Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Das Lihavan Sian sohvelitsopperiprojekti

Aloittaja Das Fette Sau, 25 huhtikuu 13, 23:04:53

« edellinen - seuraava »

Spöke

Mä tähtäisin pari senttiä pidempään jättöön. Jättö lyhenee, kun pudotat tsygän pyörilleen, sentin jopa pari. Mulla tais lopullinen jättö olla 76mm, av 241.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Das Fette Sau

Okei! Mie tän nimittäi ajattelin niin että ois säätövaraa pitempään jättöön päin, jollon mopo säädön seurauksena "keulis", mutta ei ainakaan madaltus rungon etuosasta... Tuossa on siis säätyväkulmaset T-palat.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Tuusulan T-Bone

Jospa myisit ne säätöpalat jollekin uunolle ja hankkisit kiinteät tilalle?
Long John Stroker

Das Fette Sau

"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Tuusulan T-Bone

Jos ne on sitä mallia jossa putki tulee yläteekappaleeseen kiinni sivusta päin pultilla, niin ovat ihan rimpulat pitkässä keulassa.
Long John Stroker

Das Fette Sau

Ovat sitä mallia.

Tuo miun keula on 113 cm pitkä akselista ylempään teepalaan, oisko se kuitenkin vielä lyhyt, että ei ois ihan rimpula?

Miulla itse asiassa on ollu ajatuksena että hommaan tuohon kiinteet palat kuhan tiiän millä kulmalla pelaa parhaiten, mutta ei se vielä ekan kesän toimenpide oo.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Tuusulan T-Bone

Noita T-kappaleita silmällä pitäen tuo keula on jo pitkä. Muuten ei. ;D
Long John Stroker

Smokie

Ostin kopteri lehtiä puolimetrisen pinkan ja lisäksi kaverini noitui että harrikan kanssa ei pääse tallista pihalle. Nyt on aivan kauhea vimma rakentaa rautista, melkein jo unohdin että sekin kerää ladossa pölyä. Saatan olla hyvinkin SE uuno joka ostaa T-palat. Itseasiassa haluaisin koko keulan, springeri mieluusti. Pyörineen (21") jarruineen päivineen, koko paska. Ei öljykeulaa eikä mitään intiaanien lehtijousivirityksiä.

Das Fette Sau

99% varmasti mie tuolla keulalla tuon kasaan, ellen löydä sopivaa springeriä kun siellä kopteritestissä tuo pitää kuiteski käyttää. Jatkosta en tiiä, voihan se tulevaisuudessa jalostua.

Ootko Tuusulan mies sitä mieltä että tuo keula ei toimi ihan tämmösessä sunnuntaiajelussa mitä varten mie tätä laitetta teen?
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Rezi

Kyllä se toimii sunnuntaiajelussa. Ihminen tottuu kaikenlaisiin ajo-ominaisuuksiin, eikä tuo varmaankaan ole karmeimmasta päästä. Ei muutako prätkä nippuun ja ajoon. Ja udohdat ne kopteritestit.

Das Fette Sau

Retsi hoi, miks ei kopteritestii? Tarvittaessa laita yv.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Das Fette Sau - 04 helmikuu 17, 21:58:51
Ootko Tuusulan mies sitä mieltä että tuo keula ei toimi ihan tämmösessä sunnuntaiajelussa mitä varten mie tätä laitetta teen?

Ei se keula tiiä, ajatko sä sunnuntaisin vai maanantaisin. Mutta laitat tarpeeksi jämerän mummoraudan, niin kyllä sillä ajaa voi.

Aika moni unohtaa kopteritestit ja muutoskatsastukset, koska kytät eivät koptereita enää pahemmin kyttää ja unohtamalla ne säästää käytännössä tonnin rahaa. Jotkut ovat myös sitä mieltä, että se on muutenkin ihan turha testi.

Ennen kuin kopteritestiä oli olemassa, ei koptereilla saanu laillisesti ajaa ollenkaan ja kytät sitä asiaa myös sangen kouriintuntuvasti kyttäsivät. Tästä ei ole edes kovin pitkä aika, alle 10 vuotta. Nyt kun koptereilla on mahdollista ajaa laillisestikin niin eivät kytätkään ole enää kytänneet. Tämä johtuu siitä, että jotkut käyvät kopteritesteissä. Jos tiedossa olisi, että kukaan ei kävisi, kytät aloittaisivat taas kyttäämisen.
Long John Stroker

Spöke

Kopteritestin loistavia puolia on se, että fillarilla tuskin tulee ikinä normiajossa jarrutettua niin kovaa, mitä testissä tehdään. Eikä se hidastuvuus ole minusta se avainsana, vaan käsiteltävyys  äärimmäisessä jarrutuksessa. Joskus se jarrutus voi pelastaa hengen, mutta se voi myös viedä sen, ellei kaikki ole kunnossa. Mutta kukin tekee omat valintansa, myös käyttötarkoituksen ja ajotyylin perusteella.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Das Fette Sau

Tuusulan T-Bone, kiitos kommentista mummoraudan suhteen. Otetaan työn alle.

Sanotaanko näin jotta miulle ei oo missään vaiheessa ollu vaihtoehto ajaa tuolla ilman että paperit on kunnossa. Mukavampi nii, jotta jos vaikka sattuu jotain nii ei oo vakuutusyhtiöllä urputtamista ainakaan teknisistä seikoista. Jos se maksaa tontun nii sitte se maksaa tontun, tuntuu pahalta mutta kirpasee kerran. Jos sen suhteuttaa ryyppäämiseen nii sillä ei ees kovin montaa viikonloppua tintata, eli ei se oo ylitsepääsemätöntä.

Eli miten se kopteritesti ja muutoskatastus käytännössä menee sen suhteen, että kummassa käydään ensin? Mikä on Joensuuta (tai Kiteetä) lähinnä oleva paikka kopteritestille?
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Tuusulan T-Bone

Testissä käydään ensin. Sitte lapun kanssa konttorille.

Itä-Suomi on vähän kaukana kaikista testiukoista. Mutta säädetään jotain sitten kun ei oo enää lunta maassa ja pyörä valmis.

Semmoisesta muistuttelisin tässä vielä yleisemminkin, että öpaut viidesosa testatuista hylätään ensi yrittämällä. Jos tässä testissä tulee hylsy, se tarkoittaa jotain aika paljon vakavampaa kuin että vilkut on seitsemän milliä liian lähellä toisiaan ja kilven kulma uhmakkaat 31,2 °.
Long John Stroker