Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

MIKSI talleissa EI tapahdu

Aloittaja RumaJussi, 16 tammikuu 13, 15:22:26

« edellinen - seuraava »

jannu

Paskin homma on huono omatunto tekemättömistä töistä  >:(
Se ajaa joka päivä talliin vaikka päässä pyörinyt asia ei ole kypsynyt vielä valmiiksi asti.
Siellä sitä sitten "nippeliä pyöritetään", vaikka parempaan lopputulokseen takuulla pääsisi makaamalla sohvalla ja katsomalla tylsistynyt ilme naamalla TV:tä.
Pääkoppa ratkoo asioita ihan omaan tahtiin ja kun sitten aamuyöstä heräät postinjakajan kolinaan, niin ongelma onkin kuin itsestään ratkaistu, ja sinä iltana taas hommat etenee.

Lopputulos; ole armollinen itsellesi ja anna itsellesi lupa olla pois sieltä tallista välillä, ei jatkuvasta siellä olosta mitään lisäpisteitä saa....
Vaikka niillä jäteöljyvatkaimilla sielu onkin, niin kyllä ne jonkun illan siellä pärjäävät ilman että purat niihin päivän aikana kertyneet patoutumasi, kumpaakin vaan vituttaa jälkeen päin niitä pois purkaessa...  :(

mirka

no kun on uusi talli ja se on alakerras, mutta kun se on täynnä sinne kuulumatonta tavaraa.

Ja sen lisäksi pyörät on vielä tallilla, josta ne pitäisi saada alakertaan. Sen lisäksi kannattaisi työkalut laittaa edes johonkin järjestykseen aluksi
ELI loppujen lopuksi aina pelkkää selitystä ja pitäisi vaan ruveta hommiin. KELE

Redneck

Kyllä mulla marras - maaliskuu menee ihan huilaillessa ja työstä palautumisissa. Onkohan se joku D-vitamiinin puute tai jokin .. mutta kun kirkas valo alkaa paistaa talliin, kiinnostus herää ja virta palaa kehoon  :)  
Talvella luen alan julkaisuja ja suunnittelen/haaveilen mitä pitäisi hommailla; osa niistä jopa toteutuu  ;D
Minullahan on niin että pelkkä ajaminen ei anna tarpeeksi, vaan välineen on oltava vanhaa rautaa  8) joten puuhaakin riittää. Rautiksen seuraksi olen taas alkanut kaivata jotain reviirinsä merkkaavaa brittiä  :P  
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

FXDL

Ei mitään syitä
... oon vaan niin saamaton.
... no nyt oon saamassa puhtia (=ehkä huomenna) molempiin projekteihin  ;D
Kimmo

Elwari

Lainaus käyttäjältä: PK-67 - 16 tammikuu 13, 18:45:15

Inspis hävisi jo elokuussa eikä ole tullut takaisin..... >:(

No niin, ja mulla ei olis kun Rautiaisen kansiremppa ja männänrenkaat, ja etupää, ja... ensiöketju :( Lähinnä normaaleleita huoltohommia siis, ei metallihommat suju multa... No, sähköt tein ite joskus :p ja sitten joskus se tuplakurkku laittaa...

sporttivartti

Duunipäivän aikana usein karmistuttava vimma päästä ruuvaamaan, ja vihdoin kun pääsee tallille, meneekin aika tuijottamisessa, hukkuneen työkalun metsästyksessä ja paikkojen järjestelyssä. Hyötynä edellämainitusta toiminnasta on se että sitten kun pääsee tekemään, hommat on vahingossa valmiiksi pohdittuja, eikä tule ihan niin "tehdyn" näköistä... Samanhenkistä toimintaa näyttää olevan muillakin, huomaan.

