Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Avoenskaan tukilaakeri vai ei?

Aloittaja ezmo, 31 maaliskuu 13, 10:36:14

« edellinen - seuraava »

ezmo

Eli 1.5" avoenska tulossa shoveliin. Tarvitaanko laatikosta tulevalle akselille, jossa eturatas kiinni, tehdä esim ylimääräiseksi jääneestä sisäenskakopan palasesta ns. Ulompi laakerituki? Hitto kun vaikee kuvailla.

Tätä osaa tarkoitan

Eli varmanni rasitusta pienentäis, en vaan muista missään avoenskapyörässä nähneeni....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Mä taas en oo nänhy avoenskaa ilman tukilaakeria.  ;) (pieni otanta)

Laittaisin kyllä omaan, ehdottomasti.

Jack

mulla on ollut sekä tukilaakerilla että ilman. Toiminnassa ei eroa, tokihan tukilaakeri rasituksia pienentää.

Osta valmiina tollanen tukilaakeri, älä turhaan ala sitä koppaa silpomaan.

sitten on ihan eriasia, miks 1½ tuumanen pitää saada avoks?? sehän menee koppien sisään.

Avabeltin pitää olla levee....
;D
Flatheads!!!

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jack - 31 maaliskuu 13, 11:48:34
mulla on ollut sekä tukilaakerilla että ilman. Toiminnassa ei eroa, tokihan tukilaakeri rasituksia pienentää.

Osta valmiina tollanen tukilaakeri, älä turhaan ala sitä koppaa silpomaan.

sitten on ihan eriasia, miks 1½ tuumanen pitää saada avoks?? sehän menee koppien sisään.

Avabeltin pitää olla levee....
;D

Makuasia. Pieni on kaunista. Peltienskakopan maksimissaan hankin, orkkiks kopasta startin roippeet poistettu, eikä takas tuu.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

masa

Mulla shovelissa 1,5" remmi vaihdoin sen 3" remmiin joskus 4 vuotta taakse ja laitoin tukilaakerin.Laita vaan tukilaakeri varauksin.Tää on mun oma käsitys.Se tukilaakeri kehys minkä laitoin ,koneistin laakerin ja kiinnitys kohdat samaan tasoon jos ei koneistaminen onnaa niin shimmaa ,eli laakeri ja akseli samassa linjassa ,valmiit tukilaakeri palikat on paskaa ne on jotain sinne päin ,mullakin valun jäljiltä,ainoo kohallaan on laakeripesän mitoitus,jos linjaus poskellaan ei tukilaakerille voi kovin kummosta käyttöikää povata.Kuvasta katoin et samasta kikkareesta puhutaan :-\