, että jos julkisella foorumilla tekeleitään esittää, pitää olla valmis kaikenlaisiin kommentteihin. Jos ei oo, ei kandee laittaa näytille.

Olen täsmälleen samaa mieltä.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

rodchop

joo joo rauhotutaan rauhotutaan, mulla äidinkieli 5 ei aina jymmarra oikein, tuo moka myönnettäköön:P
Joo jos tänne laittaa niin tulee kommenttia se selvä, iteselleenhän sitä yleensä tehdään.
(tai ainakin luulis)
Siksi noista ei niin pitäis välittääkkään, kunhan avauduin kun välillä tuntunu että hirveesti kerrotaan mitä pitäs miten pitäs, mä tarkotan pelkkiä ulkonäkö seikkoja.
Vanhaa kaavaa kaikki näyttää suht samalta, en tarkoita että huonolta.
Vaikka itse ajellaan jollain kauheella vessalla eikä saada mitään aikaan.
Musta hienoa ennakkoluuloton tekemisen ilo jota muutamilla tyypeillä selkeästi havaittavissa, sitä ei pidä tappaa liiallisella arvostelulla, koska jollekkin se on voinut olla se veretseisauttava ahaa elämys.
Huom. Tämä ihan näin yleisesti mitään ketään tarkemmin tarkoittamatta ;)
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 09 helmikuu 11, 12:24:27
Voi kommentit joku kokea negatiivisena "arvostelunakin". Mutta miten se keskustelu sitten syntyy, jos ei voi mielipidettään esittää?

...

Mun mielestä mennään oikeaan suuntaan kun asioita puidaan avoimesti. Pitää kuitenkin huomata ettei kukaan vaan keskittyisi pelkästään negatiiviseen arvosteluun, jota rodchop varmaankin kommentissaan tarkoitti.

Juupa. Samaa mieltä kuin Kokkonen & co. Se on vaan hirveen vaikeeta lausua vastakkaisia mielipiteitään silleen, että kohde ymmärtää asian rakentavasti eikä loukkaannu. Meikäläisen tuntevat tietävät, että olen viimeinen henkilö haukkumaan kenenkään rakentamisia (oon päinvastoin tehny sitä, mitä parhaiten osaan mielestäni kaikkien rakentajien eteen). Arvostelu tai kritiikki on eri asia, ja sen tarkoituksena on johtaa johonkin parempaan, mistä mun mielestä aivan mahtavana esimerkkinä Spöken leaferin etujarrusta virinnyt keskustelu.

Mut netissä kirjoittamalla tämä ei aina mee perille niin kuin haluaisi. Kummallinen huumorintaju (jollainen mulla myös on) on kanssa omiaan edesauttamaan väärinymmärryksiä. Toivottavasti en oo loukannu ketään, ei ainakaan ole ollut tarkoitus.

Lopuksi on kuitenkin mainittava, että pitkä sen keulan olla pitää... ;)
Long John Stroker

Kokkonen

Takaisin aiheeseen. Choppereista on keskusteltu foorumissa muuallakin. Hyvää ajatustenvaihtoa asian tiimoilta löytyy myös aiheesta: Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä.
Minä taas jatkan  Saksa/Ruotsi/Suomi tarinaani. Mainittuun saksalaiseen kirjaan on päässyt myös yksi suomalainen Chopper, Andyn Cloud 9, pyörä jota on maailmalla kategoroitu milloin mihinkin.

Kirjassa pyörä on jaksossa Old School: Historiointi historiallisen sijaan.
No yhtä kaikki, Sheriff kertoo näkemyksensä Old Schoolista eli Retro aalto, jossa kaikkea mahdollista menneiden vuosikymmenten tyylejä leivotaan yhteen moottoripyörään.
Hän sanoo, että 2008 Norrtäljen voittanut Panhead (siis Cloud 9) on ”Ironian huippu”. Tuo laittoi vähän miettimään, mutta kun hän kertoo näkemyksensä pyörästä: ”Takapää on 70-luvun Hippi-kopterista ja matala, pitkä, kapea etupää pull back ohjaustankoineen yksiselitteisesti jäljittelee Swedish-styleä”. Niin tuossahan on juuri se koukku joka on purrut. Ja tekijän tuntien, juuri tuota ironiaa lienee haettukin.

Sheriff jatkaa jotain tähän suuntaan että: " Suomalaiset ovat  pitkään ammentaneet meidän vettämme ja ovat tehneet itsensä maailmankuuluiksi. Se ei häiritse minua niin kauan kun vain maailma katsoo meihin. Lopulta me skandinaavit olemme yhtä perhettä ja me kaikki olemme pelottomia Pohjanmiehiä”.

Hyvin sanottu.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tässä muutama kuva Umen Chopperista joka hänellä on jokapäiväisessä käytössä. Vuodessa tulee kilometrejä 20 000. Kai tämä riittää todistukseksi,  että myös Japanin Chopper on ajettava, siinä missä muutkin. Ei tuo tietenkään kananpojilta onnistu  :)

Tähän vielä Hessun todella osuva lausahdus:
Lainaus käyttäjältä: HessuPrätkä on ajoneuvo ja homman pitää näyttää ajettaessa joko hyvältä,sopusuhtaiselta, dorkalta, huvittavalta, vaaralliselta, epämukavalta, mutta ei tyhmältä.

Ume on yksi Vibes lehden toimittajista.
(Kuvat Custombike 2/2011)

Tom W

Tuusulan T-Bone

Toi näyttää ainakin dorkalta, huvittavalta ja vaaralliselta!!! :) :) :)
Long John Stroker

Miikka

Noi pari alimmaista kuvaa näyttää hurjilta, kunnon tähtäämistä. Tulee hyvä fiilis tollasista kuvista ;)

Tuukka

Umen pitäis integroida periskooppi kypärään niin ei tulisi niska kipeeks. :o
Ja näyttäisi vielä rajummalta.
C.O.G.