JPP

Mä oon pitänyt "To do" -listaa kolmen viimeisen projektin kanssa. Ei oo tarvinnut hirveästi mietiskellä mitä pitää seuraavaksi tehdä. Lista on näkyvällä paikalla niin ei oo yleensä tallista kehdannut poistua ennen kuin on joku kohta tehty ja vedetty viivalla yli listasta.

jesse

yleisen saamattomuuden ja vitutuksen lisäksi jotain muutakin  :o

tallissa pari kuutiota tavaraa jolle pitäis paikat keksiä...
ennen sitä ei uskalla kipinöidä

pari ilmalämpöpumppua odottaa asennusta
kolme kamina tyylistä takkaa asennusta
keittiön seinät paljaalla kyprokilla ja kaapit läjässä lattialla
12koiraa kusetettavana
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

twinspeed

No kun ei ole sitä tallia, missä tapahtuisi.

Viime suvena tein kaikki huoltotyöt ja korjaukset lähinnä ulkosalla, minkä sateelta sai tehtyä. Osan hommia saa tai sai tehtyä milloin missäkin, jonkun kaverin nurkissa. Ja joskus työ tehtiin aivan muualla, kuin missä itse pyörä sillä hetkellä oli. Näissä töissä ei ikinä ole takuuta siitä, sopiiko tekele paikalleen vai ei. Harvoin sopii, mutta sama on ongelma silloinkin, kun on pyörä aivan vieressä ;) 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Smokie

Lainaus käyttäjältä: jesse - 17 tammikuu 13, 19:54:13
12koiraa kusetettavana

Miks noin vähän? Miten ihmeessä tuut toimeen?

Mun ei tarvi edes kusettaa kun se yksi ja ainoa koira kusettaa itsensä pitkin mattoja. Lipastojen alle oksentelu on myös aika suosittu harrastus. Alan kohta pitää tuota hurttaa niin vähällä vedellä että kun se nostaa koipeaan niin kullin päästä tulee vaan ruskea tippa jonka senkin elimistö imaisee takisin. Kusijainen.... Taitaa vanhuus vaivata.. Eihän tuota oikein voi torua, ei se sitä tahallaan tee.

Mutta nyt loppu tekosyyt, sorvi pelajaa. Huomenna tulee joka roskis lastua täyteen.

jesse

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 19 tammikuu 13, 23:37:43
Lainaus käyttäjältä: jesse - 17 tammikuu 13, 19:54:13
12koiraa kusetettavana

Miks noin vähän? Miten ihmeessä tuut toimeen?

eiköhän kevään aikana nämä olemassa olevat toivonmukaan taas lisäänny  :o
viime keväänä taisi ruokittava pääluku käydä yli 30
näitä sisäkoiria ei enempää kykene pitämään  :o mutta muutama ulkokoira olis tarkoitus hommata kunhan saisi erillis tarhat pohjustettua ja kasattua
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Naattori

Lainaus käyttäjältä: flhx - 17 tammikuu 13, 03:25:03
Visioita olisi, puuttuu inspiraatio/rahat/taito/työkalut jne tekosyitä.

Edellämainittujen sivuseikkojen lisäks talli on täynnä romua.. niin ja kauakana. Muuten kyllä tekisin!  ;D

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Naattori - 20 tammikuu 13, 17:48:54
Lainaus käyttäjältä: flhx - 17 tammikuu 13, 03:25:03
Visioita olisi, puuttuu inspiraatio/rahat/taito/työkalut jne tekosyitä.

Edellämainittujen sivuseikkojen lisäks talli on täynnä romua.. niin ja kauakana. Muuten kyllä tekisin!  ;D
Ei siellä ny noin täyttä ollu, mitä tekstissä ymmärtää annat. Hyvin siellä mahtu tepastelemaan, eikä edes paljoa tarvinnu katsella mihin jalkansa sijoittaa voisi... ;D

MaTriu

No excuses here: meidän tallissa ei ole tapahtunu mitään, koska olen ollut laiska ja saamaton vetelys. Huh, kylläpä tuntu hyvältä sanoa (kirjoittaa) tuo ääneen!  :D Nyt on taas kova draivi päällä, eli periksi ei anneta - meni syteen taikka saveen...

jannu

Mitä eroa on koiralla ja vaimolla ??
...koiraa ei pysty kusettamaan puhelimessa... ;)

Vanha suomalainen sanonta...ei omakohtaista kokemusta... 8)