Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S --> Mikuni hsr

Aloittaja O.S.K.U, 29 huhtikuu 13, 10:43:40

« edellinen - seuraava »

O.S.K.U

Alkaa tympimään S&S tuossa evo-koneessa. Pätkii ja paukkuu. Ajattelin jos vihdoin vaihtais tuon hsr:n siihen tilalle. Kaasareiden kiinnitykset ovat täysin erilaiset, niin putsarin kuin imusarjankin. Mulla tällä hetkellä spike-putsari paikallaan. Kertokaas viisaat mitä sovitepaloja mun tarvii hommata että saan tuon vaihdon tehtyä. Turhaan kun en viitsisi osia ostaa hyllyyn pölyttymään.

ranze

Nostetaan vanhaa säiettä. Kyseessä pannu jossa S&S imukaula. Sain vihjeen paremmasta adapterista imusarjan puolelle, josta liitekuva.

Putsari on teardrop, joka on kohtalaisen raskas möykky pitkän vipuvarren päähän. Mikunin setissä tuli adapteri joka liitekuvassa.

Kun kansissa ei ole breatheria ei kaasari tulekaan "väliin". Alapuolelle voisi väsätä shovel tyylisen tuennan. Mutta putsari jää sittenkin pelkän o-renkaan varaan. Jos ulkopuolen yläreunaan (kuvassa oikealla) poraisi imuaukon reunaan reiän ja väsäisi kierteen. Ja alapuolelle säteittäin kartiopäiset stoppariruuvit joille kolot imukaulaan. On siinä köykämiini lujilla sittenkin...

Miten olette näitä kiinnitelleet? Mikunin oma putsari tulee kumitorvelo/klemmaripatentilla. Toki tuohon voisi ajatella jotain alkuperäistyylistä keveämpää putsaria.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Mä tekaisin sellaisen V-kirjaimen mallisen raudan, jonka alapää oli ylimmän lohkonpultin alla ja V:n sakarat S&S putsarin pohjalevyssä kiinni. Oli tukeva.

Ei taida panheadissa olla oikeen muita vaihtoehtoja ku tukea se lohkonpulttiin?
Long John Stroker

sekatyömies

T-bonen tavoin tein tukiraudan lohkojen ylimmäisen ruuvin alta kaasuttimen tukemiseksi alapuolelta. Kiinnitin rautaan hylsyn, joka istuu melko hyvin Mikunin VM-kaasarin kohokammion tyhjennysruuviin.


Kaasutin kiinni knucklessa. Siihen sai asennettua knöölien kiinnityspulttien alle ilmanputsarirungon lisäkiinnikkeet.

En tiedä soveltuuko rauta&hylsy HSR:lle
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

ranze

Kiitoksia vinkeistä.

Oikein minä muistin. On siinä sellainen alatuki, mitä monessa shovelissa oon nähnyt. Tuo vaan tukee imusarjan pulttia. Mutta saapa tuohon hitsailtua jatkoakin.

Niinkuin aina tämänikäisissä vehkeissä, tahtoo nämä muodostua kokoelmaksi osista kaikenikäisistä. Tässäkin on -52 kone mutta uudemmat kannet. Tai ainakin imusarjan tiivistys pannoilla/o -renkailla. Ymmärtääkseni pitäisi olla ne kierremallin kiinnikkeet tämän ikäisessä. On mulla tuossa uudet o-renkaatkin, mutta tuli tilattua tuollaiset Tite seal tilkkeet. Onko muut vielä sortuneet tuollaisiin?  ;D

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

sekatyömies

minulla on myös o-renkaat ja tuollainen vastaava tuplavarmistus siinä päällä. Kahden kiristyspannan sijaan on yksi leveämpi versio.
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Vuppe

Samaa ideaa kokeilin soveliin, late malliin. Kaposia rosteriklemmareita jöhelsin aikani paikoilleen ja tilasin sitten sössön 1-osaiset.

Varmaan hyvä idea jos kannet ja imari on eri paria tai muuten vaan ristissä keskenään.

Tuusulan T-Bone

Hmm. Jos imusarja ja kannet on sovitettu toisiinsa kuten asiaan kuuluu, liitoksen saa tiiviiksi ihan perinteisillä leveillä pannoilla, jopa O-rengastiivisteillä.

Ongelma, jos on syntyäkseen, ilmenee kun kone lämpiää ja lämpölaajenee. Yksiosainen leveämpi kiristyspanta tukee liitosta yhtäaikaa molemmin puolin, mutta kaksi kapeaa kiristyspantaa ei tue.

Noi tiivistepannat, kumiset tai silikoniletkun pätkät niinku tuolla mainoskuvissa, saavat aina kipeetä kun kone saa lämpösyklejä.

Mistä herää kysymys, että mitenkähän mahtaa kestää aikaa tuollainen?
Long John Stroker

ranze

#8
Eipä ne o-renkaatkaan ole välttämättä ikuisia?

Mulla on nuo leveät klemmarit, ehkä käytän ne. Tällä Tite kitillä on patentti tuohon [letkutiivisteeseen]. Ultiman kanssa kunnostautunut Mid Usa myy jo kopiotakin, kuinkas muuten.  ;D




Edit: selvennetty mihin patentti
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

timppa-69

#9
Mulla on toi Tite seal kitti kiinni kahdessa eri pyörässä tosin leveellä pannalla ja hyvin on pitäny..noita pantoja ei saa kiristää liikaa..ja tosiaan Mikuni hsr kiinni..oli pari kesää pelkän klemmarin varassa ja irtos parikin kertaa ja loppu muuten meno heti :) :) :)nyt tuettu kannesta ilmanputsarin pulttiin ja on pysynyt kiinni...

ranze

Mulla on tuplatuet. Eli lohkon keskipultista imukaulan alapulttiin (harmaa). Ja sen perässä pitkä mutteri jossa putsarin tuet.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Suurinpiirtein tolleen mullakin oli Mikuni kiinni. Pysyi. ;D
Long John Stroker

ranze

Lisätään vielä tähänkin ketjuun, että kaasarin vaihto sössöstä Mikuniin taisi olla ylimitoitettu toimenpide. Kiihdytyspumpun o-rengas puuttui ja mehumaija kiskoi syntyneen aukon kautta ylimääräistä bensaa.

Osat on jo valmiina, annetaan tuolle Mikunille kuitenkin tilaisuus, kun se on tullut hädissään hommattua. Olis pitänyt tutkia ensteks.  ::) ::)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

niin tai sitten se tiivisteen puuttuminen aiheuttaa sen että kun kohokammiossa on ovet auki niin ei mennä pääsuuttimen alueelle ollenkaan.  ;D

Se pikku o-rengas ei kuulu kiihotuspumpun korjaussarjaan, pitää ostaa erikseen.

ranze

Joo, perus pikkukitti on lapasessa. Se isoin satsi maksaa tolkuttoman paljon.  :o
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.