Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

harrasteautoja?

Aloittaja makkepuu, 26 huhtikuu 13, 21:02:12

« edellinen - seuraava »

Jarde1

Tuossa oma kesäauto:
Shovelhead FLH80 -80

hazzinen

eipä oo infernationaali Haarajoelta, Sipoosta hain. ainoo mitä aion tohon viritellä uutta tekniikkaa, niin vaihtovirtalaturin.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Smokie

Alanpa itsekkin päästä taas autoharrastamisen makuun. Kaikki varmaan tietää miltä tuon näköinen auto maistuu ;D

Kaaleppi

Näyttää varsin lupaavalta projektilta. ;D
Postin/jonkun voima-yhtiön vanha?

Smokie

Ollut ensin Lennättimellä linjan veto autona pöpelikössä, sittemmin Postilla Inarissa kelirikko alueiden jakeluautona, sittemmin ottanut lepiä 30 vuotta. Ite oon nyt tuijottanut tuota vuosikaudet mutta ei se perkele telepatialla ehjäänny. Nyt sain sen puhuttua (lämpimän ja valoisan) katon alle talveksi että josko nyt se vähän korjaantuisi.

Mitä muuten raati on mieltä? Mielenkiinto rungon putsaamiseen on ihan nolla, reippaalla painepesurilla raastin irti kaikki mitä lähti, kovaa tuntuu olevan. Ajattelin vetäistä jonkun öljytervamönjän suoraan ruosteen päälle ja ajella onnellisena auringonlaskuun. Onko järkeä? Pyrkimykset ei ole päästä millekkään Triangle motor entisöintitasolle, tavoite on saada leima joskus. Pellitkin ajattelin kusta juosten mutta pellistä kuitenkin.

Jensen

Pane POR 15 kun väittävät että sen alta ei ruoste tule ja voi vetää ruosteen päälle..Estää hapensaannin. Mie olen muuten joskus pellittänyt ja maalannut tämmösen.. Olin jotain 16 vuotias.. Ei ollut häävin näköinen ja aika mätäkin oli. Päätyi romu kopiksi ja näin sen noin 15 vuotta myöhemmin.. Oli aika ehjän näköinen vieläkin.. Muistaakseni Miranolilla maalasin.. Loppui kyllä virta kesken kun isotöinen oli. Se oli lennättimen vanha.  How to Apply POR 15 to Eliminate Rust Forever!

Jensen

Onpahan masentava video.. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2din5kmNqfw#t=87  Tulee mieleen kun aloittelin maalaushommat ja puhuivat aina että pientä pintaruostetta.. 1500 markkaa ja sitten kun helmoja koputtelin niin jotain edellisen kaltaista.. >:(  Väsyin niihin mätiin paskoihin.. >:(

Smokie

Niin neliveto? En oo nähnyt edes kuvia, legenda kyllä kertoo että on noita suomeen tuotu muutamia. Johonkin suohon ne kai on kaikki uponneet, laulajapoika Rahkonen tämänkin oli romuttamolta pelastanut. Niitä matalia tavis pakettiautoja näkee edes joskus.

Mua noi maalit vähän puistattaa, luulis että ruoste jää muhimaan sinne alle. Pitää nyt märehtiä, hallissa ei voi hiekkapuhaltaa ja koria en irroita, se on vissi.

B 50

Olipahan video. "Meizö padivörk.." Voi käyttää lähinnä varoittavana esimerkkinä.

Jensen

Ei se minun sössimä muistaakseni ollut neliveto.? En muista enää.

Merimies-Toni

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 29 syyskuu 13, 22:48:19
Ollut ensin Lennättimellä linjan veto autona pöpelikössä, sittemmin Postilla Inarissa kelirikko alueiden jakeluautona, sittemmin ottanut lepiä 30 vuotta. Ite oon nyt tuijottanut tuota vuosikaudet mutta ei se perkele telepatialla ehjäänny. Nyt sain sen puhuttua (lämpimän ja valoisan) katon alle talveksi että josko nyt se vähän korjaantuisi.

Mitä muuten raati on mieltä? Mielenkiinto rungon putsaamiseen on ihan nolla, reippaalla painepesurilla raastin irti kaikki mitä lähti, kovaa tuntuu olevan. Ajattelin vetäistä jonkun öljytervamönjän suoraan ruosteen päälle ja ajella onnellisena auringonlaskuun. Onko järkeä? Pyrkimykset ei ole päästä millekkään Triangle motor entisöintitasolle, tavoite on saada leima joskus. Pellitkin ajattelin kusta juosten mutta pellistä kuitenkin.

Mä olen noista rungollisista pohjan ja kotelot öljynnyt parin vuoden välein. -83 Buickikin ollut tossa joku 10 vuotta eikä ole tarvinnut hitsailla. Joku ohut öljy pohjille esim: vanhat laatikkoöljyt käy hyvin. Sitten kun on kunnolla imeytynyt ruosteeseen, niin joku jämäkämpi öljy päälle. Älä käytä vanhaa moottoriöljyä koska seassa oleva rikki ruostuttaa. Bitumi jutut kannattaa myös unohtaa.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Smokie

OK, hyvä saada vahvistusta uskolle. Öljyämällä ajattelin pärjätä ihan siitäkin syystä että jos alan kikkailemaan jotain superhienoa niin mahdollinen valmistuminen varmaan siirtyisi taas 10 vuotta eteenpäin.

Kaikki muuten on varmaan kattoneet Pelle Hermannia, siinähän oli taikuri Maxilla tommonen paku ;D Samaten jossain suomileffassa oli mustamaijana, en tiedä onko ollut ihan virkakäytössä vai elokuvatähtenä vaan. Ite en tosin sitä nähnyt ja jostain syystä ihmiset sekoittaa tuon usein Citikan HY 20:n

Merimies-Toni

Jos ja kun käytät tietysti ruiskua öljyhommissa, niin paksumman kaman saat hyvin menemään ruutasta läpi joko ohentamalla stydillä liuottimella, tai vaihtoehtoisesti lämmittämällä. Itse on tullut sotkettua sopivat mäskit aina nurkkiin jääneistä liemistä. Ylihinnoitellut Dinitrolit ja muut on jäänyt vielä kaupan hyllyihin, vaikka varmasti hyviä on nekin.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Hemuli

Tuosta Smokien pakusta tuli mieleen että Facebookin Mobilisti-sivulla oli tällainen tyrkyllä muodollista korvausta vastaan ensimmäiselle hakijalle. Jotenkin symppis, ton kun pudottais ihan tonttiin ja vielä vähän madaltais pyöränaukkoja ;)...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Polttoöljy on hyvä ensin panna kun notkeaa.. Hyvä ruikata sen päälle kittiruiskulla oilia.. Massapruutakin on hyvä öljyn ruiskutukseen.