Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ruiskus säätö talvella

Aloittaja jäsen K, 16 helmikuu 13, 16:30:18

« edellinen - seuraava »

jäsen K

Pitääkö oikeasti paikkansa, kun kysyin porissa paikallisessa liikkeessä 08 vm xr:ään power commanderia ja sen säätämistä, että sitä ei voi talvella tehdä. Väittivä,t että jos sen nyt säätää kohdalleen, niin kesällä se on ihan päin persettä? Ilman kosteus ja lämpötila vaikuttaa kuulemma niin paljon. Eikö näissä oikeasti ole mitään systeemiä, että ruisku itse osaisi säätyä ilmankosteuden ym. mukaan? ei millään viitsisi odotella kesään asti :)

filtteri


jäsen K

Mites tää autotune toimii säätääkö se itte itseänsä ja tallentaa itseään koko ajan vai säädetäänkö sinne alkuun joku perus käyrä sit käydään ajelees ja pitää tallentaa niitä karttoja itse jälkikäteen? ajattelin että voisi olla parempi jättää ammattilaisilla toi säätö ja saada kerralla kuntoon,

filtteri

miten laite tarkalleen ottaen toimii sitä en tiedä mutta se toimii,olettaisin että semmosta laitetta joka säätää seosta jatkuvasti ajonaikana tuskin on olemassakaan koska eihän se boksi voi tietää mihinsuuntaan just sillä sekunnilla saat päähäsi kaasukahvaa vääntää eli eihän se voi ennakoida tulevaa, todennäkösesti boksi tallentaa peruskartan lisäksi itseensä esim 1000000 karttaa ja hyppii niiden välillä..siihen se vois ehtiä mutta ei luomaan kokoajan uutta..tämä mutua.power commander V autotunella on yksi laite monien joukossa ja tämän olen itse todennut ihan hyväksi sitten on thundermax jota on kovasti kehuttu+monia muita.

Kokkonen

Tämä löyty netistä, joten siihen sitten vastaavat varaukset tiedon oikeellisuudesta:

Lainaa
Items that are believed but not accurate.

1. Auto Tune is only used to create a map and then not used.

    - While you could do this you would be doing yourself a disservice. The Auto Tune is the closest to a car fuel injection for a motorcycle you can get. When in operational mode it makes on the fly adjustments to your fueling and saves these values for you to look at later and decide if you want to save to your permanent fuel map. This makes it easy to travel from coast to coast and if you never want to touch after it gets set up you never have to. For someone like me who likes to tweak it's a lot of fun. You can always go back to a base map and start over.

2. Auto Tune does not tune in real time.
    - As I stated above it absolutely tunes on the fly, you have two options. Run it in learn mode where it adjusts values and you have to accept the trims for it to make any adjustments this mode learns and adjusts real time. It does not save the values in the saved map, it still keeps them in the trim table but it modifies the motors fuel curve while riding so you get the optimum AFR. You can also turn it to just use the base saved map, this can be made easier by wiring in a switch so you can select which mode on the fly.

Tämän kirjoittaja kertonee, että PCV säätää seosta kokoa ajan reaali ajassa. Toki siinä on oltava jonkinnäköinen suodatus, eli viive, mikä se sitten ajallisesti lieneekin, mutta ymmärtääkseni se ei asian näin ollen voisi olla pitkä, vajaa sekunti..?

Pitääkö jotkut perussäädöt/kartta ajaa kuitenkin pohjaksi, en tiedä, mutta voisin hyvin kuvitella että siitä lähdettäisiin.  :-\

Laitteessä lienee (ainakin) kaksi toimintatapaa, karttaan perustuva tai autotune????

Taas tuli seikkailtua alueella josta mulla ei ole kovinkaan paljon tietoa, joten nyt asiantuntijat kehiin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

filtteri

juu peruskartta ajetaan pohjiksi,sen jälkeen reipasta ajelua jolloin laite tallentaa itseensä tapahtumia kaasunasentoja ymym ja ne voi sitten aina lisätä peruskarttaan tämä lisäys on mallia johto tietokoneelta autotunen liittimeen ja pari klikkausta..eli mallia easy.itsekään en noista oikeen mitään ymmärrä ja laitatin omani dyno might:illä espoossa kundi sano ettei mun mitään tartte tietääkkään se laittaa sen kiini ja mä vaan ajan,se kuullosti hyvältä ja toimivalta ajatukselta joka toteutettiin ja hyväksi todettiin.kuten totesin noi epäilyt laitteen toiminnasta on mun osalta arvailuja.

jäsen K

Toi kuulostaa kyllä hyvältä. Eli pitääkin alkaa selvittää mistä tota commanderia autotunella saa. Ei tosta mitää huippu tehoja irti haeta vaan että sopisi säädöt uusille putkille ja nyppiminen tasa kaasulla loppuisi kun nyt ei selkeesti saa polttoainetta tarpeeksi. Ja ilmeisesti muutenkin säädetty jo tehtaalta käymään vähän liian laihalla.

filtteri

juu kaikki tommonen skeida loppuu siihenpaikkaan,yritin ensin fuelpakilla ja se oli aikas lelu joten sitä vaihtoehtoa kannattaa välttää vaikka edullisuudellaan houkutteleekin.

jäsen K

juu kyllä toi pcv on ollut alusta saakka ainut vaihtoehto. Mahtaako vain pyörään sopia kun kaikkialla lukee että mallista 09 eteenpäin. Mutta eihän näissä luulis minkään olevan muuttunut tossa vuoden aika kun malli tulikin vasta 08..

filtteri

adrenalinmoton sivuilta luntattuna 08-09 sama boksi.2010 eteenpäin on eri verme,elikä jos/kun otat sen -09 version niin se sopii ;)

jäsen K