Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kommentointi aiheisiin, vittuilua vai asiaa?

Aloittaja Kokkonen, 26 tammikuu 13, 20:50:41

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: räkä - 26 tammikuu 13, 19:02:03
Noi astinlaudat on aivan karseet...

Tästä kommentista voi lähettäjältä kysyä, etkö todellakakaan näe tässä pyörässä mitään muuta kuin astinlaudat? Minun mielestä arvosteluun ryhtyvällä pitää olla laajempi näköala kohteeseen eikä pelkkä "en tykkää" seikkojen esiin nostaminen ole mitenkään rakentavaa.
Valitettavasti tällaista kapeakatseista asennetta on alkanut näkyä tässäkin foorumissa liian kanssa. Arvostelu ja kannan otto ei ole kiellettyä, mutta mielipiteensä voi tuoda esille asiallisemminkin.

Edit Kokkonen, tämä aihe on jaettu erilleen projektialbumissa virinneestä keskustelusta.
Edit 2. Samaan aikaan rodchp aloitti vastaavaa aihetta käsittelevän topicin, yhdistin nämä kaksi saman otsikon alle
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 tammikuu 13, 20:50:41
Valitettavasti tällaista kapeakatseista asennetta on alkanut näkyä tässäkin foorumissa liian kanssa. Arvostelu ja kannan otto ei ole kiellettyä, mutta mielipiteensä voi tuoda esille asiallisemminkin.
Totta horiset Kokkonen. Dissaamista ja suoranaista vittuilua riittää. Jotkut foorumilaiset katsovat etuoikeudekseen asiantuntijahaukkua kaiken, joka ei omaan kapeaan formaattiin sovi.  Foorumin ylläpitäjätkin rankkaan palautteeseen syyllistyvät, poislukien Kokkonen.

Ehkä palautteen karkeus on aiheuttanut sen, että uudet projektien esittelyt ovat valitettavan harvinaisia.

Tuo L+L:n Shoveli on aivan huikean heino.

räkä

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 tammikuu 13, 20:50:41
Lainaus käyttäjältä: räkä - 26 tammikuu 13, 19:02:03
Noi astinlaudat on aivan karseet...

Tästä kommentista voi lähettäjältä kysyä, etkö todellakakaan näe tässä pyörässä mitään muuta kuin astinlaudat? Minun mielestä arvosteluun ryhtyvällä pitää olla laajempi näköala kohteeseen eikä pelkkä "en tykkää" seikkojen esiin nostaminen ole mitenkään rakentavaa.
Valitettavasti tällaista kapeakatseista asennetta on alkanut näkyä tässäkin foorumissa liian kanssa. Arvostelu ja kannan otto ei ole kiellettyä, mutta mielipiteensä voi tuoda esille asiallisemminkin.

Muuten pyörä on superhieno, astinlaudat ovat kauheat. Happy now?

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 26 tammikuu 13, 21:35:55...Foorumin ylläpitäjätkin rankkaan palautteeseen syyllistyvät, poislukien Kokkonen...

Oisit ny suoraan nimeltä maininnu kun meitä on kolme ja jos Kokkonen luetaan pois niin yksi jäljelle jäävästä kahdesta ei juuri tänne kirjoittele ;).

En kiellä antavani rankkaakin palautetta mutta yleensä pyrin perustelemaan sen. Sinänsä kyllä mielenkiintoinen syytös, olen aina kuvitellut omaavani varsin laajan näkökulman pyöränrakentamiseen ja jopa peräänkuuluttanut sitä muilta. Hyvin harvoin muistan dissanneeni jonkun toisen rakentamista perustuen pelkästään henkilökohtaiseen makuuni. Täytyypä käydä Rezin projektialbumi läpi jos sieltä löytyisi vähän perusteita tähän...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Tämä nyt menee väärän topicin alle, mutta toisaalta tässä ollaan asian ytimessä.

Huonosti asiani esitin. Hemulin avaramielisyydestä rakentelusuuntausten suhteen tuskin on kenelläkään epäilystä eikä kommentointi tosiaankaan ole kapeakatseista tai perusteetonta. Rankkaa se monesti on. Minun projektikansiota on turha kaivaa, sieltä ei asiattomia kommentteja löydy.

Ylläpito ja me foorumiriippuvaiset voisimme kuitenkin esimerkillämme ohjata kommentointia positiivisempaan suuntaan. Itsekin oon dissaamiseen syyllistynyt ja yritän muuttaa tapani.

Tai jos dissaa, niin tekee sen niinku Räkä: "Muuten pyörä on superhieno, astinlaudat ovat kauheat." Se on pyörän rakentajasta paljon mukavampaa luettavaa kuin "Noi astinlaudat on aivan karseet..."

