Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pajan päivitystä +sekalaisia rakennelmia

Aloittaja Jhd, 17 maaliskuu 13, 15:58:25

« edellinen - seuraava »

jka

Silläkin riskillä että toimitus on jo pihassa, niin kahdesta säkistä ei tule kuin vähän päälle motti valmista. Heittää tuon hintapolitiikan yleensä sen valmiin massan puolelle.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

j

Edullisemman hinnan lisäksi se valmis massa on tasalaatuista ja jos vaan auton ränni / putki sopii ovesta sisään, niin levityskin hoituu.

Hankala ja vaikea ihminen kun olen niin valut on aina tehtävä ite ilman talkoolaisia. Sillon kannattaa pyytää hidaste siihen kuraan, niin ehtii tasata kunnolla.

j

Jhd

sori kaverit myöhästyitte hieman  :D koko 2000kg meni ja aikaa 4tuntia kahelta mieheltä ja jälki tommosta. mutta ittelle kelpaa ja se riittää

KK

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 24 maaliskuu 13, 08:18:36
Kyselin paikallisesta värisilmästä pinnoitetta 50m2 tallin lattiaan, 150â,¬ olis maksanut joku  solmasterin pinnoite.

Taisin laittaa omaan talliini viime kesänä just tota solmasterin pinnoitetta, ihan ok kamaa, mutta kesärenkailla sudittelua ei kestä ja menekin saa kertoa kahdella.
F.U.

Spöke

Mulla on tallissa sikafloor. Kestää suditella ja hakata.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Lexus

Sikaflooria oli tarjolla useampaakin. Spöke mitä noista käytit?
Itsellä kanssa lattian päällystäminen edessä ja Sika vaikuttaa pätevälle.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Spöke

Oliskos se Sika ollut 2530W
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ezmo

Onkos se Sikafloor sitä ns. epoxipinnotetta?

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Erppa

Lainaus käyttäjältä: janne a - 23 maaliskuu 13, 15:11:00
Mites tuo ilmalämpöpumppu,toimiiko kovilla yli-20 pakkasilla.Olen ajatellut myös semmosen laittaa mutta onko siitä muutakuin lisälämmönlähteeksi?

Mitsun ilmalämppöpumpusta 2v hyviä kokemuksia. Hommasin koneen joka on pääasiassa lämmittämiseen, ei jäähdytykseen. Hinta oli asennettuna 1600e. Konepaketin olisi saanut alle tonnin, mutten löytänyt heti kaveria asentaan. Sähkönkulutus kovimmilla pakkasilla on n 100e/kk, talli 90m2 ja kahdessa huoneessa patterit. Samaan sähkölaskuun menee saunan lattialämpö ja molempien valaistus, tänä talvena on ollut katon putkilot 7 X 2 kpl ahkeraan päällä  ;D

Lämpö on helppo säättää joko 10 asteseen säilytyskäyttö tai 16 ja ylöspäin kun työskentelee pitempiä jaksoja. Kovilla pakkasilla 10 asteen säädöillä lämpö tippu n. 5 asteeseen. Kone ei ole hyytynyt vielä 30 asteen pakkasessa, mutta olen käyttänyt 1,5kw teollisuuspuhallinta tukena tiukimmilla keleillä, lisää ilman kiertoa ja vähentää nurkkien jäätymisvaaraa. Vedon tunnetta ei pelkkä pumppu tee, lisäpuhallin kylläkin. Viileässä tallissa lämpimien jalkineiden rooli korostuu.

Ilmalämpöpumppu on tallissa pitkällä juoksulla helpoin ja halvin lämmitysratkaisu, nämä nimenomaan yhdessä. Halvempaa voisi olla klapien poltto muttei helpompaa.

Lopuksi voi todeta että oma lämmin talli kaikkien kotterovuosien ja pakkasessa pihalla hitsailujen jälkeen tuntuu hemmeti hyvältä!

-E

Make

Tuossa pellepelottomille lämpöä:

http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?PHPSESSID=e1d3efd04c68730194bb3a4715f9304f&topic=392.0

Materiaalinhankintavaihe vaikuttaa varsin mieluisalta puuhalta. Omaan tilaan tuollainen viritellään ensi talveksi, voin raportoida miltä vaikuttaa, jollei joku innostu ensin. Tollanen voi olla ILP:n rinnalla toimiva laitos, ja on ainakin itse tehty. Viimepäivien uutisoinnin mukaan huolestuneet energianverottajat ry. on ainakin huolestunut jo asiasta, ja tölkkipantti tuplataan  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ultimate welder

On tullut noissa talleissa viilailtua useampikin pappatunturin pytty 70-luvun lopulla ja hitsailtua useampi autokin ;D entinen kotitalon tallisysteemi näkyy jhd:llä työn alla olevan.
En nyt muista onko tuossa peltivuoratussa päätyvarastossa eristeitä seinissä ollenkaan, muihin muistaakseni jotain nöyhtää isäukko seinien sisään laittoi.

