Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

locktite joustava tasotiivisteliima 5922 enskakopan tiivistyksessa

Aloittaja BobberChopper, 05 maaliskuu 13, 19:37:51

« edellinen - seuraava »

BobberChopper

Onkohan tuo passeliaine esileikatun tiivisteen kanssa tuo locktite 5922, onko kellaan kokemusta ja miten on pitanyt? Tarkotus olis tolla tiivistaa sportin koppa

Hemuli

Eiks kannattais käyttää ihan oikeaa tiivistettä ilman liimaa? En ole ainakaan itse koskaan kaivannut mitään ylimääräistä tököttiä mikä vaan vaikeuttaa seuraavaa purkukertaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Otaksun, että tämä liittyy joihinkin aiempiin kirjoituksiini. Sanoisin näin jälkikäteen, että paskempaa ideaa saa hakea. Minä siis ajattelin, että olenpa fiksu ja säästän ja vedin sillä moskalla koko kopan kiinni jopa ilman paperitiivistettä. Kyllä tiivisti, ei siinä mitään. Mutta seuraavan kerran kun piti aukaista, niin voin kertoa, että huumori piti etsiä ihan jostain muualta. Vaikka sen Jameksen tiivisteen kun laittaa niin säästyy hermot ja rahat.

jsr85

Chestertonilta löytyy tasotiivistemassa joka ei tartu tiivistettäviin pintoihin lainkaan kiinni, lähtee "naruna" pois irroituksen yhteydessä.

Mr.Horsepower

eikös tasopinnat pitäs olla sileät ?

että jos mattoveiten terällä työntää niin sillähän pitäisi saada tiiviste kuin tiiviste pois poieen

itsehän laitan millä vaan mootori silikoonilla kiinni ja ekana laitan contakti liimalla enskakoppaan tai mikä nyt onkaan liimattavana ekaks kunnolla hölväten kiinni ja siiten vasta silicooni tiivisteen ja lohkon väliin eikä mulla ole ollut ongelmia saada sitä contacti liimaa pois tai muutakaan jos taso pinnat on sileät :)

Plus että kun liimaa tuon tiivistteen koppaaan niin ei muuten luistele siellä välissä  tuo tiiviste ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

FXDL

Ääni ihan oikealle tiivisteelle  ;)

Miksi tiivisteliima, onko kyseessä "kiero" koppa, joka ei normitiivisteellä tiivisty? Toisaalta vanhemmassa evossani, jossa oli originaalitiiviste kopassa olin havaitsevani "hikoilua". Tästäkö on kyse?

Kimmo

Hemuli

Tossa elämän aikana kun on muutama moottori tullu avattua millon minkäkin syyn takia niin ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun on tehny mieli käydä katkomassa edelliseltä asentajaässältä kädet hartioista ettei enää pääsis turaamaan mitään - ja useimmiten nää keissit on liittyny moottorisilikonin käyttöön. H-D:n moottorissa ei tarvitse tiivisteliimaa mihinkään muualle kuin lohkopuoliskojen väliin ja bigtwinissä enskakopan sisälle tulevien kiinnityspulttien kantojen alle. Kaikkialla muualla se on turhaa ja pahimmissa tapauksissa jopa vaarallista. Ja noihinkin kohtiin todella vähän, lohkot kun yhdistää niin se kerros on ihan läpikuultavan ohut ja silti sitä tursuaa ulos. Voitte vaan kuvitella mitä silikonimakkarat tekee öljynkierrolle ::)...

Itse olen vuosien kokemuksella päätynyt käyttämään Cometicin tiivisteitä, ne on ainakin mulla pitäneet hyvin ja niiden ehdottomasti paras ominaisuus on se että ne ei hajoa purkaessa. Enskakopan tiivistettäkään en omissa fillareissa välttämättä vaihda ollenkaan vaikka koppa kävis auki, Cometic on niin korkealaatuista kamaa että kestää vielä uudelleen kiristyksenkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

FXDL

Yes  :D
minulla hyviä kokemuksia Jamesin stefoista ...
Kimmo

BobberChopper

Ok, kiitos paljosti vastauksista, taidan unohtaa sen tasotiivisteliiman ja muotoon leikatun "paperi"tiivisteen, mitäköhän semmoinen alkuperäinen/ ja/tai Cometicin tiiviste sitten suurpiirtein maksaa?, onko se mitä matskua?

Lyytinen

Kaks-kolme kymppiä. Jameksella se on tiivistepaperia, jossa on silikonirannut. Sekin kestää pari kertaa kasata.

FXDL

Unohdin mainita että varsin hyvät kokemukset on myös Motor Factory tuotteista. Ainakin rapakon takana ovat selvästi edullisempia  ;). Evossani on Motort Factorit ja TC:ssä joka on palasina tulee ainakin osittain olemaan Jamekset.

Kimmo

Kapteeni sika

#11
Mäkin oon liimannut enskakopan tiivisteen silikonilla ulompaan koppaan. Tänään siivosin tiivistepintaa kopasta ja totesin vaan että onpas huonosti viimeistelty. (todnäk pingpong tarvikekoppa) Kun suoralla katkoteräveitsellä höylää niin näkee kuinka on kuperaa ja koveraa... Ei ihme kun tiiviste pullahti kesällä yhdestä kohtaa sisäpuolelle ja vuoto alkoi.

Milläs noinkin ison pinnan saa suoraksi? Kyseessä romattu koppa.

Kapteeni sika

Niittasin hiomanauhaa paksun vesivanerin päälle ja hinkkasin siinä koppaa eestaas pitkittäin poikittain. Matskua katosi päistä eli keskikohta on ollut raollaan. Ja jäi vieläkin raolleen, pitää vielä sovitella koppaa ja mittailla ihan varmuuden vuoksi rakotulkilla.  Keskeltä paperiin osui vain pari ruuvinreijän korvaketta.

Kyl se on ollut havaittavissakin et keskikohta joustaa kun kopan ruuveja kiristelee.

Soudalilla mä sen tivarin liimaan ulkokoppaan enivei ja öljyän toisen puolen. Tällä systeemillä tiiviste on pysynyt ehjänä 10-20 avausta...

mielikuva

Munkin täytyy kompata tiivisteitä ilman liimaa. Tuttuja kun käy tallissa niin ne naureskelee, että eiks harrikan kuulukkin vuotaa öljyä? Ja mä kysyn että miksi sen kuuluisi vuotaa, näytä missä on öljytippa? Ja pyörä on rautis. Mun kokemuksen mukaan vuotaminen liittyy siihen että ruuvien kierteet on niin paskaiset että koppa ei ole edes kiinni! Ja sitten ne harrikat on niin paskoja! Käsi ylös kuinka monella on kierretappi tai pultista tehty kierteenpuhdistustyökalu käytössä putsatessa kierteitä? Entä kuinka monta rautista löytyy joista ainakin yhtä kierrettä ei ole käännetty paskaksi kun paskaa on ollut välissä?

En tiedä onko suositeltavaa mutta mä olen kierteiden putsauksen jälkeen laittanut kopan pultit kiinni akkukoneella. Ihan hiukan lukitetta ruuveihin ja melko pienellä momentilla. Käsin kun kiristäisi helposti liikaa.
Locktiten ruuvilukitetta on nykyisin liimapuikko mallisena. Se on kätevä, ei tule laitettua turhan paljoa.