Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mielenkiintoinen artikkeli Shovelin virittämisestä

Aloittaja Hemuli, 05 elokuu 09, 12:42:01

« edellinen - seuraava »

cattle

Onko kellään tietoa, miten lapion sais kunnolla poistumaan, järki kustannuksin? Muistan vaan, kun japsit haihtu horisonttiin siihen tahtiin, ettei 97 tuumaa riittäny mihinkään. T: Loveshovel

Spöke

Lainaus käyttäjältä: cattle - 23 tammikuu 10, 20:20:21
japsit haihtu horisonttiin siihen tahtiin, ettei 97 tuumaa riittäny mihinkään. T: Loveshovel
Pistä housujen napit kiinni, ettei tuumat lisää ilmanvastusta ;D
Jos tarkoitit kuutiotuumia, ja 97 ei riitä, sull on väärän merkkinen mopo.
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Piese

Lainaus käyttäjältä: cattle - 23 tammikuu 10, 20:20:21
Onko kellään tietoa, miten lapion sais kunnolla poistumaan, järki kustannuksin? Muistan vaan, kun japsit haihtu horisonttiin siihen tahtiin, ettei 97 tuumaa riittäny mihinkään. T: Loveshovel

Ainakin katettuja japseja vastaan täysin vääränmerkkinen mopo, eli et mitenkään tule pysymään perässä.

Ainakaan X-asennossa ei 180km/h tunnu mukavalta kovin kauaa, kuin taasen japanin kyykyllä silloin vasta ollaaan sillä mukavalla matkavauhdin alueella, juu on japanialainen myös tallissa, nappaa mittariin sen 300km/h ja kiire laukkavauhtina voi pitää sen rapiat 200km/h, pysähtyy silti nopeemmin kuin rautapää 80km/h. Nautinto toisaalta on erilaista mutta toisaalta, kun kaikki on kaukana niin joskus vaan pitää päästä pisteestä A pisteeseen B.

Kokkonen

Lyhennös ja pikakäännös Bikernetin eräästä artikkelista:
(Kansien muokkaaja on Mike, Sorensen’s Performance, Shovesterin rakentaja)
Mike pienensi palotilaa niin paljon kuin mahdollista.
Ensimmäisen mallinnoksen Mike rakensi savesta, testatessaan kanavia, muuttaen niitä noin  puoli milliä kerrallaan, aina välillä virtauksia testaten. Kun mallinnos oli hyvä, tehtiin hitsaukset ja niiden muotoilu mallin mukaan.
Tämän jälkeen oli vuorossa kanavat, kuvassa näkyy kuinka pakokanavaa on täytytty epoxilla. Imukanavaa on nostettu puoli tuumaa ja se virtaa 300cfm/0.650 nostolla, kahden tuuman imuventtiilillä
30 aseteen squish bandit
Hänellä oli tarkoituksenaan alkaa käyttämään STD:n kansia pohjana, testasi niitä, virtasivat vain 240cfm vaikka mainoksissa luvattiin 270 cfm. STD modifioi imukanavien alaosaa, mutta edelleen tulos oli alle luvatun, 258 cfm. Yhteistyö STD:n kanssa tyssäsi, joten Mike päätti alkaa valmistamaan kansia itse.
Shovelin masiina näyttää noilla omilla kansilla ja sopivalla muulla kokoonpanolla kirnuavan 108 heppaa. Halpoja nuo hevoset eivät kuitenkaan ole.
Kuvat Bikernetistä;
Billettikansista löytyy infoa Sorensen Performancen sivuilta: http://www.spchoppers.com/index.htm
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiiski

Noi Sorensonin kannet on todella hienot ja varmaan hyvät. Mutta noi virtaus määrät ja varsinkin millä nostolla ne saadaan aikaseksi on ihan kiihdytyspyörä lukuja. Käyttöpyörässä tulee tosi kalliita kilometrejä jos on 0,650 nostonen nokka vaikka olis 1,5 tai 1,6 keinuvivut, saa vaihtaa / tarkistaa kaikki jouset, nostajat,ohjurit ihan joka talvi + mahdollisesti kesäkin.  Mulla on tossa hyllyssä pannun / shovelin S&S nokka jossa nostoa vain 0,581, asteita imu ja pako 275°, tehoalue alkaa 4500 kierroksesta ja vaatii 11:1 kantin tai enemmän, siis aivan tisunaama kun vertaa tollaseen 0,650 nostoseen. Sit kun vielä muistaa että evot ja twincamit on rajotettu vähän päälle 5000 kierrokseen tehtaalla (en muista tarkkoja ei niin paljon kiinnosta) niin voi vaan kuvitella kun lanka palaa joka kerta kun vähän kikkailee tollasella +30v shovelilla. Mutta katu uskottavuus aivan tapissa se täytyy kyllä myöntää.  Lainatakseni Smokey Yunickin sanoja Speed costs money! How fast you wanna go?

ps. Näyttävät konerikot on hienoja ja ainakin kavereilla on hauskaa.