Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Indian Thunder 111

Aloittaja etelahelsinki, 10 maaliskuu 13, 14:09:07

« edellinen - seuraava »

ezmo

Edelleen toi rungon emäputken palkkiosa hämää.... Jos se ois kevennetty niin, että matkisi putkirunkoa tms. olisi pyörä paree....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Tuomo


flhx

Unohtu pistaa horinaa Daytona Bike Weekin jalkeen, mutta pistetaan ny sitten.

Inkkari oli suht hyvalla panostuksella Bike Weekilla, jopa Destination Daytona HD-diilerin pihalla oli teltta(niinkuin edellisena vuonnakin). Speedwaylla oli myos teltat ja koeajot, Main Streetilla runsaasti mainoksia ja tais yks baari olla kokonaan Inkkarin sponssaama. Ainakin lippuja jne roinaa naky Mainilla vallan helkkaristi.

Myos telkkarissa Inkkari on nakyvalla panostuksella, kokoajan tulee mainosta ainakin urheilukanavilla joita sporttibaareissa tulee kateltua. Juttelin taalla etelassa yhen pyorien huoltoliikkeen omistajan kanssa ja hanella on muutamalla kaverilla uudet inkkarit, kovasti oli otettu fillareiden laadusta ja nopeudesta jo vakiona. Aikoo itsekin ostaa uuden inkkarin, ei kuulemma edes harkitse uutta Harleyta.(ns. pitkan linjan harmaaparta, ajaa FXR:lla)

Liikenteessa noita ei viela kovin paljon ole nakynyt, toki aikaisemmin kuulemani ongelmat tuotannon kayntiin saamisessa vaikuttaa asiaan. Mutta yleisesti ottaen tuntuu etta merkin tulevaisuuden suhteen ollaan luottavaisia ja useampi hahmo joka on koeajanut/jonka tutulla on uus Inkkari on pitanyt fillaria mielenkiintoisena ja hyvana vaihtoehtona Harleylle. Hinnoittelu on suht maltillinen taalla joten nyt alkaa olla hieman sellainen fiilis etta josko tama yritys jopa onnistuisi? Itse pidin fillarista sen koeajettuani enka pitaisi ollenkaan mahdottomana etta moiseen jossain vaiheessa loisi katensa. Siina kohtaa toki kannattaa sujuvasti unohtaa merkin hehkutus pitkalla historiallaan jne ja keskittya vain itse fillarin ominaisuuksiin.

Pistaa tassa kohtaa muuten miettimaan etta miten mahtaa Victoryn kayda. Luulisin etta ainakin osa matkamallien ostajista saattaapi luiskahtaa inkkarin puolelle. Varsinkin kun suurin osa Victoreista on todella kammottavan nakoisia laitteita.

Kunhan sattuu muistamaan niin pistan parit kuvat, mm. DBW:lla naytteilla oli uuden inkkarin runko jne.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Erppa

Flhx, onko siellä minkälaista kapinaa uuden ja vanhan Indian porukan välillä? Tehdas on lähetelllyt kirjeitä?

-E

flhx

Ei oo tietoa mistaan kapinoista mutta eihan tuota uutta inkkaria vanhan liiton puritaanit tietty jupisematta hyvaksy. Eika varmaan kaikki hyvaksy ollenkaan. Taitaa Jackinkin mielipide olla aika selva asian suhteen...Suoritin itse kepulaisen takinkaannon taman inkkarin suhteen koeajon jalkeen, se tuntuu oikeasti hyvalle moottoripyoralle ja nyt jopa uskon etta talla yrityksella on mahdollisuus menestya. Niin paljon on uutta inkkaria hehkutettu, hyvassa mielessa, etta uskon ostajia loytyvan. Helppo ei taival tule olemaan mutta on tuossa selkeasti tullut aistittua sita mielipidetta etta on hyva etta on oikeasti vaihtoehto Harleylle. Victorysta siihen ei oikein ollut eika japanialaisistakaan.

En ihan jaksa sita vasynytta legendalla ratsastamista inkkarin suhteen, mutta jos unohtaa nuo kornit viitteet aikaan ennen "tuotantokatkosta" niin kylla tuo on oikeasti vallan mainio fillari. Toki aika nayttaa miten laite toimii, loytyyko riittava ostajakunta sittenkaan ja saadaanko lisaa malleja.

