Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapään kytkin kevyemmäksi

Aloittaja AMi, 30 marraskuu 12, 11:24:35

« edellinen - seuraava »

AMi

Yritin etsiskellä aikaisempia aiheita mutta en löytäny tai osannu ::) eli vm. -73 xl:n kytkin pitäisi saada huomattavasti kevyemmäksi käyttää. Millaisia vaihtoehtoja löytyy vai pitääkö emäntä pistää punttisalille?

Hemuli

Omassa seiskaykkösessä ei mun mielestä ole mitenkään erityisen raskas kytkin. En noihin vanhempiin mitään erityisiä kevenninsarjoja ole nähnyt, mutta usein pelkkä vaijerin vaihto auttaa asiaan. Jos nykyinen on kovin vanha ja kulunut niin uusi Barnettin valmistama vaijeri tuo varmasti helpotusta kahvan painamiseen. Ja nimenomaan Barnett, halpisvaijerit ei pärjää vertailussa mitenkään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

Kannattaa vertailla jonkun muun vastaavan pyörän kytkimeen jos mahdollista. Mulla oli niin kulunut se kolme kuulaa hässäkä, että keveni huomattavasti sen vaihdolla.

Hemuli

Jos alkuperäinen kysyjä on pääkaupunkiseudulta niin täällä pääsee kokeilemaan tota seiskaykkösen kytkintä - tais olla muistaakseni vielä kasassa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

AMi

Kiitoksia vinkeistä ja tarjouksesta; ei asu (enää) kysyjä pääkaupunkiseudulla. Täytyy kokeilla ensin tuolla vaijerin vaihdolla, josko se auttais.

uneasy

Tarkistappa kytkinvaijeri.
Allekirjoittaneella oli joskus aika äijä raskas kytkin käyttää, kunnes paljastui kytkin vaijeri rispaantuneeksi. Alkuun oli vaan rispaantuminen piilossa vaijerikuoren sisässä.

-H-

AMi

Täytyypi kokeilla uudella barnett:lla. Se minua tässä hämää kun kytkin ei tunnu sellaiselta että rispaantunut vaijeri ois syynä vaan pikemminkin se tuntuu "jämäkältä jousivoimalta"  ???