Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

isompaa jarrua shovelin keulille

Aloittaja jyrggä, 28 heinäkuu 09, 21:02:45

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Haaveksin tuossa että hankin ensi talveksi vähän lisää hommaa avo-beltti prokkiksen seuraksi tuohon shoveiiin.. Pitäis varmaan emollekkin mopoa vähän rakentaa, mutta talvihan on pitkä!  ::)

Onko kukaan päivittänyt harriikaan oikeasti kunnon jarruja? Joku isohko(t) levy(t) esim. brembon puristimilla olisi mielessä. Japsi-kipoissahan noita olisi, vois periaatteessa ostaa vaikka kokonaisen kyykky-pyörän etujarrut, radiaalit vois olla kova sana  ;D
Siinä MMAF:n projekti-tsopperissahan (silver bullet??) oli kai erittäin hyvä jarrut? Mitenhän ne on toteutettu?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Silverbulletissa oli pitkäkeulaan hyvin sopivat jarrut, ei liian tehokkaat mutta tunnokkaat. Japsipuristajat noin pitkässä pyörässä saattaisivat aiheuttaa etupyörän hallitsemattoman lukkitumisen.

Itse olen muutamaan pyörään vaihtanut japsikyykyn tuplajarrut, parissa vaihdoin koko keulan jarruineen (Softail/Kawa ZX9 ja FXR/Hayabusa) kun taas Electraan asensin GSXR Suzukin puristajat isoilla 330 mm levyillä orkkiskeulaan. HD:n tuplajarrujen kahva 11/16" männällä toimii loistavasti tuplien neli/kuusimäntäisten satuloiden kanssa. Orkkiskeulaan tein työkalualumiinista sovitelevyn jolla satula saatiin pultattua kiinni. 

Emännän pyörään taas tein paremmat jarrut tehtaan orkkisosilla, ensin hommasin 2000-uudemman Sporttidynan/Sporsterin keulan alaputket ja sitten saman ikäisen touringmallin tuplat nelimäntäiset puristajat. Paketin kruunasi tehtaan alkuperäinen 11/16" kahva. Kaikki osat löytyi ebaysta hyvinkin edullisesti kun ameriikanjoe vaihtaa alkuperäiset pois kromiosien tieltä. Tuntuma noissa jarruissa on todella hyvä. Vielä kun saisi paremmat levyt, täytyy varmaan ISR:t hommata.

Tuossa ensin Electran keulaan sovitetut Nissinit:

Sitten Silver Bullet:

FXR:n jarrut olikin sitten aika sekoitus - Hayabusan keula ja puristajat, Kawa ZX9:n levyt, HD:n oma puolavanne ja 11/16" kahva...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Nuo silver bulletin jarrulevyt näyttävät mun silmään erittäin hyvätä sen puoleen, että mulla on vähän samanlainen etuvanne kuin siinä. Paksupinnainen vanne kun saisi kuitenkin jäädä näkymään sieltä alta, ettei jäisi piiloon levyn/levyjen alle.. Juuri tuollaista ilmavuutta haen levyihin.
Busan jarruosia löytyisi tallista jo omasta takaa valmiiksi, oon niitäkin kerennyt jo omistaan, turbolla ja ilman :) Jos ei muuta sopivaa ilmaannu, niin niistä sitten täytyy varmaan jotain rueta väsäämään..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!