Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pikku kawan tarina

Aloittaja swoore, 15 maaliskuu 13, 23:54:02

« edellinen - seuraava »

swoore

pistetääs pikkune tarina tänne hiukkasen "epäonnistuneesta" caferacer projektista.
aihio on 500z kawa -83?? tuli takavuosina ostettu kaverin kanssa kimppaa ku silloset projektit ei kerinny kevääks tielle.. oliha se iha kiva laite ja tais se iha kaks kesää olla ajossakii. mut jotekii se oli niiku happy meal ilma ranskaperunoita.
no niihä siinä kävi ettäku ne omat projektit valmistu ni siihehä se jäi seisomaa.
myydäänkö no ei kannata ku tehää siint caferaaseri jooo!!! ja jumalaton innostus!


no nii i. tähä kuosii sen sit sain saatettua...
muutaman hetken pohdiskelun jälkee puhelin kätee ja soitto kaverille et nyt o sellane juttu
et tota kuttaperkaa mie en enää haistele et täst ei nyt tule mitää kahvijuttua!
siihe se sit jämähti ja kesä oli tuloillaa ni löin orggis hiluja nippuu ja mopo ns ajokuntoo.
no eipä sil vaa kukaa ajanu

swoore

ite asiaan.
tuli muutamana iltan istuttua paikallisessa mp yrityksessä. niitä näitä haastelemassa ja turinoimassa. siinä sitten oli puhetta painepesurilla pellin pullauttamisesta..
ei menny ku pyhätön hetki ja pajalle peltejä yhtee räkimää ja nippaa päähä.


no nyt olis vati vaan ei o paine pesuria mut vettä löytyy. liruttelin leilin vettä täytee ja kytkin sen kompressorii. pytty pihalle kompuraa täydet paineet ja ovenrakosee kurkkimaa mitehä äijäi käy. oli ehkä pienone pettymys ku leili otti maltillisen loikan ja jäi maaha. olin varautunu siihe et ratkiaa iha totaalisti. mut hyvä näi nyt oli tankin pintapeltien puolikkaat.

swoore

siinä ne nii söpösti pullistuneena. enää ei puutu ku laite mihi tuota pystyy soveltamaan
hetkosen pällisteltyä tallissa joopas eipä joo toho kawaa ei satu ainakaa..
nonni pannaas sattumaa. ei muutas ku puhelinyhteyttä kaverille et nyt pukkais melkosta viisioo.
ei se vastaakaa käpissy. eikä senpuolee et tää kaveri asuu 200km päässä pajasta et ei se ainakaa iha äkkiä sielt silmille tule.. ei se kyl oo jälkeepäikää kummempia narissu et kait hää o tyytyväine. joten kawa purkuu.
no eipä se paljoo lohduttanu ku orggis osat sai pois rungon ympäriltä.
aikasakku väänteli ja rälläköi hio ja heppaili ni avot! se tankinposki rupeskii istumaa kawasakii!!

swoore

sitteku on vauhti päällä ja fiilis touhuta ni eikös se herra murphy käy kylässä. mm olkapää työkelvottomaks, joulupyhinä tietysti hajos tiggi ku ois jotai kerenny tehhä jne jne.
mut täähä o harrastus ei oteta sitä nii vakavasti duunaillaa ku keritää.
on sitä hiuka kerittykkii mut matkaa on enneku kadulle pääsee..


stereoperä kyl korvataa mono jousituksella.
sellane ois tän puolivalmiste "caferacerin" osatarina.
aamulla taas ylös ja pajalle jatkamaa josko sitä sit kesällä pääsis jo koeponnistamaa.

swoore

juu ja meikäläine o armoton käsi näitte tietokoneitten kans. et nuo kuvat on niikus mitesattuu ja vikakohissa mut pärjäilkää..

shoveltimppa

Elä huoli kuvista, hyvinhän noista selvis mistä on kyse. Tuossa viimisessä kuvassa stuuki näyttää oikein passelilta. Tankin ja rungon kaaret natsaa mukavasti yhteen. Koetahan ehtii niputtamaan peli kuntoon kesää varten.

kessu

Mä tykkään kans noista linjoista, otitko tosta seinän tekstistä suuntaviivat rungon ja tankin linjoille? Näyttäis menevän samaan tyyliin.

Rezi

Hyvältä näyttää. Kerrot tekeväs tuosta perästä monojousen. Minusta caffeen sopii paremmin normaalit iskarit kuin monojousi, mutta sehän makuasia ja tee niinku itsestä tuntuu.

