Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jäger Sturm

Aloittaja j, 04 tammikuu 13, 23:31:51

« edellinen - seuraava »

j



Pitkästä aikaa saa kasailla puhtaita osia toisiinsa. Paksut on maalit ja helposti kolhiintuvat, mutta mieliala on korkealla.
Vähän tuo vaalea runko arvelluttaa vielä, mutta katsotaan.

Kyllästyin toistaiseksi ronaamaan niiden Järnhästenin  keulan putkien kanssa ja tilasin ebaystä uutuuttaan kiiltelevät tri-gliden tuubit. Semmosia näyttää ameriikan joet vierastavan, kun kovasti kauppaavat pois. Mitä lienee laittavat tilalle? Ja miksi lähes kaikki myydään ilman sitä käikälettä sinne alapäähän, jolla kiristetään akseli paikoilleen? Onneksi muut osat sopivat sieltä Järnhästenistä suoraan.

Ne kromiset päälisputket jäi toistaiseksi hyllylle ja tilasin tuommoiset haitarit tilalle. Arvelin näyttävän enempi racingilta! Järkytys oli kova kun avasin paketin - näyttivät dinosauruksen peräsuolilta. Nuo on vaan pikkasen isot, mutta kaippa niihin silmä tottuu; kunhan keksiii kuinka ne rypistellään kiinni.



Tuo stonga näyttää yhäkin hyvältä omaan silmään. On vaan harmi ettei sitä saanut tuon matalemmalle, kun ottaa tankkiin pahasti tuossakin. Tykkään että mopo taipuisi helposti uukkariin, kun suunnistusvirheitä tapaa maalaispojalle tulla isommissa kaupungeissa - mun navigaattori paistaa vaan hyvällä kelillä.

Ja kerkesin sutia vähän tekstiäkin. Aika nöyränä pitää ja tuollaiseen on tyydyttävä toistaiseksi. Lystiä hommaa ja väkisinkin pukkaa ideoita miten tuhria koko mopo.

j

JPP

Lainaakunhan keksiii kuinka ne rypistellään kiinni.

Vetonivelten suojakumeille tarkoitetuilla rosterisilla pannoilla?

Spöke

Hieno tulee, ajeleppas kesällä esittelemään!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

j

Lainaus käyttäjältä: JPP - 02 huhtikuu 14, 21:11:36
Lainaakunhan keksiii kuinka ne rypistellään kiinni.

Vetonivelten suojakumeille tarkoitetuilla rosterisilla pannoilla?

Kiitos.
Niinpä tietenkin.
Pitänee käydä penkomassa. Niistä haitarikumien mukana tulleista nippusiteistä ei olisi tuohon hommaan ollutkaan.

j

j

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 02 huhtikuu 14, 21:18:36
Hieno tulee, ajeleppas kesällä esittelemään!
-Spöke-

Positiivinen palaute sopivassa kohdassa on aina tervetullutta!

Kutsu otettu vastaan. Se edellinenkin kehitysversio reistaili aina kun piti lähteä sinne itään päin; sain hämättyä kiertämällä Kuopion kautta! Katsotaan mitä tämä keksii.

jussi

Jake

Toi stonga kyl hyppää silmälle. Hyvässä mielessä :)

j

Pari viikkoa on punnerrettu ahkerasti mopon kimpussa ja nyt on perheellisen keskityttävä oleellisempaan.

Mutta en malttanut olla poikkeamasta virittelemässä vähän osia paikoilleen. Itse asiassa otin kuvia, josko olisivat kelpuuttaneet Sturmin Hotrod ja rock showhun. Mutta meikän tuuria oli että löivät ilmon kiinni justiinsa kun olin väsäämässä sitä!
Toisaalta meillä ei luovuteta, seuraavan kerran tuo vekotin on valmis kun viitsin yrittää mokomaa ja lukeehan tuola verstaan seinällä: "Not for show Only ride"; empä siltikään muista milloin on ottanut enemmän pattiin. Tästä oli haaveiltu ja tähän on tähdätty jo viime vuodesta saakka ja nyt on kyse kahdesta minuutista!

