Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Startin pois jättäminen/ mahd toimenpiteet?

Aloittaja Vincentius, 18 huhtikuu 13, 13:15:44

« edellinen - seuraava »

Vincentius

Ehtoota!

Tarkoitus siis tuollaisesta -81:stä jäykästä shovelista jättää sähköstartti pois "tilaa viemästä".

Kysyisinkin että onko edessä mitään muita toimenpiteitä kuin enskakopan "reikien" (startti, solenoidi) tukkiminen. Ja kun alumiinistä kyse niin onko näille peitepaloille kiinnitys ehdotuksia? Sikaakö?

Kiitos!

j

En vastaa sen tarkemmin kysymykseen, mutta onnittelen ratkaisusta! Se starttihässäkkä on syöveristä.

jussi

Vincentius

Dankke, siihen lopputulokseen tulin myös.. ja se on kyllä turhan isoo möltti moneen suuntaan jättää paikoilleen vaikka olis se kesäkuumalla mukavempi napista painella käyntiin.
Toisaalta jos kesä tulee olemaan yhtä anaalista kuin viimeksi, on kait hyvä että saa polkemalla
sitä verenkiertoa ja lämpöä..  ;D

KvL

Saman operaation tuossa talvella puuhastelin -80 lapioon.

Eihän siinä tosiaan muuta kuin kuin startti ja siihen liittyvät kikkareet mäkeen.

Solenoidin reiän lätkä tuli ihan vaan liimattua epoksilla kiinni, sisäpuolelle varmuuden vuoksi silkkaria.

Startin reiällähän on kierteet/pinnapultit, saa pultattua umpilätkän kiinni. Tiiviste väliin.
Mulla oli sen verran ohkaista levyä käsillä niin jätin tiivisteen veke ja kappas, silkkarilla siis.

ma^ko

Jos mun pitäisi liimailla/kiinnitellä mokomia peitelevyjä niin liimaisin ne kiinni PU-liimamassalla, esmes sika tai vastaava. Pysyy kyllä ja on tiiviskin. Voimakkaasti liimaavan kanssa irroitus o isompi murhe kuin pysyminen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Yksi vaihtoehto jos ei viitti ite väsätä;  Starter Block Off Kit

Mut mun mielestä startin poisto on askel taaksepäin. ;D

Vincentius

Jees, kiitos näistä! Sainpahan varmuuden alaata askartelemaan!

- MS

KvL

Mun mielestä se on taas edistystä, kun otetaan huonosti toimiva, käyttämättä oleva ja painava palikka tilaa viemästä pois.  ;D

Vincentius

Plus vielä se että muut jätkät tallilla polkee käyntiin ja meikä rysäytteli napista.
Ei tuu enää kulman alta vaihtailuakaan :D

Turha möltti... ja rumaki vielä  ;D

Spöke

+ oppii pitämään moponsa kunnossa ja säädöissään. Ettei mee koko kesä polkemiseksi. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

j

Tää on mun lemppariaihe!

Otti enemmän selkään ja päähän sen typerän startin ropaaminen kuin mopon käynnistely. 
Kuten Spöke sanoi; tuli opeteltua mopon säätäminen huolellisesti.

Jos se mopon käynnistely potkimalla jossain huoltsikan pihassa välillä sylettää, niin nolompaa on startilla sahaaminen + sitten potkiminen. Tulpat on märkinä ja akku tyhjänä ja ja ja... vieläkin alkaa verenpaine kohota. Perkele.

j

Kapteeni sika

Yhtä paljon se kait vituttaa jos pyörä ei lähde käymään, oli sit kicksi tai e-startti. Sit kun mulla on varaa ostaa länsimainen kicksi niin sellanen saattaa ilmestyä laatikon kylkeen, varalle, siihen asti sähköllä.

Eikä se sieltä öljytankin alta juuri näy.

Vincentius

Kukin toki tyylillään, mutta oon tehny sellaasen huomion jotta mitä vähemmän vehkeissä (moottoripyörät, autot) on sähköllä pelaavia osia sitä helpompi niiden kans on tumplaalla.

JaZZo

Mulla on -80 shovelista kans startti heivattu pois. Kiksillä lähtee yleensä ekalla, mutta joskus jopa toisella. Säädöt kuosissa siis kun ei tartte jumpata hikeen asti (kop kop). Reijät on tukittu metallilätkillä, eikä tuohon kyllä enää starttia laiteta ku sisäkoppa modifioitu että öljytankki sopii olemaan :D
Shovelpiä

Vincentius

Öljytankin jaloista tuoki startti sai lähteä :)