Summasummaarum:

Finnbikers on huippu juttu ja projektikansiot mukavaa ja opettavaista seurattavaa. Jotenkin ihmisiä pitää rohkaista kirjoittamaan tekemisistään. Epäilen rankan palautteen yleisesti vähentävän haluja projektikansion perustamiseen. Ajatellaan, että palaute ei kuitenkaan ole sellaista, että se motivoisi.


rodchop

#5
No niin lainatakseni toista ketjua uskallaudun aloittamaan tälläisen aiheen.
Jos tähän vaikka joku avautuisi. Osa tyypeistä tuntee toisensa ihan oikeassa elämässä, jolloin heidän välinen hurtti huumori & keskinäinen kuittailu voi jostain tuntua Vittuilulta yms.. .

Projekti albumit erittäin mielenkiintoisia & Toivottavasti jatkuvat. Kun kommentoidaan / Kyseenalaistetaan, niin perustellaan myös. Vai mitä ! Se mikä jonkun mielestä hirvee niin jollekkin just se juttu, itsellehän näitä rakennetaan (ehkä)



Lainattu-
Valitettavasti tällaista kapeakatseista asennetta on alkanut näkyä tässäkin foorumissa liian kanssa. Arvostelu ja kannan otto ei ole kiellettyä, mutta mielipiteensä voi tuoda esille asiallisemminkin.
Totta horiset Kokkonen. Dissaamista ja suoranaista vittuilua riittää. Jotkut foorumilaiset katsovat etuoikeudekseen asiantuntijahaukkua kaiken, joka ei omaan kapeaan formaattiin sovi.  Foorumin ylläpitäjätkin rankkaan palautteeseen syyllistyvät, poislukien Kokkonen.

Ehkä palautteen karkeus on aiheuttanut sen, että uudet projektien esittelyt ovat valitettavan harvinaisia.  Lainattu.

Eniten mua ärsyttää:

1-Rodchop,rodchop,rodchop.
2-Huono huumorin taju.
3-Tosikot
4-Fanaattisuus
5-Herkkänahkaisuus.
6-Täydellinen tietämys kaikesta.
7-Sensurointi. (ketjujen lukottaminen tai sen uhkailu)
8-Neuvominen / Kyseenalaistaminen / Dissaaminen: Mikäli tyyppi ei itse mitään tee & saa aikaan, niin silti     jaksetaan epäillä / kyseenalaistaa muiden tekemisiä.
9-Kyky olla tajuamatta sarkasmia.
10-Rautaperseet
11-Pakollinen Alko lukon puuttuminen tietokoneilta.

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(   Mä en tajuu

Edit: Kokkonen näköjään aloitti samaan aikaan vastaavan ketjun Eli voit yhdistää nää
Mä itse noista mitään tajuu, ainoastaan sen että moottoripyörät & niiden rakentelu kivaa touhua ;D
HOG Forever Forever HOG

Kokkonen

#6
Yksi ongelma tällaisessa kirjallisessa foorumipalautteessa on, että kirjoittaja ei pysty tuomaan kirjoitukseensa sitä omaa kirjoitushetken fiilistään, eikä katsantokantaansa, siis sitä mitä hän oikeesti kokee ja näkee vastatessaan. Usein, lienee lähes aina, kirjoitus on hyvin pelkistetty kommentti siitä, mitä naamakkain sanallisesti olisi voinut asiasta ilmaista. Tästä lienemme yhtä mieltä.

Joskus on ihan hyvä laskea kymmeneen ennen vastaamista.

Toinen pulma on sarkasmi ja huumori. Siinäkin on ongelmana, ettei lukija eikä vastaanottaja voi aina käsittää samalla tavalla kuin jos se sanottaisiin kasvokkain, jolloin myös ilmeet paljastavat viestin todellisen "tason". Väärinymmärrrystä tässä saattaa tapahtua myös tuttujen kesken, toinen on "huumoripäällä" toinen odottaa jotain muuta.

Ehkä oman vaikeutensa foorumille varmaankin luo tuo nykyään niin suosittu "sosiaalinen media", jossa näyttää kaikki kohteliaisuuden hyveet monilta kadonneet. Sanan vapaus ei suinkaan tarkoita sitä, että saa käyttäytyä moukkamaisesti ja kaikki sanallinen loukkaaminen olisi sen myöstä sallittua. Tällaistä täällä foorumissa esintyy vähemmän, mutta ei ole siitä kuitenkaan vapaa.

Kun tässä itse kuitenkin kukin rakentaa omia isompia ja pienempiä projektejaan, olisi itse kunkin syytä miettiä kirjoittaessaan, mitä palautetta itse haluaa ja tarvitsee, niin siitä saa jonkinlaista ajatusta ja suuntaa kukin kirjoittelulleen.

