Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kommentointi aiheisiin, vittuilua vai asiaa?

Aloittaja Kokkonen, 26 tammikuu 13, 20:50:41

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Jos joku ei sitä vielä tiedä niin, VITTUILU ON VÄLITTÄMISTÄ!

Tuomo

negatiivinen palate voi olla hyväksi sekin vrt. esim. mitä Rezin ketjuun tuli kommentteja öljynsuodattimen kiinnityksestä.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 28 tammikuu 13, 17:13:56
negatiivinen palate voi olla hyväksi sekin vrt. esim. mitä Rezin ketjuun tuli kommentteja öljynsuodattimen kiinnityksestä.

Mutta niissä olikin hyviä perusteluja mielipiteille, niitähän tässä kaivataan.

Olen samaa mieltä useimpien kanssa, negatiivinen mielipide ilman perustelua ei johda oikein mihinkään.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 28 tammikuu 13, 17:13:56

Justiin näin. Toki sen olis voinu esittää paljonkin hienotunteisemmin, mutta tuumasin ainakin omalta osaltani, että Rezi pelimiehenä ymmärtää vähän ronskimmankin kielenkäytön.
Long John Stroker

maick

Kommenttien arvoasteikko:

1. Perustuu tietoon
2. On omakohtaista kokemusta
3. Mielipide

Jos mielipide liittyy tekniseen ratkaisuun, siitä on yleensä jotain kautta kokemusta. Tai ainakin näppituntumaa. Jos mielipide liittyy visuaalisiin juttuihin, kannattaa varautua perustelemaan kantansa. Muutoin mielipide on tyhjää leuan louskutusta eikä se kiinnosta ketään. Ellei sitä erikseen kysytä...

Vittuilu onkin sitten ihan oma lajinsa. Harvoin on näissä kuvioissa tullut sellaista tyyppiä vastaan, joka ei sellaista kestäisi. Itse asiassa usein se 'rakentava keskustelu' käydään renkaita potkiessa aika suorasanaisen vittuilun kautta. ;D ;D Naamakkain se toimii, mutta vähän harvemmin interwebin välityksellä.

Edit: Ai niin, tähän sopii hyvin tämä teesi: "Vittuilusta voimavara!"

Rezi

Camoon T-bone, älä nyt yritä henkilöittää tätä kokonaan meikäläisen kirjoitteluksi. Eikös se ollut  ylläpito, joka nosti kissa pöydälle.

Rakentavat kommentit on parhautta. Noviisirakentajana minäkin oon tehnyt monta asiaa toisin tai uusiksi kun olen saanut asiantuntevia kommentteja. Kyseisen öljysäiliön pidikkeestä Hemuli sanoi, että ketju voi ottaa siinen kiinni. Menin pajaan ja totesin, että kyllä se pentele sittenkin taitaa ottaa kiinni. Hemmetin hyvä kommentti ja modasin pidikettä kauemmas ketjusta.

Mulle ei henkilökohtaisesti oo issue nuo kommentit. En kai mä muuten vuosia raportois saman romun rakentamisesta. Mutta tunnen henkilöitä, joita töksähtävät kommentit haittaa. Kehoitin erästä taitavaa rakentajaa, joka raportoi rakentamisiaan pienemmissä piireissä, tekemään projektikansion FB:lle. Se sanoi, ettei halua kun siellä kuitenki joku sanoo, että "voi vittu pilasit sitte tonkin".

Kirjoitan asiasta siksi, että toivon lisää projektikansioita. Edelleen olen sitä mieltä, että töksäyttelevä kommentointi vähentää haluja aloittaa oma projektikansio.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 tammikuu 13, 18:35:48
Camoon T-bone, älä nyt yritä henkilöittää tätä kokonaan meikäläisen kirjoitteluksi.

Hä? ???

Mun piti kirjoittaa jotain filosofista mielipiteistä, mutta jäsen maick ehti ensin. Kommenttien arvo syntyy todellakin niiden perusteluista. Tosin tekisin ton luokittelun vähän toisin, kahdesta syystä. Ensinnäkin esteettisissä kysymyksissä "tieto" ja "omakohtainen kokemus" ovat hiukan huonoja mittapuita - mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö mitään mittapuita voisi olla. Toiseksi laaja-alaisena generalistina tiedän, että "tieto" termin definitiivisessä merkityksessä tuppaa olemaan kanan hampaan harvinaisuusluokkaa... ;D
Long John Stroker

mielikuva

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 tammikuu 13, 18:35:48
Kirjoitan asiasta siksi, että toivon lisää projektikansioita. Edelleen olen sitä mieltä, että töksäyttelevä kommentointi vähentää haluja aloittaa oma projektikansio.

Samaa mieltä. Mä olen monta kertaa kirjoittanut tänne ja kuitenkin ennen lähetä painikkeen painamista poistanut tekstin. En mä ujo ole - Olen vain miettinyt tuoko juttuni jotain lisäarvoa keskusteluun? Kannustaako se johonkin? Kun ei, niin olen jättänyt kirjoittamatta.

