Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Siperian Sputnik

Aloittaja Kokkonen, 20 tammikuu 13, 19:07:16

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Pystymettässä käytiin, ei teknisiä ongelmia, 600 km, joten ei kuitenkaan mikään ihme maratooni.





"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Aparaatti


selectedgrub

Great job well done.

Kokkonen

Thanks!  :)

Nurkka-ajoa talvea odotellessa. Aroilla tuulee jo mutta ei näy nietoksia. Eilen Sputnik toppasi verkoilta tullessani ja laittoi vanhan kävelemään kotiin työkaluja ja varaosia hakemaan. Onneksi en ollut Baikalilla asti, joten ehdin vielä saman vuorokauden aikana takaisinkin.
Pikku vika, pyörijän pikku ruuvi oli irronnut ja siten kipinän jako ei enää onnistunut. Varsin tyypillinen ongelma, johon pitäisi olla varautunut aina. Tuskin olen seuraavallakaan kerralla.
Kalansaalis (yksi ahven) oli sivuvaunussa odottamassa.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Motomatti

Aatteenvastainen oikeakätinen kierre!

Oliko vaunussa paljonkin vettä? Muuten ei ollut ahvenella mukava varrota.

Aparaatti

Tuttu vika. Kerran pääsin kotiin purukumin avulla...ihanan McGyveriä ;)

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 02 joulukuu 14, 20:13:56

Oliko vaunussa paljonkin vettä? Muuten ei ollut ahvenella mukava varrota.

Olin varautunut myös pienempään saaliiseen sisäaltaalla jota myös sangoksi kutsutaan.  :)

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 02 joulukuu 14, 16:54:32
Pikku vika, pyörijän pikku ruuvi oli irronnut ja siten kipinän jako ei enää onnistunut. Varsin tyypillinen ongelma, johon pitäisi olla varautunut aina. Tuskin olen seuraavallakaan kerralla.
Tuskin on kovinkaan vaikeaa arvata miksi varsin monessa yksilössä on jakajasta hankkiuduttu eroon ja puola on korvattu hukkakipinäpuolalla..? ::)

Kaverilla, joka on parin vuosikymmenen ajan liikkunut aina sään salliessa Uralilla, kokeili vaikka minkälaista puolaa. Lopulta "yllättäen" tallista löytyi Rättärin puola, joka sen asennuttua on paikallaan saanut olla. Ilman syttyongelmia, jos ei konkan kuivahtamista lasketa. Syy yllättäen -sanan lainausmerkkeihin on siinä että ko. kaveri on aloittanut ko. mallilla ajelun jo reippaan neljä vuosikymmentä takaperin...

Kun aikanaan omaa Dnepriä rakentelin, kävin tahtojen taistelua jakaja-vs.-hukkakipinä -valinnan suhteen, ja ihan yhtä yllättävästä syystä taivuin myös Rättärin puolan käyttäjäksi. Niitä kun jostain kumman syystä oli hyllyyn ehtinyt kertyä useampiakin. Ja taas, kipinän katoamiseen ei matka koskaan katkennut, muita syitä sitten olikin vähintään romaanin verran...

Kokkonen

Lumi on satanut aroille. Made in CCCP renkaat on suunniteltu joka keliin ja vuodenaikaan, mutta  sain hankittua ex-DDR:n luksuskumit mukavasti ilman tullimuodollisuuksia ja toveri Kalev'in avustuksella niihin istutettiin 80 nastaa per rengas.
Metiköstäkin pääsin ilman hinausapua takaisin ihmisten ilmoille.
Suvituuli puhaltaa ja lumi sulaa, harrasta tässä sitten talvimopoilua. Epäilen taustalla olevan sivuvaunuttomien salaliiton.



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

kalkkuna

Ansiokas projektialbumi.

Nauratti väkiste monessa kohtaa  ;D

Kokkonen

Kiitos toveri!

Projekti on osoittanut tekniikaltaan niin suuremmoisen luotettavaksi, jotta ei ole tullut tännekään mitään kirjoitettavaa, ja kuitenkin mittariin on tullut jopa satoja kilometrejä lisää.
Kone kilkattaa mukavasti sapelitanssin tahtiin ja taakse jää mahorkan vahva tuoksu.

Talvirallista tullessa oli kymmenkunta astetta pakkasta ja jos punatähden iskunvaimennus oli ennen löysähkö, niin kelin viilennettyä sitä ei sitten ollut lainkaan. Epäilen Sergein täyttäneen vaimentimet Dneprin vedellä ja jemmanneen öljyt oman pirtupolttimen säiliöön.
Paluumatka ei siis ollut sitä suurinta ajonautintoa, mutta harvoinpa ne sitä ovat. Kesälläkään. Rallinaikaisella nesteytyksellä on tunteeseen osuutensa.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Motomatti

On siis epäiltävissä vahvasti että projekti on tullut täysin valmiiksi ja on valmis täyttämään ja jopa ylittämään viisivuotissuunitelman tavoitteet Stahanovilaisella asenteella.

Kokkonen

Kohta sitä mennään talviralliin, talviralliin...ihan lähelle...kai  ;D

Mutta totutellaan nyt ainakin.
Suvikumit alla vielä, kun ei tästä Suomen talvesta näytä tulevan tolkkua. Tästäkään.
Rutisee nimimerkki "Investoinko turhaan nastarenkaisiin"



Siperian oloihin tottunutta Sputnikkia pitää ruokkia hyvin jäähdytetyllä ja miellään matalaoktaanisella menovedellä. Olen näin toiminut ja olemme taivaltaneet uskomattomat 2300 km yhdessä varsin vaatimattomin vastoinkäymisin, kerrat pystyy laskemaan helmitaululla, sormin ja varpain, etenkin jos omistaa muutaman liikavarpaan.
Sen kyllä voin sanoa että nuo kilometrit tuntuvat tosi pitkiltä, toisinaan. Etenkin vastamäkeen työntäessä.
Suosittelen kaikille. Koet asioita, joista autoilijat voivat vain uneksia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Aparaatti

Mites se meni: jokainen matka on seikkailu ;)

Kokkonen

Hyvin meni. Loistavat järjestelyt, mukavaa seuraa.
Tekniikkakin pelas. Ainoastaan valot häipyivät.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W