Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 nostaja vika löydetty

Aloittaja etelahelsinki, 09 joulukuu 12, 14:10:42

« edellinen - seuraava »

etelahelsinki

Aaargh.
2002 vuosimallin venttiilihydrauli alkoi miedosti tikittämään syyskuussa aina öljyn
lämmittyä mataliin käyttölämpötiloihin.Kyseessä kuullosti olevan vain yksi
nostajanjatke en pitänyt sitä minään koska kerroksia nostattamalla tikitys loppui
korkeamman öljynpaineen auttamana.Mutmut tämä olikin oire..

Ja purkamaan.
Jakopäästä terveet 55tkm ajetut nokkaketju laahainkiristäjät kuluneina...uudet tilalle.
Kunnossa oleva öljypumppu ja kolme toimivaa nostajaa.No mutta sitten....
Neljäs oli alkanut työntää rullalaakerin axelia nostajan reiän seinää vasten seurauksena
yli millin syvyinen siisti ura.

ja yhteenveto.
Jakopää kopan kautta menevä öljykanava hydrauleille jatkuen männän alaöljyimeen osal-
listui oireeseen.Öljynpaine siis karkasi osittain koska nostajan kyljen öljytilan ja axelin
tekemän uran välimatka nostajan ollessa ylä asennossa oli vain n.2 mm jolloin öljypaine
pakeni.

Mitä teen?
-Vedän H-D:n oikeuteen....Kallista...
-Holkitan nostajapesän...Kansi pois ja kairaamaan.
-Ostan uudet lohkot.....Mistä.
-Ostan uuden 88:n...Gorillalta.
-Ajan tyhjäkäynnillä tikittävällä...Ei kivaa.

Kommentteja kiitos.

T. Ile ps. ostetaan TC88 B Softailin lohkot.

Edit korjattu luettavammax.

Kiiski

Lopetat ton paskoilla kurvailun ja ostat prätkän jossa vaihdettavat nostajanpesät.

etelahelsinki

Aha.
Nyt Kiiski unohdat että olen kolmen pyörän loukussa
ja jonkunhan niistä on oltava paskin.

2002 flhts
1957 fl s&s
1962 pan

Eiku äänestämään!

Ile

Kiiski

Ai niin sori! Mä unohdin et sä panostat määrään mieluummin kuin laatuun.

ranze

Noin isoon railoon ei taida auttaa edes ylikokoinen nostaja.. :-\
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ss454

Ikävä kuulla, että tuollaisen vaurion saanut aikaiseksi.

Kyseessähän ei ole palotila, niin olisiko jotain kemiallista metallia tms... varmaan jollain mielessä sopiva tuote millä tuota sylinterin seinämää voisi tiivistää.
Toki pitäen mielessä, että jos kyseinen mömmö lähtee öljynkiertoon niin mielellään ei suurempaa vauriota siitä syntyisi.

Holkitus tai ajo tikityksestä kärsien kai noista annetuista vaihtoehdoista oman äänen saisi.

etelahelsinki

Hoi.
Yhteenvetona kaikista vaihtoehdoista taidan päätyä H-D:n vaihtolohkoihin.
Irroitan siis vin numeron ja saan lohkot omalla vinillä noin kuukaudessa.
Palvelun tarjoaa oma H-D diileri reilun tuhannen euron korvauksella ja
lisäksi purku kasaus lisää hintaa tai teet itse.

Tämä vin ei suomessa ole pakollinen,mutta kuuluu hintaan.
Näihin softin B moottoreihin ei noita lohkoja muualta saakkaan,totesin.

Huomenna tilaamaan....

Ile

jyrggä

Cycle horselta ainaki saa lohkoja beehen, ja muistasin delcronillaki nähneeni sellaset..?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

etelahelsinki

Huh.
Joo kävin Cyclehorsen sivuilla ja löytyihän b-lohkot tosin viritys käyttöön.
Hintakin oli porauksen verran isompi, eli H-D kimpaleet oli vakiokoneeseen
ei ilmainen mutta helpoin valinta.
Delcron ei vielä ainakaan anna beehen vaihtoehtoja ja generaattori lohkot
vanhempiin päristimiin olivat poistuneet valikoimista....edistystä?

Ile

määjussi

Eikös tuohon olisi käynyt täytehitsaus/koneistus korjaukseksi?