Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

piikkisian mutterin avaus

Aloittaja ezmo, 28 maaliskuu 13, 15:13:47

« edellinen - seuraava »

ezmo

Millanens työkalu pitäisi olla pitämässä piikkisikaa paikallaan, että lähtis auki se mutteri edestä?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

PK-67

Hyvän ja halvan työkalun saa vanhasta kytkinlevystä kun hitsaa siihen latakanpätkän josta saa pidettyä kiinni.Itse avannut pulttimopolla niin ei tarvitse lukita mitenkään.

ezmo

Danks. Tätä pelkäsin. Ei oo hitsivehkeitä. Onko kikkakolmosia? Menee pyhät muuten puoliteholla....

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Kapteeni sika

Itse asiassa viimeksi käytin nailonista veistettyä (homemade)kiilaa joka laitetaan ketjun ja rattaan väliin.

ezmo

No perskuta, noillahan se kytkimenikin mutsku vois lähtee. Pitääpi istuttaa takas juuri irroittamani setti...

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 28 maaliskuu 13, 15:13:47
Millanens työkalu pitäisi olla pitämässä piikkisikaa paikallaan, että lähtis auki se mutteri edestä?

Pulttipyssy.
Long John Stroker

Kapteeni sika

Mua on peloteltu ettei roottorin makneetit  tykkäis pulttipössykän papatuksesta. Sillä ainakin aukee.

Spöke

Pulttipyssyllä lähtee, muista kiertää väärään suuntaan ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Kampuranpään mutterin saa auki käyttämällä apuna noita tangon ym pätkiä (paitsi mun mielestä siihen ei mahdu suora tanko, jos ei pura ketjunkiristintä kokonaan veks). Ja siinä on oikeakätinen kierre. Mun ymmärtääkseni kysymys on kytkimen kiinnitysmutterista. Siinä on vasenkätinen kierre. Siihen ei oikein auta pulttipyssy jos piikisikaa ei saa pidettyä paikallaan. Sitä ei saa pidettyä paikallaan noilla kuvien palikoilla, koska kytkin on jo purettu siinä vaiheessa kun mutteri on näkyvissä. Täytyy olla "pingismaila" niinkuin PK-67 kertoi. Tai toinen huonohko tapa on panna vaihdepäälle ja kaveri painamaan takajarrua.

Paitövei. T-bone tais olla kylässä kun ihmeteltiin yhtä pulttipyssyllä ilmeisesti kiinnitettyä kampuranmutteria. Oli venynyt tiimalasin malliseksi. Että ei ainakaan kiinnittämiseen.

Kapteeni sika

Kyl täs on mainittu molemmat päät, kytkin ja kampura.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 28 maaliskuu 13, 20:30:26
Paitövei. T-bone tais olla kylässä kun ihmeteltiin yhtä pulttipyssyllä ilmeisesti kiinnitettyä kampuranmutteria. Oli venynyt tiimalasin malliseksi. Että ei ainakaan kiinnittämiseen.

Juuh, näin oli. Se mutteri olis voinu mennä poikki kun sen olis uudestaan kiinnittäny. Ja sitten onkin mukava homma edessä, kun joutuu sitä jämää irrottelemaan vetotapista.

Ei varmaan mikään uus juttu, mutta vetoaksilan mutteriin ei saisi koskea pyssyllä. Voi lähteä roottorista magneetit kiertoradalle. Toisaalta mulle on käyny niinkin, ettei yksinkertaisesti oo irronnu millään muulla.

Kytkimen mutterin oon irrottanu pyssyllä ilman, että piikkisiasta on pidetty kiinni millään kättä kummallisemmalla työkalulla. Semmosia lyhyitä napsuja kun antaa, niin kyllä se sieltä lähtee.
Long John Stroker

ezmo

Se mutsku taitaa olla 1 1/8"? Mistäs löytää parhaiten tuumaisia "erikoiskokotyökaluja"? IKH:lla loppu koot tuumaan....

-94 Sportster Hugger

PK-67

Eikös se ole milleissä jotain 28.5 eli 29 taitaa olla seuraava milleissä.

-Teme-

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 28 maaliskuu 13, 19:31:15
Pulttipyssyllä lähtee, muista kiertää väärään suuntaan ;D
-Spöke-
Ekan sohvelin enskan purun kanssa keskiviikkona taistelleena, niin tämän viestin sanoma olisi voinut tulla 2 vrk aiemmin :D
Mutta sanassa teemassa jatkaen, niin mikä stefa pitäisi vaihtaa kun kytkimen takaa vuotaa vaihteistoöljyä? Ei siis eturattaan takaa, vaan eturattaan "putken" ja kytkimelle menevän akselin juuresta