Laitetaas kuvia sitten tänne:



Nuo korkit on pakoputkien jälkeen vuorossa. Mä tykkään näpräillä tuollaisten käikäleiden kanssa ja niitä on onneksi paljon tehtävänä.





Tankkeja viimeistellessä ihmettelin että miksi tähän pitää laittaa kittiä. Ja ei siihen olisikaan tarvinnut - nyt on ylänurkat eri linjassa. Mokoman korjaamisessa vierähtänee jokunen tovi, vaikka uudestaan en kyllä maalaa. Hitto - seuraavaan projektiin ei käytetä ruiskumaalia / maaliruiskua ollenkaan!



Poikkesin pikkujätkän kanssa joku viikko sitten Seinäjoella mopomessuilla. Sielä oli monta ansiokasta näyttelyyn tuotua vehjettä. Mutta yksi oli ihan yli muiden:



Oli väännelty huikean siisti rr-pyörä jonkun pikkumoottorin ympärille! Tässä on alumiini taipunut siten kuin pitääkin. Oli sielä tääläkin nähtyjä mopoja ja kiva oli niitä nähdä livenä. Hyvät messut ja kiitos järjestäjille!

Vieläkin hatuttaa tuo ilmoitusajan lyhentäminen - pitänee ottaa olut.
j

j

Terve.

Heti alkuun anteeksi turhanpäiväinen kiukuttelu tuossa viimeksi!
Siinä päivällä alkoi mun golffissa palamaan ja vilkuttelemaan kovin kalliin näköisiä varoitusvaloja. Pikaine diagnoosi paikallisella autopajalla: hiukkassuodatin tukossa! Sinne meni seuraavan projektin aihioon suunnitellut eurot! Voivoi. Ja paska mäihä vaan jatkui yöhön saakka - alkoi leppoisampaakin ukkoa potuttaan.

Noo. Elämä jatkuu ja huonoimmat uutiset on mitätöity.

Vi###us ja sen laimentaminen olvilla on ok, mutta silloin ei kannata yrittää tehdä mitään muuta:

Pitkään on kyllästyttänyt tuo filsun jalka.



Muuuta kun alsakikkare jyrsimeen ja hups vaan.



Eka versio tuli turattua sinä ankeana yönä. 5 mm tappijyrsinkin antautui. Seuraavan aamuna tein viksumman.



Ompa ruma satula!
Joku senkin on tilannut ameriikasta ja onnellisena asentannu mopoonsa. Itsellenikin olisi kelvannut silloin kun Sturm oli vielä lähes orkkis FXEF.



Teurastamalla siitä sai pohjan ja pehmusteet. Olisin hyödyntänny päälisenkin, mutta joku alipalkattu 
meksikolainen on ommellut siihen tuollaisen väsähtäneen kuvion.



Pakoputkistotkin on metallitöiltään jo valmiit. Vielä änkkään villaa ja eiköhön noihin koiteta termonauhaa päälle. Noi lyhyt putki saattaa pitää aika räpätyksen, mutta väsätään sitten noise killeriä.



Spöken uutta albumia ihmetellessä tuli mieleen että aika muikeat nuo Noskoolfabrikenin tuotantotilat. Ja tuosta rungosta voi ajaa Sturmilla läpi! Onneksi mun verstaalta ei mahtuisi noin hulppea laitte edes ulos! Tulisi pilattua vielä enempi hyvää rautaa, jos voisi yrittää jotain tuommoista!

Että semmosta. Seuraavaksi pitäisi päälystää tuota penkkiä. Mulla on tasan yksi sopiva pala nahkaa. Painostavaa kun ei saisi turailla - mun verstaalla ei koskaan eka onnistu!



palataan

jussi

j

Terve.

Istuin on päälystetty, mutta antaa sen nyt olla; ei varsinainen tähtisuoritus.

Tänää on nysväilty noita pikkukäikäleitä ja sehän on mukavaa touhua.



Jäger Sturm on palannut paikalleen! Hertzlich Willkommen!!!



Ja tankin korkit on akseleita vaille. Olin suunnitellut noihin Mikunin suuttimet ilmarei'iksi, mutta iski saituus. Piti tulla nukkuun vähän; josko unessa näkisi miten nuo on viisainta laittaa kiinni.