Täysin asiaankuulumaton kommentti voi olla tarkoitettukin ilmapiirin keventämiseksi, joten sekin on paikallaan vaikka kuullostaa vittuilulta. Inside jutut kannattaa käydä jossain muualla kuin täällä.
Ja vittuilu todella kuuluu asiaan, se on elämän suola ainakin meidän duunissa. Mut kun en hirveesti tunne porukkaa foorumilla, niin pysyn asialinjalla.

Mun mielestä olis muuten kiva, kun useempi esittelis pitkäkeularojekteja mis mennään jalat suorassa. Viime aikoina ollut niin lyhkäsiä. Te ette tiiä mitä se on kun mun tarttee saada mahtumaan lahkeeseen...

jannu

Ainoa oikea tapa hoitaa hampaankoloon jääneet tapaukset on kunnon poikapaini.

Ehdotankin täten viralliseksi tantereeksi Nortäljen Twin Clubin stagen viereistä nurmikkoa kesäkuun ekana lauantaina, heti näyttelyn jälkeen, vaikka klo.18.00 paikallista aikaa.
....katotaan prkl kuka tässä on oikeessa... >:(

Heh,  laittakaa niitä rojekteja nyt vaan reilusti näkyviin, silkasta kateudesta tässä kuittaillaan  ;)
Itsellä tässä tahtoo askartelu jäädä kahvitunnilla pahvimukista letermänin saksilla leikatun tonttujonon asteelle....  ::).....mutta tulen kyllä mielellään katsomaan kesällä niitä painikisoja  ;D

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: jannu - 29 tammikuu 13, 09:42:37

Ehdotankin täten viralliseksi tantereeksi Nortäljen Twin Clubin stagen viereistä nurmikkoa kesäkuun ekana lauantaina, heti näyttelyn jälkeen, vaikka klo.18.00 paikallista aikaa.

Me kun välillä ollaan ajatuksinemme vähän niinku kahdestaan muuta (foorumi)maailmaa vastaan, niin pitäs varmaan järjestää sellanen joukkuepaini? Mutta mää en ehkä kyllä ala, jossei sitte painita alasti ja (oliivi)öljyttynä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jannu

Läääähhhh..... :P......hyvät ystävät, tätä kutsutaan sielunveljeydeksi ja juuri oikean asian esille kaivamiseksi sieltä rivien välistä..... 8).....laaav, piiis and andöständing.... ;D

Tuusulan T-Bone

Ja erotuomarina toimii Kapteeni Morgan! ;D
Long John Stroker

rodchop

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 29 tammikuu 13, 10:12:47

Me kun välillä ollaan ajatuksinemme vähän niinku kahdestaan muuta (foorumi)maailmaa vastaan, niin pitäs varmaan järjestää sellanen joukkuepaini? Mutta mää en ehkä kyllä ala, jossei sitte painita alasti ja (oliivi)öljyttynä.

Voisko tuota oliivi öljyy mitenkään vaihtaa suoraan 50W tai ees 20/50w :'(
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Paini on kyllä aika homoeroottinen laji, sen taidan jättää väliin.

Kynnystä noille projektialbumeille taasen luultavasti svittuilua tai arvostelua enemmän tuo tän saitin olemassa olevien projektialbumeiden hippasen kova taso, varsin monelle tullee "et mitä mä nyt tätä esittelemään, ku eihän tää nyt noihin verrattuna... jnejne".  Muutaman kädentaidot ja viitseliäisyys kun on luokkaa mykistävä, niin kynnys omien "räpeltelyjen" julkituontiin voip olla aika korkea, vaikka moni kuitenkin kokisi hieman pienemmätkin ja vähemmän show-viimeistellyt projektit ihan mielenkiintoisiksi seurattaviksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Vette427

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 29 tammikuu 13, 23:44:57
varsin monelle tullee "et mitä mä nyt tätä esittelemään, ku eihän tää nyt noihin verrattuna... jnejne".  Muutaman kädentaidot ja viitseliäisyys kun on luokkaa mykistävä, niin kynnys omien "räpeltelyjen" julkituontiin voip olla aika korkea

juuri näin  ;) näin ajattelin itekki, useampaan kertaan poistin jo aloituksen, kun omaa projektia aloin täällä esitteleen. no samoin ajattelen vieläkin mutta jospa joku muukin aloittas omastansa kertomisen   :)
lähes päivittäin täällä tulee pikaisesti käytyä kahtoon onko edistytty. ja aivan uskomattoman hienoja pyöriä suomessa tehhään.
ja se et täällä on kaikenlaisia pyöriä on tämän sivuston "suola", sillä jos ois yhden merkin fanaattinen sivusto ja vain tietty tyyli sais hyväksynnän, en uskoisi et olisi kovin suosittu  ;)
kommentoinnista sen verran et ite en negatiivisesti arvostele ulkonäköä ku kuitenki rakentaja on tehny oman näköisensä pyörän ja arvostan sitä. tekniset rakaisut jotka turvallisuuteen vaikuttavat on tietysti eri asia, niissä hyvät vihjeet ovat todella tärkeitä.
tämä sivusto on varmasti paras (minulle) mitä netistä on löytyny, jatketaan samaan malliin
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan