Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Varoitus vastaantulijalle

Aloittaja Heikkilä, 19 heinäkuu 09, 14:12:42

« edellinen - seuraava »

Heikkilä

Ooonko millä merkillä varoitettu vastaantulevaa ajelijaa edessä vaanivasta sinivuokko kedosta. Joskus muistaakseni nostettiin peukalopystyyn mites nykyään vai ajellaanko kun mitään ei ois nähtykkään?

Hemuli

Käsimerkeissä on se huono puoli kun ne ei ole standardisoituja eikä niitä opeteta autokoulussa ;D niin harva ymmärtää mitä se vastaantulija huitoo.

Itse olen ymmärtänyt merkin jossa vasemmalla kädellä "taputellaan" kämmenpuoli alaspäin käsivarsi alaviistossa niin että tulossa on jotain joka edellyttää vauhdin hiljentämistä. Toki autoilijoiden käyttämä pitkien välkyttelykin ajaa samaa asiaa - ihan yhtä vähän sitä kukaan ymmärtää. Alkaa vaan hirveä härdelli kun ruvetaan ihmettelemään että mitä se oikein meinasi ja hups - ollankin ratsiassa >:( ...

Tulee ihan mieleen kun oltiin ensimmäistä kertaa Lapissa reissulla - vastaantuleva auto välkyttelee vimmatusti, pikainen tarkistus; ei liikaa vauhtia (check), ei pitkät päällä (check), ajovalo ylipäätään kunossa (chec.....   mitä helvettiä! Vetästiin sitten samantien toistasataa keskelle porotokkaa ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

itse olen varoittanut vastaantulevaa motoristia pyörittämällä etusormea ylöspäin pään yläpuolella. ikäänkuin se miekkataksin sininen työvalo pyörisi. tuohon merkinantoon reagoin itse ainakin mikäli joku muukin sen vielä tietää näyttää. valojen vilkuttajat saa aikaan taas tuon Hemulin yllä kuvaaman pikakatsauksen pyörään :D
Shovelpiä

Psycholasse

Meikäläiselle  se kuuluisa "joku" joskus opasti että nostat vasenta käpälää ja pyärität etusormee niin vimmatusti. Tätä oon käyttänyt tähän päivään asti. Luultavasti vastaantulija hidataa  kun mietiskelee et mikähän hullu tuolla huitoo.

Lasse