Ja sainhan sen öljyfilsun jalankin johonkin kuosiin. Alinperin piti tehdä kokonaan uusi jalka, mutta unissani porasin noiden letkunippojen upotusreiät läpi ja sitten siitä tulikin tuollainen. Tyhjensin paikallisen autotarvikeliikkeen tuohon sopivista filsuista. Tuo on minin. Sinne jäi vielä muutama, jotka on zetoriin sopivia - mutta ei mun mopoon. Törkeän isoja!



Pitihän munkin koittaa HapposTimon ohjeita. Onneksi jätin yhden läpyskän tekemättä, että saa läträtä vielä lisää. Noissa on riskinä että tulee liiankin hienoja!

Rauhallista pääsiäistä itse kullekkin.

j

Hemuli

Messinkilätkät on komeita. On pitäny kokeilla tuota itsekin mutta synnynnäinen laiskuuteni ja keskittymiskyvyn puute on toistaiseksi estänyt enemmät toimenpiteet.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Kuinkas tiuha tommonen minin filsu on, käsittääkseni sovelis ei ihan tarkinta sihtiä tarvita. Haittaa virtausta ja jos niissä on vielä bypass valve niin öölit menee sihdin ohi. Vai?

Jotain micronisuosituksia kait niille filsuille on.

j

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 18 huhtikuu 14, 23:36:33
Kuinkas tiuha tommonen minin filsu on, käsittääkseni sovelis ei ihan tarkinta sihtiä tarvita. Haittaa virtausta ja jos niissä on vielä bypass valve niin öölit menee sihdin ohi. Vai?

Jotain micronisuosituksia kait niille filsuille on.

Kiitos Kapteeni varoituksen sanoista!

Luulin keksineeni kuningasidean saada filsuja autotarvikeliikkeestä. Olisi taas yksi hankintaongelma vähemmän. Täälä pöndellä on noita hd-liikkeitä aika harvassa; vaikka Ruovedellä on sen verta harrikoita, että omalle kaupalle olisi tilaus. Taitaa tuola paikallisessa mönkijäputiikissa yksi FFMC:n heppu olevan ruuvailemassa; pitäisiköhän kysäistä samalla kun hakee pikkujätkän jammuun takasvingin laakerit.

Minä mistään microneista tiedä ja oletin ettei ne kivikautiset insinööritkään, sen enempää ameriikoissa kuin englannissakaan. Bypassvalve tuossa näyttää olevan.

Pitääkö tässä nyt aloittaa miniharrastus uudestaan, kun on mini/rover-varaosia taas hyllyssä. Edellinen yritys sai savuavan lopun.



Poikkesin maalailemassa rungon kolhuja (yllättäen moottoria asentaessa...). Nyt ei auta mennä verstaalle kuikuileen, joten hyvää aikaa poiketa perheen kanssa Ähtäriin ihmettelemään elukoita.

palataan

j

Hemuli

Olen itse käyttänyt menestyksekkäästi auton öljyfilttereitä omissa härveleissäni, nytkin on chopperissa joku rellun sihti (Champion C116) ihan vaan sen takia että se on ulkomitoiltaan niin siro. Ei oo vielä pykiny. Joskus isot pojat puhui että evoon ei sais laittaa Twincamin sutia just ton tiheyseron takia - rupeaa kuulemma öljyt tulemaan vääristä paikoista ulos.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

j

Kapteeni kirjoitteli järjen sanoja. Mutta minkälainen ero siinä sudin tiheydessä sitten on
merkittävä!
Tällä mennään ainakin viikonlopun yli. Eiköhän aikanaan testiajelu paljasta miniteknologian
ja hd:n eron.
Mistäs saisin selville minkä härräkän suodattimessa on minkäkinlainen kierre. Kuten sanoin
niinhyllyssä lojuu kasa joissa on liian suuri jenka.

jussi

Hemuli

Suurin osa on UNF 3/4" jenkalla, samoin kuin lähes kaikki autojen suodattimet. Sitten jossain vanhoissa rautapäissä on käytetty UNF 5/8" kierrettä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957