-väiski-

Hyvät on linjat! Komppaan Reziä tuossa iskariasiassa, tuohon sopis mun mielestä paremmin iskarit molemmin puolin...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

swoore

juu ei oo rungolinjat tekstistä vaik siihe sattuskii. kyl tää o temmottu hatusta koko projekti.

tos iskarihommassa o pari pointtia miks halusin monoperän.
noissa pirun vehkeissäku kulkee nuo kettingit ni en saa iskareita tarpeeks lähelle takarengasta.
siis joutusin jättää ne nii leveelle et tulee takarungon ulkopuolelle yäk! se kirvelee silmiä.

sit tuo ku on näit mallissamme pudjetti juttui ni yhen kunnollisen monoiskarin saa halvemmalla ku
kaks ees kohtalaista.
sithä täs kävi sillei et ei ollu sopivia stereoiskareita ylimääräsenä. mono löyty tost kyliltä helposti..
ni mennää nyt näillä. toki en pois sulje viel kahta iskaria mut mallailaas nyt ekaks monolla.

(jos jollakulla on joutilaita takaiskareita esim vanhoita crosseista tms. ni paiskatkoot yv:llä toine projekti vois niellä sellaset)



eipä tuossa kaksisia taaskaa saanu aikaseks mut jotai kuiteskii. siin hiukka mallailua monoiskarilla. takaswingi saap seuraavaks lämpöö ja romantiikkaa ku ruvetaa siitä veistelemää käypästä..

swoore

joopasen joo. hituse keretty taas värkkäilee jotai töiden lomassa. saldona jälleen kerran hajonnu tig hitsain jne jne.
no onneks kaverilta löyty samanlaine joutilaana leasing käyttöön.

onpa jopati valmistunu muutamia pikku kikkareitakii. takahaarukka on valmistautumassa monojousitus aikakauteen alapään paikka viel hiukka hakusessa ja äänenvaimenin tai joku sensukune kampe tuli tuossa puristeltua joutessaa.

jos ois tukkaa päässä ni pakosarja ois aiheuttanu harmaita hiuksia! vaan onneks se ei nahkatukkaa koske!!!
hituse harmittaa ettei nyt valitettvasti parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. joutu väkisi vääntää komprommissin ja primäärien pituudet jäi sellaseks ku jäi.

eikai siinä ku pajottamaa näi pääsiäisen kunniaks!!

pannaas viel foto noist rävellyksistä.

Hemuli

On jääny meikäläiseltä jotenkin huomioimatta tämä projekti - siis aivan huikeaa työnjälkeä! Noi rungon ja swingin putkien linjat on todella sulavat ja änkkäri istuu kuin nenä päähän. Hienoa että Suomessakin aletaan rakentamaan muutakin kuin harrikoita, tulee paljon erilaista kalustoa liikenteeseen :).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

swoore

no ei se työnjälki nyt järi siistiä ole. parempaa pitäs pystyä.

projektin suhtee täs onkii sit kätevästi menny viimeajat swingiä murjoessa ja hitsatessa.
kesäkii näyttäs lyövä oman paineesa niskaa. eiköhä tuo viel tuosta tokene.
onneks takajarrupolkimen paikan tekoa ei voi unohtaa ku kerran...


swoore

tuli tuo talviloma vietettyä verstaalla ja jotai pikkusta aikaasaatukkii muutaku tuhoa.
takaswingiä nii lemmessä heppailin kasaa ja kuis ollakkaa ei siinä tohinassa juolahtanu mielee et saattaap tuo hiukka vedellä. no mitäs pieneistä tehtii si koko paska uusiks ja sehä tunnetusti valmistuu kakskertaa nopeemmi kuin se ensimmäine. tulipaha treenattua.
alkujaa toho ei pitäny taakse tulla minkäälaista rapakaarta mut otin pelli palase ja rupesi naputtelee ni nyt sit siihe tulikii takaloksu.
pakoputkistokii yhdisty kollektorilta "äänenvaimentimeen"
nyt sit tuli päivä täytee kun hioskelin pakoputkea ja siinä samassa hiukka rystystäkii ja yllätys et eihä tallissa oo mitään joukkosidontavälineitä. eli kotiin nuolee haavoja..
pannaas parit kuvat vaik niis nyt ei kaksista etenemistä nävy.




swoore

nii joo ja keulakii vaihtu. tuos ol alkujaa 750z ylijääny keula mut hokasin et pirulaine tuo 500z keulassa ofsetti tehää iskari alaputkissa ja 750 tehää t-kappaleissa.
joten 750t-kappaleet+500alaputket taas saatii muuttama irtosentti pituutee  :)
jättökii taitaa viel kestää alueella.