Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Prätkäilystä tuli nössykkälaji

Aloittaja Hessu, 06 helmikuu 13, 11:29:05

« edellinen - seuraava »

spn

Niin eiks zsubu o lähinnä bööna

Make

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 09 helmikuu 13, 16:55:40
järkevyys ja turvallisuus on tietenkin hyväksyttävää
Sarkasmia perkele!
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 helmikuu 13, 10:15:13...Tosin mun mielestä se on skubu...ku duunataa daijuun ennen prätkällä skujaamista.

En mä tiedä miten siellä Suomen Monacossa nää asiat sanotaan mutta kyllä mä oon aina pistäny tsubun päähän kun lähteny prätkällä ookaamaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Itseasiassa tsubu daijus voi ookata skubul, tietenki jos sen vespan tai lambretan haluu vetää kuulaansa, ni lienee oma valinta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Flatheads!!!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 helmikuu 13, 13:48:21
niin, meil on teinillä skoba... ;D

Meil taas kumpikaan kakara ei halunnut skoduu... hieman noi termit elää alueittain ja aikakausittain.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jannu

..tun hesalaiset  >:(
Laita Matti äkkiä tuleen pari pussia niitä nenäherneitä... >:(

Sitä paitsi, kyllä sitä henkilökohtasta turvavälinettä kuljetellaan meillä päin rahapussissa, eikä päässä... ;)

NiLo

Eri murteet, tavat ja tyylit on kansakuntamme rikkaus.
Meillä Salossa kuulee usein kehotukset vetää ***tu päähän.
Olis se komia nähdä sellanenki päähine jollain motoristilla 8)
ite en viitti ku on pitkä tukka ;D
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

hazzinen

meitil veetää vittu korville ja paetaan vuorille jos oikeen alakaa kyrsiä. tai kehotetaan horimaan persettä. jo läks topicit taas tursuilemaan ja tursottamaan :D
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Hessu

Lainaus käyttäjältä: NiLo - 11 helmikuu 13, 11:03:55
Eri murteet, tavat ja tyylit on kansakuntamme rikkaus.

Vaikka aiheeseen ei liitykään. Komppaan tätä.
Ehkä eniten diggaan etelä-pohjanmaan murteesta ja niiden itseironisesta uhoomista.

Mä en kyllä juuri koskaan lähe ookaa kun vedän skynden daijuun, vaan tsöraa.
Ookaaja tsittaa siellä takaloksulla ja bilikassa höögerillä.

Tuusulan T-Bone

Voi Ristus teiän kanssa... :D

Nyt tarvittaisiin sitä Etelä-Pohojaalaasta kertomaan noille Remuille että miten asiat on. ;D :)
Long John Stroker

Hemuli

Eikös tsöraaminen tarkota bilikalla skujaamista? Ookaaminenhan on vissiin suora laina svenssoneilta, siellähän sanotaan "åka hoj" kun lähetään fillarilla liikkeelle.

Jack

lienee joo suora käännös, ja aika paha svetisismi.

En oo koskaan kuullu kenenkään, paitsi ruotsinsuomalaisen sanovan "ookkaamaan"

mut mitäs sit duunataan ku on duunattu se skubu daijuun, lähetty skujaamaan ja sole brennaaki suoraan öögaan  ;D

Onks niille laitoksille nimeä mitkä duunataan sit pleksille?
Flatheads!!!

Hemuli

No eikös 90% aidosta stadin slangista oo just lainaa ruotsin kielestä? Niinku toi tsöraa = köra?

Jack

90% lienee liikaa.  (hetken internaattoria tutkittuani tulin siihen tulokseen, että ookaaminen on suhteellisen nuori "slangi" sana.)

Löysin tälläisen määritelmän:

Vanhassa stadin slangissa noin 3/4 sanoista oli ruotsin kielestä, suomalaista alkuperää olevia viidennes ja viisi prosenttia (noin sata sanaa) on venäjästä. Muutamia sanoja on lainautunut muistakin kielistä kuten slaafaaminen ’nukkuminen’ saksasta ja donna 'nainen' italiasta. Uusi slangi on lainannut sanastoaan pääasiassa englannin kielestä. Kieliopiltaan slangi on kuitenkin pääosin suomea

Eli koskee siis Wanhaa slangia.

Nykyinen pääkaupunkiseudulla puhuttava "slangi" ei oikeastaan ole slangia lainkaan vaan ns. nuorisokieltä.
Flatheads!!!