Alla kuvia, huomattavaa on miten tuosta aikajanasta on "yllattaen" unohdettu 90-luvun IMMI/kloonisoftail/jne sekoilut...Kuvissa myos ketjussa aikaisemminkin ollut kustomi-inkkari

















R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

Lainaus käyttäjältä: flhx - 29 huhtikuu 14, 18:52:02
.

En ihan jaksa sita vasynytta legendalla ratsastamista inkkarin suhteen, mutta jos unohtaa nuo kornit viitteet aikaan ennen "tuotantokatkosta" ......



No, siinähän se tulikin, mikä tökkii.

Moottoripyöränä tuo on varmaan ihan jees. En tiedä, kun en mennyt koeajolle....

Ja tosta padasta vois olla jotain johonkin rakennelmaan, tuo runko on ihan hirvee  ;D
Flatheads!!!

eeko

Samaa mieltä, aivan kauhea runko.
Muistuttaa vähän Nimbusta, joka on
syönyt hiivaa.  ;D
-eeko

ss454

Hlökohtaisesti näen jotain moottorikelkkamaista tuossa riisutussa kuvassa. Voi kyllä johtua lasien väristä minkä läpi kuvaa tulee katsottua. Silti sen verran kiinnostaa, että jos mahdollisuus koeajoon tulee vastaan niin ehdottomasti tartun tilaisuuteen.

Erppa

Niin, vanhojen osavalmistajien ja  myyjien  - tai nykyään kokopyörävalmistajienkin (Kiwi) - keskuudessa on ollu kalapaliikkia Polariksen kirjeistä, joilla on pommitettu parin vuoden aikana vanhan koulukunnan myyjiä ja uhkailtu oikeustoimilla merkin "virallisen omistajan" toimesta. Hämmentävää on tietenkin se, että äijät on myyny ja myy ihan luvallista kamaa alkuperäisellä merkillä. Tilanne on uusi kun merkin omistaja onkin nyt vahva taloudellinen toimija, ei konkurssikypsä puolivillainen yritys. Mitäs tälle kovistelulle kuulu nyt, olisi mielenkiintoista kuulla osamyyjien kommentteja.

Jos Polariksella olis ollut vähääkään tyylitajua, olisivat he ottaneet vanhan kaluston ukot ja merkin historian ihan eri tavalla haltuun.

-E

flhx

Ok, toi Polariksen niuhottaminen oli mulle uutta tietoa. En seuraa juurikaan enaa mitaan ulkomaan palstoja tms, haastelen hahmojen kanssa tapahtumissa livena mielummin. Toisaalta tulee missattua aika paljon infoa kun ei tuu kaytettya aikaa eri palstojen lukemiseen. Ja nyt en ehtiny Bike Weekin
aikana tietolahteeni juttusille.

Ens vkl on pohjosessa n.kolmen tunnin ajon paassa swappi, jos olen viela talla mantereella niin yritan ehtia sinne(ja jos rapula kaverien BBQ-juhlien jaljilta ei ole kovin valtava...), josko siella kuulisi jotain. Varsinaisia vanhojen Indianien osakauppoja ei oo tullu vastaan mutta swapeissa aina valilla on jotain varttuneempaa harrastajaa myymassa inkkariroinaa.En tosin akkiseltaan muista etta olenko nahnyt mitaan firmannimia ikina.

On totta etta jos asian tyylikkaasti olisi hoitanut niin nyt sen kovasti hehkutetun historian jne takia jo olisi pitanyt vanhojen inkkarien osamyyjat ottaa tervetulleina mukaan uusiin kuvioihin. Samalla tavallahan muuten HD sai jossain kohtaa mustasukkaisuuskohtauksen "Hog" sanan kaytosta, esim jotain vanhoja independent kauppoja uhkailtiin oikeustoimilla koska liikkeen nimessa oli tuo sana.Vaikka olivat ottaneet nimen kayttoon ennenkuin HD rekisteroi sen...Ja hiukan samaa tyylia kun HD muutti kauppojaan "designer store" tyyliin niin joillekin ikivanhoille diilereille annettiin kenkaa kun eivat halunneet muuttaa oman kauppansa perinteista konseptia.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

