Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

ohjauslukon laikkaaminen ja uuden asennus sporttiin

Aloittaja BobberChopper, 28 helmikuu 13, 16:32:48

« edellinen - seuraava »

BobberChopper

Joo elikkä pitäis sprinkkukeula laittaa ja sehän vaatii sopiakseen sen, että ohjauslukko täytyy rälläköidä pois ja myöhemmin katsastusmees voi haluta sen myös siinä sitten taas olevan

Saakohan siitä kovinkaan siistiä teosta jos sen toteuttaa tuossa mp-tunkin päällänsä (tankki otettu pois, kaasari veks, ja johtoja vedetty kauemmas ja keula tietty poistettu :-)) , muu pyörä palopeitteillä suojattuna, meinaan onko kellään kokemusta tehä se noin ja mikä oli lopputulos siisteyden kannalta..

Vai pitäisköhän vaan tehdä kunnolla ja riipiä runko rangaksi lattialle ja siinä toteutella, sittenhän tulis ainakin siisti kun maalais koko rungon...mit emmie tiedä, kun oon niin peri laiska

Kommentteja??

Jake

Kyllä sen saa noin tehtyä. Siisteydestä sitte tiedä..

Näin laitoin omaani Neimannin ohjauslukon:



Alkuperäinen lukko pois ja hole umpeen. Neimannista runkoa ohuemmaksi ja kiinni emäputkeen niin, että lukkotappi menee ohjaustopparin eteen ääriasennossa (laissa on muistaakseni se ohjauksen kulmakin..). Ja Miranoolia pensselillä päälle :D



filtteri

eikö noihin springereihin voi tehdä reikää/uraa siihen ruotoputkeen jotta kävis orkkis lukon kanssa yksiin..ma ihmettelen ???

Jake

Voi, mut ongelma onkin ton lukkorungon pituus. Ottaa nääs jousiin kiinni. Siis ainakin tarvikkeessa.

janne a

Liekkö shovelin emäputki sirompi,mutta kyllä siihen neimann sopii ihan normaalisti.Lähellä jouset jäy muttei ota kiinni.Siis dna sringerin kans.

janne a

Vastaanpa itelleni.On shovelissa keskellepäin kapeneva tuo emäputki siksi sopii.Piti käydä tarkistaan ;)

Hemuli

Ihan turhaa purkaa koko pyörää ohjauslukon asennuksen takia, tankin poistokin lähinnä varotoimenpide niin ei oo bensaa hitsikipinöiden lähettyvillä. Noissa Neimanneissa se lukko-osa on niin lyhyt että oon joutunu joka kerta kairaamaan ohjausakseliputkeen niin ison reiän että koko lukkorunko uppoaa sinne sisään. Sinällään ei siis ole väliä minkä muotoinen se putki on, lukko pitää asentaa niin että ohjausakseli juuri klaaraa sen silloin kun lukko on aukiasennossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

janne a

Liekkö nuita neimanneja useamman mallisia.Mulla oli lukkorungossa olake ja kun sen sai emäputkea vasten niin etäisyys oli siinä.Ei siis ollu tuommonen suora pötikkä niinkuin tuossa kuvassa.

Hemuli

Ainakaan Zodiacilta tulevissa ei ole. Eikä niissä ole edes juuri varaa mitään olaketta tehdä - lukkopesän upotus kun ulottuu noin viiden millin päähän rungon päästä. Sattuipa sopivasti ja mulla oli takin taskussa juuri yksi lukkosetti minkä ostin Hotbikesta - runko itsessään on noin 44 mm pitkä. Aina mä oon noi joutunu upottamaan hyvän matkaa ohjausakseliputken sisään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Vielä toinen kuva. Tuossa lukkopesä lukitusasennossa - se ei tule kuin vajaan kahdeksan milliä ulos rungosta eli runko pitää saada hipomaan ohjausakselia että lukko toimii.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake


janne a

Jatketaan sässötystä :)  Lukkorunkoja on ainakin rannikon mp-osalla pattijoella nämä 2 mallia neimanneja. Sisukalut on samat kummassakin. tuohon toiseen on vain tehty reiän keskeinen olake. Itse tein sorvissa M16 kierteen siihen, jolla kiinnitin sen emäputkeen, kun en halunnut maaleja polttaa. Ainakin shoveliin se kävi semmoisenaan DNA-risun kanssa. aika alas ja takaviistoon sen kyllä joutuu laittaan. Harrilla on kumpiakin hyllyssä pattijoella.

janne a

Ainiin,täytyy olla sorvissa tietysti nelileukapakka jos tuota pesää haluaa työstää.

Jake

Juu keksikääs parempi konsti, ni mäkin muutan omaani. Kyllä mä pari tommosta olakkeellista tuhosin, kun koitin lukon ährätä vaakaan. On yritetty upottaa emäputkeen syvälle jne., mut ei mun ymmärryksellä vaan sopinut. Tuohon omaankin vinkin sain insinjööriltä. Akateeminen ongelmanratkaisukyky ei auttanu :D