Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nostopöytä

Aloittaja ayrjola, 16 tammikuu 13, 21:00:03

« edellinen - seuraava »

ayrjola

Tarviis hommata pöytä jossa tekis remppaa pyörälle ennenkun kesä saapuu. Tallista löytyy -82 shovel, eli tämä pitäis saada maasta ylös mukavalle työkorkeudelle. Google käyttelin ja tälläinen tuli vastaan:

http://www.koneita.com/moottorinosturit/mp-nosturi_nova_4009.htm

Hintaa näytää olevan tollanen 465â,¬. Motonetissä olen joskus nähnyt jotain saman tyylistä, mutta ainakaan nettisivuilta en löytänyt mitään nosturia.

Eihän tuo mikään ammattilaisvehje ole mutta olisi kiva kuulla onko kokemuksia vastaavanlaisista vehkeistä.

Hemuli

Kyllä tuolla sen tekee mitä harrastehommissa tarvii. Itselläni ei tuollaista ole mutta olen noita käyttänyt parissakin eri paikassa. Pahimmillaan päällä on ollut täysin varusteltu Ultra Glide. Kyllähän sellainen Handy-tyyppinen nostin on ihan toista maata tukevuudessa mutta joskus harrrastehommissa kannattaa kuunnella myös lompakkoa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

koiruus

Kyllä tuollaisella ruokapöydällä soveli pysyy hyvin, mutta kannattaa hetimiten ajatella pieniä parannuksia siihen etupyörän "lukkoon". On meinaan melko hankala kytkeä fillaria pöydälle yksikseen. Onnistuu toki mutta voisi olla helpompaakin.
Sohvi FLHTCUI -06

FXDL

Mulla on tollainen - hommattu IKH:sta alle 5 vuotta sitten. Tarkkaa hintaa en muista, mutta samassa haarukassa on.

Käytän sitä sekä Dynaan että täydessä varustuksessa olevaan Ultraan.

Hyvin tyytyväinen olen, ja niin kuin Hemuli totesi toimii ainakin näin ei-pro-hommissa ja lähes osapäivä-pro-hommissakin  ;)

Kimmo

Pietari

Samanlainen löytyy täältäkin, eikä voi haukkua.Tein vielä sivuihin 15 sentin levityspalat, niin menee ajoleikkuri ja mönkkärikin kivasti pöydälle eikä tarvii konttailla ...Varmaan 4-5 vuotta ollu ahkerassa käytössä ja nyt jo vuotaa vähän öljyä laskuventtiilin juuresta... ;D

Naattori

Lainaus käyttäjältä: ayrjola - 16 tammikuu 13, 21:00:03
Motonetissä olen joskus nähnyt jotain saman tyylistä, mutta ainakaan nettisivuilta en löytänyt mitään nosturia.

Motonetti myy sitä edelleenkin. Hintaa en äkkisältään muista, mutta alle 500e. Siitä vois toki saada vielä sen -10%. Tilaustavaraa yleensä.

Joe Cool

Tässä lainaus aikaisemmasta keskustelusta:
Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 23 joulukuu 11, 14:01:32
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 23 joulukuu 11, 01:33:39
Motonetissä myydään mp-nostopöytää hintaan 399 e. Näytti äkkiseltään ihan ok laitteelta. Saranallinen ajoramppi, renkaan pudotusluukku ja tukeva eturenkaan puristin. Taisi olla hydraulinen. Roteva vaimo kantaa sen farmariin yksinään ja paketoi jouluksi...

Minä ostin tuon samanlaisen toiselta maahantuojalta, näytti 100% samalta, mutta musta väri pinnassa. Laite toimii hyvin, olen nostanut sillä jo piikkiä, rautiksia ja matkalehmää ('94 Ultra). Toimii kaikille ja kärsii nousta vaikka siihen päälle ja pukille.

Muutama huomio on kuitenkin paikallaan:
- paketti on hervottoman iso ja raskas jopa sille riskille vosulle ;) Meitä oli 2 hoikkaa poikaa sitä kampeamassa ja pumppukärryillä sitä liikuteltiin lavalla ja toiset pyärät piti olla toisessa päässä, koska pöytä on valmiiksi kasattu koko pituudessaan. Eli pakettiauton vaatii kuljetukseen (minulla olisi halpa Hiace muuten myynnissäkin) ;D
- etupyörän tuki on mitoitettu max. 120 mm renkaalle ja matkalehmän 130 mm vaati ennen ensimäistä käyttöä sen kiristysruuvin tuen irti rälläköimisen ja hitsaamisen tuuman kauemmas, eli nyt menisi sitten jo 145 mm eturengaskin
- ajoramppi on liian lyhyt, kun siihen yrittää matkalehmän painoista pyörää, pöytä siirtyy edellä kunnes seinä tai muu kiinteä esine tulee vastaan. Saranoitu kyllä, mutta ei saranalla, vaan irrotettavilla tapeilla.
- tein siihen 80 cm lisärampin, porasin alkuperäiseen ramppiin 2 reikää ja pultit samalla kohdalle irrotettavaan lisäramppiin. Nyt menee lehmäkin helposti pukille, kun on itse puikoissa ja varovasti kytkintä luistattamalla vedättää pyörän lauteille. Rautikset menevät ihan työntämällä jo.
- vaatii miniliftin rungon alle, josta tulee keskituki pyörälle, pelkän etupyörän tuen kanssa ei kyllä kannata/uskalla pyörää siinä mainosvalokuvaa kauemmin pitää ;)

Tuo linkkisi näyttää olevan 1:1 IKH:n pöytä ja tuollainen mainos ärsyttää jo kirrjoitustyylillään niin paljon, etten tuosta putkasta ostaisi mitään.

