Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

500cc.

Aloittaja Jarkka, 03 helmikuu 13, 16:44:35

« edellinen - seuraava »

Jarkka

Avaan Josan puolesta projektialbumin.Lähtökohtana on -74 vuoden 500cc. Honda,josta tulee suht pienellä vaivalla ja kohtuu rahalla perus bobberi.Mitään kovin mullistavaa ja uutta ei ole tiedossa mutta oletettavasti aika veikeän näköinen kapine tästä silti tulee.

Lähtökohta ei ole mitenkään mairitteleva.

Sitten laikkaa,aluksi oli tosin tarkoitus jättää tämä jousiperäiseksi,mutta päädyttiin kuitenkin jäykkään.

Sitte vaan peräpäätä nippuun.

Taka-akselin kiinnikkeet tuli vesileikkaamosta.Askartelin ensin pahvimallin,josta kaveri piirsi cad-kuvan ja oikealla valmiit palikat.

Bensatankiksi valikoitui Low Brown pikkutankki,stongan malli on vielä vähän auki mutta jonkunlainen ape tähän tulee.

Hemuli

Mä näistä mitään ymmärrä, mutta onkos toi nyt twini vai fouri? Noi pikkuhondat on sympaattisia, vähän ehkä tunnelmaa latistaa se että niitä pitää kierrättää niin riivatusti että ne liikkuu johonkin. Mutta hienoa että näistäkin tehdään, ei muuta kuin pillit kuumaksi ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Femma fouri tuo on. Kolmipätkä ja nelipätkä tuplanokka on twinejä. Tosin on kolmipätkääkin fourinakin.

Ei femmaa tartte vinguttaa, ei se kuitenkaan mitenkään dramaattisesti liiku vaikka vinguttaisikin...  :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mynameisjonas

Tosiaan 500 fourihan se on. Täys koneremppa tehty joskus 90 luvulla minkä jälkeen mittarin mukaan ajettu pari tonnia, käy nätisti eikä savuttele.
Välityksistä voi tulla aika mielenkiintoiset kun tuo kuvassa oleva vanne on pannun nesterummulla ja tosiaan ratas on melkein tuplasti isompi kun alkuperäinen. Eteen mahtuu vissiin vaan muutamaa piikkiä isompi ratas, saas nähdä päästäänkö noilla ees motarinopeuksiin :)
Taka-akselin kiinnikkeet teetettiin TI-Garnjetilla, jonka täältä forumeilta jostain bongasin.
Rungon väriksi olen miettinyt jotain luonnon valkoista tjsp. ja peltiosille tulee todennäköisesti joku ruskean sävy, näähän todennäköisesti vielä muuttuu moneen kertaan :)

Tollaset tangonpää kahvat tuli hommattua

Don Quijote

Mistä löysit lihakoukut? Jotain tuommosia olen myös katsellut mutta ei ole vielä vastaan tullut...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Itäeuroopasta noita löytyy vielä uusina, joskus omaani moisia havittelin niin sinne päin neuvottiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 04 helmikuu 13, 15:48:00
Mistä löysit lihakoukut? Jotain tuommosia olen myös katsellut mutta ei ole vielä vastaan tullut...
http://www.ural-zentrale.de/product_info.php/info/p1179_Handlebar-levers-INOX-Steel.html/XTCsid/cb25ba2eb903dafcc2d86d362c4c3f0d
Ei tarvi mennä Saksaa idemmäs. Tilasin kahvat tuolta. Nyt ne lojuu mulla hyllyssä ylimääräisenä. Osta DQ ne pois.

Ja on mielenkiintoinen bobberiprojekti!!

mynameisjonas

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 04 helmikuu 13, 17:10:11
Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 04 helmikuu 13, 15:48:00
http://www.ural-zentrale.de/product_info.php/info/p1179_Handlebar-levers-INOX-Steel.html/XTCsid/cb25ba2eb903dafcc2d86d362c4c3f0d
Ei tarvi mennä Saksaa idemmäs. Tilasin kahvat tuolta. Nyt ne lojuu mulla hyllyssä ylimääräisenä. Osta DQ ne pois.

Ja on mielenkiintoinen bobberiprojekti!!
Joo tuolta nääkin tuli, parikymppiä ottivat postituksesta.

Toimo

Vuosi takaperin mietiin kuumeisesti, tekiskö bobberin vai cafe racerin omasta 500 satkuta. Taas kaduttaa ku näkee tuon sivu profiilikuvan. Kai sitä pitää pian ostaa kolmaski pyörä, jonka tehä bobberiksi... sitte se hippikopteriki olis kiva.

Jarkka

Tämä laitos on ollut vähän jäissä muiden hommien takia,joten nyt täytyy kääriä hihat ja pistää töpinäksi ettei Josa missaa ens kesääkin.Vanteeksi tuli orkkis navan ympärille kasattu 16" vanne ja 200 rengas,vanteen toimitusaika venähti kolmesta viikosta kolmeen kuukauteen joten sekin vähän jarrutti etenemistä.

Putkisto jää ennalleen,pönttö vaihtuu mahdollisesti johonkin vähän sievempään.

Orkkis stonga on vain kylmiä varten,joku skidi ape siihen viritellään.

Satulan väkersin jo aikaisemmin,voi olla että se menee vielä uusiksi jos vaan jää aikaa.Kone tulee aika reteesti yli kaikesta muusta.

Jack

ihan jees, mut ei noi putket voi jäädä noin....sattuu vielä Josee leukaan ku menee kurvissa putken päälle kantatessa...
Flatheads!!!

Lassi

Kyllä siihen pitää ite tehdä pakosarja. Ei ole vielä vastaan tullut semmosta valmista pakosarjaa, mikä ei melkeen maassa roikkuisi.

Jarkka

Koko putkisto roikkuu narun varassa,eli se nousee aika paljon ylös päin,mutta voi tosiaan olla että joutuu vähän muokkailemaan sitä?

Lassi

Löyty vielä kuva kun vähän kaiveli. Tulee aika tiukasti koneen alle.

Mallihan on suoraan, kuinka virität 1-sylinterisen 2-tahti mopon kirjasta :) Persdyno ei ainakaan hävittänyt tehoa.

013

vedä toi putki vasemman lohkonyläpuolelta sellasella "diesel" pakosarjalla ;D
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.