Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mielenkiintoinen artikkeli Shovelin virittämisestä

Aloittaja Hemuli, 05 elokuu 09, 12:42:01

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Törmäsin tällaiseen artikkeliin haeskellessani muuta tietoa, tuossa on kuvien kanssa näytetty hyvin kuinka Shovelin imukanavaa nostetaan ja levitetään (D-porttaus) paremman virtauksen aikaan saamiseksi:

http://www.nightrider.com/biketech/hdshovel_performance_00.htm
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

...ja tältä hemmolta saisi hyvät valmiit kannet ilman tig-hitsauksia:
http://www.spchoppers.com/
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Niin ja jos ei nyt ihan uniikkikansiin mennä niin STD tekee omansa tuolla D-porttausmenetelmällä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Itse kittailin Rautiksen kannet juurikin noita Hemulin linkittämiä ohjeita mukaillen. Tehoa tuli lisää vallan tuntuvasti!

Hemuli

Mites siinä kävikään - pysyikö ne kitit loppupelissä? Kiinnostaisi kun meinasin kuitenkin kasata ton rautiaisen vielä vakiokokoon vakiokansilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

No osa pysyi osa ei. Pakokanavissa oli kaikki tallella!! Luulen että tuo imupuolen irtoilu liittyi siihen että levittelin ainetta liian kauan ja se ehti vähän jässähtää sormiin. Tai ei mitään siis irronnut vaan kitti "kutistui" ja alkoi irvistelemään reunoilta, hakkasin sitten kaikki pois ennenkuin kone syö ne. Siinä vaiheessa sitten huomasinkin paljonko ne kitit vaikutti... Mulla oli Weicon ST115 titaanikittiä, sillä kuulemma rallimiehet väsää kantensa ja kovasti sitä kehuttiin. Oli muuten semmoinenkin homma, että kitattava paikka piti karhentaa ja loveta. Ajattelin että joskus ne kuitenkin irroitan niin en sitten lovennut.. Levensin ja muotoilin kanavaa, (siis poistin rautaa) en tiedä sitten kuinka huono siitä tuli ilman kittejä verrattuna alkuperäiseen räpeltämättömään. Mutta uusiksi kyllä kittaan noita, se on vissi.

Kokkosellahan oli vähän paremmat aineet. Saa vinkkailla kyllä muitakin jos on hyviä tiedossa.

Lycanth

google cache Antaa ton sivun pihalle, mutta taitaa jäädä kuvat pois.  :P

Hemuli

Toivottavasti ei menny lapsi pesuveden mukana... Olis alun perin pitäny kopsata kuvat ja tallentaa Finnbikersin alle. Perhana.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lycanth










Noi kuvat sain vielä kaiveltua pihalle tuolta. Tosin tuossa taitaa olla kaikki  8) Ottakaas talteen nytten

Hemuli

Tallennettu. Yksi kuva tuosta jäi vielä puuttumaan, se missä näytettiin imukanavan avartaminen leveyssuunassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lycanth

#10
Sitä en näköjään saa millään noilla ohjelmilla puserrettua pihalle. 

edittiä. Tulihan se sieltä, kun etti vähäsen.


Smuige

Ja tännekin tiedoksi, että Night Rider . com toimii taas...

Hemuli

Hyvähyvähyvä... taputtaa karvaisia käsiään ;D

On tuonnekin kertynyt sen verran paljon nippelitietoa että sen menettäminen olisi aika kova paikka.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Moskari

Jatketaan hiukan tätä aihetta. Aikaisemmissa topikeissa on asiantuntevasti kerrottu juttua kansien virtausten parantelusta. Yhteen ääneen on todettu että kaikki röpelöt sun muut valujäljet on hyvä hioa pois ja erityisesti imupuolella kynnys mikä jaa seetirenkaan ja kannen väliin kannattaa hioa tasaseks. Lateshovelissa on nyt kannet auki, molemmissa kansissa on imu- ja pakopuolella n. millin kynnys. Seeteistä joutuis hiomaan ne kynnykset pois, vähän arveluttaa alkaa seetejä hiomaan, ei kai siitä mitään seetien kestävyyden kannalta vakavaa seuraa? BTW, mitä matskua noi seetit muuten on (on varmaan ollut jossain, en oo KVG:stä katsonut)? Toisesta kannesta on pakoputken kiinnityslaippa täyttöhitsattu ja tapilla vedetty uudet jengat (jenkki kolaripyörä), venttiilit on nyt hiottu käsin (aikaa vievä homma).
Rock on ikuista - kaljaa menee

Hemuli

Miksi niitä ei voisi hioa? Tietysti jos ei meinaa käyttää istukkapintoja hiottavana niin pitää olla vakaa käsi ettei lipsahda siihen. Se pykälä on siellä ihan vaan sen takia että yksittäisiä kansipareja ei aleta hifistelemään tehtaalla vaan valusta tulleeseen aihioon koneistetaan seetipesät ja painetaan renkaat perään - rojut pakettiin ja maailmalle.

Hiominen on ehkä vähän väärä sana, kovametalliviila suorahiomakoneen päässä on oikea työkalu - seetirenkaat ovat yleensä sen verran kovaa tavaraa että hiomalla voi tulla aika pitkäksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957