Rakentajat rakentavat oman näköisiään projekteja itselleen. On erittäin mukavaa ja antoisaa seurata asiallisia ja hedemällisiä keskusteluja rakentajien kesken. Siinä pysyäksemme ja sitä parantaaksemme, pysytään asiassa asiallisesti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Piese

Mitenpä noitakaan arvioi tai kehuu tai moittii, sitten kun sattuu livenä paikalle ja omistaja vieressä, voipi kysästä kuis teit ja miksi/millä/miten/oisko kuitenkin näin/etc.

Kyllä kaikki itte tehty on hienoa, katsojan tarttee vaan ymmärtää ettei pyörää/autoa/osaa/etc. ole tehty välttämättä katsojaa miellyttään, vaan suurimmaksi osaksi omistajaa ja joillakin vaan toimivuus on se juttu, ei miltä se näyttää. Ja itte lukeudun noihin jotka pitää toimivuutta "kromihimmeleitä" tärkeämpänä, olkoot vehkeet paskassa/kurassa, kunhan toimivat.

Jude

Tekniikkapuolella täältä saa yleensä nopeasti ja hyvin perusteltuja vastauksia, tyylisuuntaiseen kommentointiin liittyy tietysti omat mieltymykset ja näkökulma.
Musta on hyvä että puututaan joihinkin rakenteellisiin ja ns. turvallisuuteen liityviin ongelmiin, esim reaktiotangon kulma.
Sitten kun puututaan millaisella rengaskuviolla sun pitää pyöräs rakentaa että saat liiton hyväksynnän on turhaa, tosin siinäkin auttaa sarkasmin ymmärtäminen ja ehkä vastaajakin on tuttu , jolta tälläisen kommentoinnin ymmärtää.

Kunhan ei mene liian vakavaksi / totiseksi tämä rakentelu ja on hyvä pitää kirjoa yllä erilaisten rakennelmien parissa. Suomalainen tyyli kuin on "raffia" eli jos ei sitä puuttuvaa osaa ole, se tehdään vaikka kaarnasta. toinen olisi veistänyt sen kivestä, tässä ehkä kärjistettynä oma näkemys.

Jarkko

Jos ei kestä palautetta niin kannattaa rakennella yksin pimeässä tallissa, niin kuin minä :)
Se vasta kivaa on että kehutaan kaikkea vaikka olis kuinka p...aa, ollaan yhtä suurta kukkahattu-täti perhettä.

Jarkko

Ps. Tää ei muuten mitenkään liittynyt ko. Shoveliin

Motomatti

Koska olen "poikkeavien ryhmästä" enemmistöön nähden täällä kommentoinut/opastanut ja erityisesti ideoita ja muiden kirjoittajien tietoja omaan tarkoitukseeni omaksuen ja lähinnä vain siksi että harrastamieni merkkien omistajaryhmien keskustelupalstoilla ei ole vastaavaa rakentelutoimintaa juuri lainkaan tai vain vähän olen katsonut tämän keskustelufoorumin sisällön täyttävän paremmin tarpeitani vaikka rakentelukohteiden merkit eivät täsmääkään. Vaikka silloin tällöin hyppään sillekin tontille.

Sinänsä olen yllättynyt että minua on täällä suorastaan rohkaistu tuomaan tekemisiäni esiin. Tästä olen päätellyt että joko tekemisiäni jollain tasolla arvostetaan tai ainakin finnbikersiläisillä on seinät leveällä.

Nyttemmin kohtalokseni on näköjään tullut trikejen rakentelu. Kun yhden teki niin kyselijöitä on riittänyt. Pohjana käytän hyvin edullisia 80 - 90 -lukujen Guzzin noin tuhatkuutioisia Tonti-runkoisia aihioita.
Benellihommat (lähinnä 6-syl-mallit) on minun perverssimpi kiinnostuksen kohteeni mutta niitä lähinnä entistelen ja valmistan osia niihin. On sen verran harvinainen ja kallis ettei ole innostanut muokkaaminen.

Kun nyt tulin avautuneeksi niin mahdollisa tulevia kirjoituksiani voitte tarkastalla edellisen valossa.

Make

Minä en ymmärrä mistään mitään, mutta kommentoin silti, koska mulla on pakottava tarve tehdä niin ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Lainaus käyttäjältä: Make - 27 tammikuu 13, 12:52:44
Minä en ymmärrä mistään mitään, mutta kommentoin silti, koska mulla on pakottava tarve tehdä niin ;D


M.O.T.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Motomatti

Niin, kyllähän oman kirjoituksen kommentointi on turvallisempaa kuin toisen...

mopo-ukko

Minusta rakentelun tuotos pitää nähdä luonnossa ja kiertää pari kertaa ympäri ennen kuin voi sanoa mitään.Täältä kun tihrustaa noita pikku kuvia niin ei aina kokonaisuus aukea,siksipä ensi viikonloppuna Petrooli Sirkukseen.