Hemmetin kylmä tuo päätyvarasto ainakin oli talvisin näperrellä, se keskimmäisin autotalleista lämpimin.

ultimate welder

Lainaus käyttäjältä: Make - 27 maaliskuu 13, 17:21:10
Tuossa pellepelottomille lämpöä:

http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?PHPSESSID=e1d3efd04c68730194bb3a4715f9304f&topic=392.0

Materiaalinhankintavaihe vaikuttaa varsin mieluisalta puuhalta. Omaan tilaan tuollainen viritellään ensi talveksi, voin raportoida miltä vaikuttaa, jollei joku innostu ensin. Tollanen voi olla ILP:n rinnalla toimiva laitos, ja on ainakin itse tehty. Viimepäivien uutisoinnin mukaan huolestuneet energianverottajat ry. on ainakin huolestunut jo asiasta, ja tölkkipantti tuplataan  ;D

Tein vastaavan käyttäen kaljatölkkien tilalla alumiinista aaltolevyä, ja kyllä sieltä eristeettömään pihasaunaan jotain lehmänhenkeäkin hönkii, lämmittämisestä ei oikein voi puhua :)

Jhd

ultimate welder eipä niissä eristystä ollu kutteria ylhäältä käyny seiniin tiputtelemas. sitä täs vaan oon pohtinu ku seinistä läpitte rymistelly että miksi on niin monta pientä koppia pitäny yhteen talliin tukkia :) mutta kylläpä sitä saa paikan päälle tulla ihmetteleen ja muistoja verestään jos kiinnostaa

ultimate welder

Eipä niissä alunperin ollut muuta tarkoitusta kuin auton/muun ryönän säilytys, siksi tuollaisia kopperoita, ja vähällä rahalla kun piti tehdä niin tuollaisia niistä tuli. Me klopit niissä sitten aloimme kaikenlaista kyhäillä.
Velimiehelle joka meistä siinä viimeksi asui, ehdotinkin tuota väliseinän purkua just tuolla tyylillä minkä oletkin tehnyt, mutta ei sitten siihen ryhtynyt.

Joskus nöösinä muuten päräytin siinä varaston takana asuvan "Joken" perunapeltoon piikillä, kun suoritin huiman kiihdytyksen sillä "kadunpätkällä"ja jarrut hävis...vaihtoehtoina oli varastonpääty, tukkikasa tai se pottupelto..ei oikein Jokke tykännyt kun sinne kolerapottujen sekaan sukelsin, oli vaan pehmein vaihtoehdoista laskeutumiseen ;D
Sen jälkeen on suhtautunut "vähän" nihkeästi kaikkiin kaksipyöräisiin sillä tontilla  ;)

Smokie

Mulla on ihan sikaköyhän lämpökeräin, lykkäsin 60m2 pelti- ja tuohikaton väliin satakunta metriä puutarhaletkua. Totesin että onpas paska vehe, vaikka lämpes kyllä silläkin. Enomies hommas 8x2,5m2 ihan oikeita aurinkolämmittimiä, perseestä nekin oli. Sähköyhtiötkin myy noita ilmalämpöpumppuja, en usko niihinkään. Klapeja mulla on sentään aina takataskussa, niihin mä uskon. Ihme kun sitä piippuveroa ei ole vielä saatu aikaan, mutta kohta se tulee. Ai niin se eno kyhäsi aurinkovoimaa kateellisena siksi kun naapuri käämi generaattoriksi saatanallisen moottorin, se kun ei tiedä mihin moista heiluvaista voimaa voisi työntää paitsi vastuksiin tietty. Sillä oli sitten ihan terveitä tomaatteja jo maaliskuussa. Vesivoimaan uskon mutta harvalla on omaa koskea saatikka valmiita kanavia.

Ellei mitään uutta ilmene niin jatkan samaa linjaa. On mulla öljypoltinkin mutta en tykkää sponsoroida arabeja. Puuta kuluu perkeleesti ja öljyä kului edellisen 5 vuoden tankkausjakson aikana 954 litraa. Kai sekin oli joku ympäristörikos koska sinä aikana polttamani puu olisi sitonut hiilidioksidia vähän saatanan paljon, öljy ei sitä sido ollenkaan. Vihreät vittuun, ne pilaa tämän maapallon.