#70
No niin, kavin swapissa, mutta yhtaan inkkariosan kauppaajaa ei ollut paikalla eika muutenkaan inkkariharrastajia nakynyt. Joten ei viela ainakaan tarkempaa tietoa tuosta Polariksen kirjeiden lahettelysta. Sensijaan yksi harmaapartainen kraasanmyyja soitti taas kitarallaan varsin juurevaa bluesia tiskinsa luona. Valitettavasti oli kiire viereiseen autoswappiin niin ei ehtinyt herran soitantoa kuunnella kovin pitkaan. (paikallisilla on kasittamaton tapa ruveta pistamaan myyntikamoja nippuun jo puoliltapaivin, hiukan harmittavaa varsinkin tallaisessa kahden erillisen swapin paikassa ja kun autoswapin alue on varsin laajakin. Edellisen illan myohaanvenyneista tuttujen BBQ-juhlista ja tuttujen luota swappiin olleesta kahden tunnin ajomatkasta huolimatta olin paikalla kuitenkin jo 9.30)

Kavasin pikaisesti Daytonassa, tai no olen taalla vielakin ja kirjoitan tata rantahotellin parvekkeella klo21, meri on heti rannassa ja lampoa lienee viela 25c. Mutta kavasin siis tutun osakauppiaan luona ja kuulin mielenkiintoisen uutisen Daytonan osalta. Paikallinen Victory/Indian diileri oli suljettu, juuri ennen Bike Weekia. Syysta ei tietoa. Ko. diileri oli kuitenkin myynyt jo koeajopaivien yhteydessa n.40 uutta inkkaria talvella. Osakauppiaan tutulla uusi Indian ja kun talla oli pari takuujuttua pyorassa niin joutui ajamaan Ocalaan asti, eli n. 80 mailia, puoltoista tuntia ajoa per suunta. Takuujutut ei sinansa ollu mitaan kovin ihmeellisia, valkosivu renkaasta oli alkanut kellastumaan (osakauppias hymyili tassa kohtaa hiukan vinosti, "niin, se on Dunlop..." ) ja joku epamaarainen aani oli alkanut kuulua pyorasta. Luonnollisesti diileri ei mitaan vikaa loytanyt mutta omistaja itse sitten keksi etta remmin liiallinen kireys oli aiheuttanut aanen.

Joka tapauksessa siis Daytona on talla hetkella ilman Victory/Indian diileria, mutta samalla huhut kertovat etta Polaris olisi harkitsemassa Beach Streetin(heti Main Streetin vieressa, mantereen puolella) ex-HD diilerin tilojen ostamista. Ko. tilat on nyt olleet tyhjillaan kai syksysta asti, en muista olivatko tyhjana jo Biketoberfestilla. Mielenkiintoista nahda toteutuuko kauppa ja ennenkaikkea etta onko nyt suljetun Indian-diilerin vaki mahdollisessa uudessa paikassa hommissa. Aika nayttaa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

ss454

#71
Lainaus käyttäjältä: flhx - 06 toukokuu 14, 03:54:17
Mutta kavasin siis tutun osakauppiaan luona ja kuulin mielenkiintoisen uutisen Daytonan osalta. Paikallinen Victory/Indian diileri oli suljettu, juuri ennen Bike Weekia. Syysta ei tietoa. Ko. diileri oli kuitenkin myynyt jo koeajopaivien yhteydessa n.40 uutta inkkaria talvella.

Tällainen uutinen herätti pienen tutkivan journalistin sisältäni ja löysinkin melko uskottavan selityksen:

"I spoke with someone who knows what happened and as previously rumored, they were shut down by Polaris.  It was all due to their email that went out early.  Apparently one of the people on the distribution list was a high up in Polaris, he was furious."

Lähde: http://www.thevog.net/forum/thread/24451/daytona-indian-victory-closed/page_3/

Eli Polaris nähtävästi sulkenut putiikin. Syy selviää tuosta linkatusta keskustelusta aiemmin, kun tämä kauppias on omalle postituslistalleen paljastanut Inkkarin 3 uutta mallia etukäteen. Ja listalla ollut Polariksen johtaja on tuosta suivaantunut.

Rezi


Tuomo

siinä olis sit uus Scout, ensivaikutelma hiukan hämmentävä

http://www.indianmotorcycle.com/en-us/scout-indian-red

sivulta katsoen kone on kiinnostavan ja teknisen näköinen, mutta muuten pyörä on vähä tuommonen pullukka

twinspeed

#74
Jep, pullukka on.

Scoutissa ovat menneet huomattavasti kauemmaksi vanhoista Scouteista, tekniikan puolella. Harmi, ettei ole sitten tehty hiukan urheilullisemman olosta pyörää.


"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."