Finnbikers

  • 02 Joulukuu 2020, 02:14:09
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: S&S --> Mikuni hsr  (Luettu 2166 kertaa)

O.S.K.U

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 53
S&S --> Mikuni hsr
« : 29 Huhtikuu 2013, 10:43:40 »

Alkaa tympimään S&S tuossa evo-koneessa. Pätkii ja paukkuu. Ajattelin jos vihdoin vaihtais tuon hsr:n siihen tilalle. Kaasareiden kiinnitykset ovat täysin erilaiset, niin putsarin kuin imusarjankin. Mulla tällä hetkellä spike-putsari paikallaan. Kertokaas viisaat mitä sovitepaloja mun tarvii hommata että saan tuon vaihdon tehtyä. Turhaan kun en viitsisi osia ostaa hyllyyn pölyttymään.
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 127
  • FL -53 wishbone, stroker
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #1 : 17 Lokakuu 2020, 17:30:06 »

Nostetaan vanhaa säiettä. Kyseessä pannu jossa S&S imukaula. Sain vihjeen paremmasta adapterista imusarjan puolelle, josta liitekuva.

Putsari on teardrop, joka on kohtalaisen raskas möykky pitkän vipuvarren päähän. Mikunin setissä tuli adapteri joka liitekuvassa.

Kun kansissa ei ole breatheria ei kaasari tulekaan "väliin". Alapuolelle voisi väsätä shovel tyylisen tuennan. Mutta putsari jää sittenkin pelkän o-renkaan varaan. Jos ulkopuolen yläreunaan (kuvassa oikealla) poraisi imuaukon reunaan reiän ja väsäisi kierteen. Ja alapuolelle säteittäin kartiopäiset stoppariruuvit joille kolot imukaulaan. On siinä köykämiini lujilla sittenkin...

Miten olette näitä kiinnitelleet? Mikunin oma putsari tulee kumitorvelo/klemmaripatentilla. Toki tuohon voisi ajatella jotain alkuperäistyylistä keveämpää putsaria.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2377
    • Bone´s home
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #2 : 20 Lokakuu 2020, 08:35:40 »

Mä tekaisin sellaisen V-kirjaimen mallisen raudan, jonka alapää oli ylimmän lohkonpultin alla ja V:n sakarat S&S putsarin pohjalevyssä kiinni. Oli tukeva.

Ei taida panheadissa olla oikeen muita vaihtoehtoja ku tukea se lohkonpulttiin?
Kirjattu
Long John Stroker

sekatyömies

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 43
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #3 : 20 Lokakuu 2020, 21:11:16 »

T-bonen tavoin tein tukiraudan lohkojen ylimmäisen ruuvin alta kaasuttimen tukemiseksi alapuolelta. Kiinnitin rautaan hylsyn, joka istuu melko hyvin Mikunin VM-kaasarin kohokammion tyhjennysruuviin.


Kaasutin kiinni knucklessa. Siihen sai asennettua knöölien kiinnityspulttien alle ilmanputsarirungon lisäkiinnikkeet.

En tiedä soveltuuko rauta&hylsy HSR:lle
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 127
  • FL -53 wishbone, stroker
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #4 : 30 Lokakuu 2020, 17:27:43 »

Kiitoksia vinkeistä.

Oikein minä muistin. On siinä sellainen alatuki, mitä monessa shovelissa oon nähnyt. Tuo vaan tukee imusarjan pulttia. Mutta saapa tuohon hitsailtua jatkoakin.

Niinkuin aina tämänikäisissä vehkeissä, tahtoo nämä muodostua kokoelmaksi osista kaikenikäisistä. Tässäkin on -52 kone mutta uudemmat kannet. Tai ainakin imusarjan tiivistys pannoilla/o -renkailla. Ymmärtääkseni pitäisi olla ne kierremallin kiinnikkeet tämän ikäisessä. On mulla tuossa uudet o-renkaatkin, mutta tuli tilattua tuollaiset Tite seal tilkkeet. Onko muut vielä sortuneet tuollaisiin?  ;D

Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

sekatyömies

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 43
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #5 : 30 Lokakuu 2020, 19:03:03 »

minulla on myös o-renkaat ja tuollainen vastaava tuplavarmistus siinä päällä. Kahden kiristyspannan sijaan on yksi leveämpi versio.
Kirjattu

Vuppe

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #6 : 30 Lokakuu 2020, 19:08:45 »

Samaa ideaa kokeilin soveliin, late malliin. Kaposia rosteriklemmareita jöhelsin aikani paikoilleen ja tilasin sitten sössön 1-osaiset.

Varmaan hyvä idea jos kannet ja imari on eri paria tai muuten vaan ristissä keskenään.
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2377
    • Bone´s home
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #7 : 31 Lokakuu 2020, 08:50:06 »

Hmm. Jos imusarja ja kannet on sovitettu toisiinsa kuten asiaan kuuluu, liitoksen saa tiiviiksi ihan perinteisillä leveillä pannoilla, jopa O-rengastiivisteillä.

Ongelma, jos on syntyäkseen, ilmenee kun kone lämpiää ja lämpölaajenee. Yksiosainen leveämpi kiristyspanta tukee liitosta yhtäaikaa molemmin puolin, mutta kaksi kapeaa kiristyspantaa ei tue.

Noi tiivistepannat, kumiset tai silikoniletkun pätkät niinku tuolla mainoskuvissa, saavat aina kipeetä kun kone saa lämpösyklejä.

Mistä herää kysymys, että mitenkähän mahtaa kestää aikaa tuollainen?
Kirjattu
Long John Stroker

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 127
  • FL -53 wishbone, stroker
Vs: S&S --> Mikuni hsr
« Vastaus #8 : 01 Marraskuu 2020, 12:21:04 »

Eipä ne o-renkaatkaan ole välttämättä ikuisia?

Mulla on nuo leveät klemmarit, ehkä käytän ne. Tällä Tite kitillä on patentti tuohon [letkutiivisteeseen]. Ultiman kanssa kunnostautunut Mid Usa myy jo kopiotakin, kuinkas muuten.  ;D




Edit: selvennetty mihin patentti
« Viimeksi muokattu: 01 Marraskuu 2020, 21:20:12 kirjoittanut ranze »
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.