Hae Motonetista 399,-  ja saat lisäetuna sileän pyötätason, josta on turkkipeltiä paljon helpompi pyyhkiä liat pois. Ja motonetistä saa uusi kanta-asiakas tosiaan tuon lisäalekuponginkin.

Nyt noin 1,5 v kovan käytön jälkeen pöytä on edelleen kunnossa ja hyvä. Pumpun ilmaus on syytä tehdä aika-ajoin, niin nostaa taas ylös asti lehmänkin. Ajorampiksi minulla on tuon kierjoittamisen jälkeen kehkeytynyt alumiininen 120 cm pitkä ramppi, jonka nostan aina pois pyörän pöydälle siirron jälkeen.

FXDL

... en muuta tunnista tuosta vuodatuksesta kuin että minilift on must :o,

Mulla siis pöydällä Dyna ja Ultra, mutta ei yhtäaikaa  :D
Kimmo

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: FXDL - 07 helmikuu 13, 10:09:50
minilift on must

Mulla siis pöydällä Dyna ja Ultra, mutta ei yhtäaikaa

Jos et ymmärtänyt siitä mitään, niin johtunee siitä, että käytät vain miniliftiä ::) Se nostopyöytä on siinä miniliftin alla oleva iso taso, joka nostaa koko pyörän ylös.

Se minilift taas on laite, jolla saa Harrikan keulimaan tai tekemään stoppien paikallaan. Ja jos et taas ymmärrä, mikä on stoppie, tämä googlen kuvahaku helpottaa siihen https://www.google.fi/search?q=stoppie&hl=fi&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=-c8TUfK0BsintAbZ84HYCQ&ved=0CDQQsAQ&biw=1600&bih=1099

Jos et taas ymmärrä yleisestikään luettua, se on sinun ja koululaitoksen välinen ongelma ;D

No vakavasti ottaen, jos ei tänne saa kertoa kokemuksiaan ja vinkkejään tuotteista kysyjälle, niin miksi tämä palsta on olemassa... ::) Kai sitten siihen keskinäiseen kehumiseen ;D

Pietari

Kävikö tässä nyt näin... ;D

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 07 helmikuu 13, 19:45:13
Kävikö tässä nyt näin... ;D
Kävi kävi eikä ehtinyt edes purkkia avata, meni purkkeineen päivineen. Tästähän voisi saada ennätyskauaksi aloittajan aiheesta menvän väännön, kun vauhtiin päästään 8)

Tuolla juuri sitä keskustelukulttuuria peräänkuulutettiin monen sivun voimin, mutta ei se siitä sen paremmaksi ole muuttunut eikä tule muuttumaankaan.

Tässäkö uusi opastus palstan kirjoittelulle ;D
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/vittuilun_sm-kilpailut_48580.html#media=48586

FXDL

... hm menee vähän offtopic mutta,

Enpä sanonut, että en ymmärtänyt, vaan sanoin että en TUNNISTA, jolla siis tarkoitin, että listalla olevia ongelmia en ole omassa pöydässäni TUNNISTANUT  ;)

... ja siis ne ovat nyt niitä peräänkuulutettuja OMIA KOKEMUKSIA.

Kimmo

Hemuli

Nonni, lapset lapset ;D... Riita poikki ja voita väliin, ei nyt pilata hyvää keskustelua riitelemällä pilkun paikasta. Joe Cool viilentää vähän...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: FXDL - 07 helmikuu 13, 10:09:50
Mulla siis pöydällä Dyna ja Ultra, mutta ei yhtäaikaa  :D

Jos ne onnistuis kavalasti yön hämärissä siihen yhtäaikaa hivuttautumaan, olisiko tuloksena Ultyna vai kenties Dyltra?

Onko tän jarnan aihe loppupelis oikeastaan mikä, jäi epäselväks... Noit neljän huntin hintaluokan pöytiä on pääsääntöisesti kahta, toinen sileet peltii toinen kyynellevyy, kumpiki toimii, silee helpompi pitää puhtaana.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: FXDL - 08 helmikuu 13, 10:07:44
en ole omassa pöydässäni TUNNISTANUT  ;)
... ja siis ne ovat nyt niitä peräänkuulutettuja OMIA KOKEMUKSIA.
Viileästi villeästi ja varovasti, hyvin varovasti - kuin se kuuluista siilien parittelu ;D

Kerro toki, mikä pöytä on hyvä ja vieläpä ongelmaton ja mihin hintaan? Sitä tietoa juuri tarvitaan. Älä pidättele :)

Olet ihan oikeassa, voi viestisi lukea niinkin, että et tunnistanut ongelmia omassasi. Luin sen niin, että et halunnut lukea tai ymmärtää pitkää viestiäni ja tulkistsit sen tarpeettomaksi ja tälle "laatupalstalle" sopimattomaksi vuodatukseksi. Siksi kärkevä vastaus ilman sen suurempia hernekeittoja, vaikka laskiainen onkin tulossa :)

Noissa halvoissa on noita mainitsemiani ongelmia, jotka on hyvä ottaa huomioon. Paremmat ovat sitten parempia ja monasti hintavampiakin.