Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S "epäröi"

Aloittaja seppo, 08 heinäkuu 09, 23:16:40

« edellinen - seuraava »

seppo

Eli tässä on muutama kesä ajettu tällä kaasarilla ja nyt on alkanut nyppimään vedon "epäröinti" tuossa satasen vauhdissa. Kaasari on kiinni sovelissa. 80-90 vauhdissa ei ole mitään ongelmaa, veto on tasainen. Kun vauhdin nostaa sataseen, alkaa veto hiipua ja pitää antaa hieman lisää kaasua - taas kun höllää ettei vauhti nouse liiaksi niin taas veto hiipuu. Jos nopeuden nostaa selvästi ylemmäs niin taas pelaa. Välialueen suuttimen kanssa olen tolskannut hieman ja suuremmalla suuttimella pelaa hieman paremmin.

Olisko tuo thunderjet parannus tähän ominaisuuteen? Tai kaasarin vaihto esim. Mikunin HSR:ään, se taitaisi olla muutenkin parempi kampe. On vaan tuo HSR melko kallis kampe.....

Hemuli

En edes aloita kertomaan miksi HSR olisi parempi ;D ...

Toihan on sössön kaasareiden heikko kohta - siirtymä välialueelta pääsuuttimelle. Sitä kompensoimaan on kehitetty thunderjetti jonka ansiosta voidaan pelata vähän inhimillisemmillä suuttimilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Mulla ei tuota ongelmaa esiinny...voin katsoa suuttimein numerot ehtoolla ja laittaa tähän, josko auttais.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tässä tätä luvattua tietoa: Shovel 1340, Super E, välialue 295, pää 70, eli aika perusasetukset, kuten ilmaruuvikin, 1,5 kierrosta auki. Suodatinelementti K&N ja putket aika hyvin virtaavat, mutta ei äänekkäät.
Thunderjet on varmaan yksi hyvä ratkaisu tuohon ongelmaan. Smokie rakensi sellaisen joskus itsekin, ei taida olla (vielä) kuvaa tällä foorumilla.  8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Tuli vaan mieleen että onkohan vika sittenkään kaasarissa? Jos sytkässä on ne mekaaniset ennakonsäätäjät niin ne kuluessaan saattavat aiheuttaa oireita joita ensiksi hakisi kaasarista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

LainaaTässä tätä luvattua tietoa: Shovel 1340, Super E, välialue 295, pää 70, eli aika perusasetukset, kuten ilmaruuvikin, 1,5 kierrosta auki. Suodatinelementti K&N ja putket aika hyvin virtaavat, mutta ei äänekkäät.
Thunderjet on varmaan yksi hyvä ratkaisu tuohon ongelmaan. Smokie rakensi sellaisen joskus itsekin, ei taida olla (vielä) kuvaa tällä foorumilla.  Cool

Nyt ei tässä ole suutinkokoja saatavilla, on autotallin seinään dokumentoitu. Helppo pitää mukana tuollaista tietoa. Joka tapauksessa kuulostaa erittäin lähelle omia virityksiä. Taidan vielä kokeilla isompaa välialueen suutinta josko tuo jeesaisi. Tilasin muuten tuon thunderjetin, pitää odotella pari viikkoa saapuvaksi.

LainaaTuli vaan mieleen että onkohan vika sittenkään kaasarissa? Jos sytkässä on ne mekaaniset ennakonsäätäjät niin ne kuluessaan saattavat aiheuttaa oireita joita ensiksi hakisi kaasarista.

Pyörässä on tuo Ultiman Dyna2000i versio sillä kuppipyörijällä eli siinä ei vikaa ainakaan ole.

Timppa62

Aika paljon eroja näissä: mulla 1340 shovel jossa 9,5:1 ruttu, Cranen Fireball 296, S&S Super E, jossa välialueella 320. Nyt on tulppien väri oikea ja kulkee ihan hyvin. Mä aloitin 295 välialueen suuttimella.

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 09 heinäkuu 09, 19:41:58Thunderjet on varmaan yksi hyvä ratkaisu tuohon ongelmaan. Smokie rakensi sellaisen joskus itsekin, ei taida olla (vielä) kuvaa tällä foorumilla.  8)

Oon mä sen johonkin laittanut mutta en itsekkään muista / löydä.. No pannaan uus.





Jos uuden tekisin niin pari parannusta olis mielessä. Letku tuohon väliin (auki porattu rasvanippa -> suutin tässä tapauksessa) pitäis olla mahdollisimman pienellä sisähalkaisijalla että saa tilavuuden pieneksi. Tuossa oli vähän turhan paljon viivettä, olikohan letku 5mm tai 6mm sisältä. Läpinäkyvä letku oli näppärä säätäessä, näkee silmällä mitä tapahtuu niin ei tarvi arvailla :D Suuttimen paikkaa vaihtamalla kaasuttimen kehällä saa hienosäädettyä koska tuo lähtee toimimaan, ehkä vähän alaspäin olisi ollut parempi. Vähemmän korkeuseroa bensapinnasta suuttimen ylimpään kohtaan = toimii alemmilla kierroksilla. Tuo on kuitenkin sen verran tapauskohtaista että taitaa olla mahdotonta ennustaa missä sen pitäis olla.

Don Quijote

No, sulle on Thunderjet jo tulossa, mutta jonkunsorttinen vaihtoehto sille on Yost Powertube. Se ruuvataan pääsuuttimen jatkoksi ja sen luvataan parantavan nimenomaan tuota välialueen ja pääsuutimen siirtymää.
Itselläni sellainen aikoinaan oli, sekä Super B:ssä ja Super E:ssä. B:ssä sillä oli mielestäni jopa vaikutusta, siinä se siirtyminen pääsuuttimelle oli melkoisen raju. Ensin kone tuntui puutuvan kokonaan kunnes pääsuutin tuli mukaan ja sitten saikin pidellä kahvoista kiinni  ;D
E:ssä ei niin selvästi huomannut hyötyjä mutta ei siitä mitään haittaakaan tuntunut olevan.

Lisää täällä --> http://www.yostperformance.com/products/
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: puuhis - 08 heinäkuu 09, 23:16:40
80-90 vauhdissa ei ole mitään ongelmaa, veto on tasainen. Kun vauhdin nostaa sataseen, alkaa veto hiipua ja pitää antaa hieman lisää kaasua - taas kun höllää ettei vauhti nouse liiaksi niin taas veto hiipuu. Jos nopeuden nostaa selvästi ylemmäs niin taas pelaa. Välialueen suuttimen kanssa olen tolskannut hieman ja suuremmalla suuttimella pelaa hieman paremmin.

Tältä kesältä oma kokemus Sössöttimestä on samanlainen. Välisuuttimen koon kasvattamisesta seurasi vain, että kuollut kohta siirtyi 10-15 km/h ylöspäin. Toistaiseksi ratkaisun virkaa mokomaan probleemaan on toimittanut ajaminen tarpeeksi kovaa...

Ja joo, se Mikuni ON parempi. Muttei siitä sen enempää.
Long John Stroker