Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

chopper aihio???

Aloittaja tertsi, 15 lokakuu 12, 07:42:15

« edellinen - seuraava »

tertsi

Mikähän olis hyvä ja edukas chopper aihio persaukiselle.Kyseessä olis elämäni eka projekti ja ei ehkä viittis HD:ta pilkkoa jos vaikka joutuu myymään lopputuloksen kuusankoskelle ::).Mielessä olis old school tyylinen ei kuitenkään ihan hippi schopper ;D mut melkein sellanen et voi ajaa reinot jalassa vesisateessa jalkoka kastelematta.Pääasiassa olis rakentelun opetteleminen ja hauskanpito ja toiveissa joku päivä pikku reissujen ajo.Eli mielipiteitä ja jeesiä kaivataan.

Hemuli

Jos on itsetunto kohdillaan ja itse matka tärkeämpi kuin päämäärä niin Suzuki Savage on hauska yksimukinen paukutin joita saa edullisesti.

http://www.nettimoto.com/suzuki/ls
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tyg

Tai sitten aloittaa todella varovasti...

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: tertsi - 15 lokakuu 12, 07:42:15
Mikähän olis hyvä ja edukas chopper aihio persaukiselle? Sellanen et voi ajaa reinot jalassa vesisateessa jalkoka kastelematta. Toiveissa joku päivä pikku reissujen ajo.

;D
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Lehtonen

callahan

Noita Hemulin mainitsemia Ls:iä olen itekin tuuminut että saisi edullisesti ihan maukkaan aihion.
1 pyttyinen 650cc, simppelin näköinen  päksytin. Ei ole kokemusta, mutta olettaisin jaksavan papattaa ihan hyvin maantienopeuksia eli matkakin taittuisi  eikä vani näyttäisi hyvältä ;D
- In MMAF we trust -

erakko

Jäsen J:n postaamaa laite vastaa hyvin aloittajan vaatimuksia.  ;D
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

eeko

Luultavasti ajo-ominaisuuksiltaan hirvein laitos,
johon olen törmännyt. Jos ei ole ennen ajoa invaliidi,
niin ainakin parinkymmenen kilometrin jälkeen on.
-eeko

callahan

Tuo Juvakan toimittama Erkkola..
Kotipuolessa muistan nähneeni tuollaisen ressu-lievekylkisenä ja perä umpeen ressutettuna (jossa muuten oli ikkuna) Eipä käy holotna kuskiin.
Tuon chopperointia puoltaa kapistuksen ohjaus-kahvakin joka oli v-mainen (kirjaimen mallinen) runsaalla pullbackillä. Uskallan tässä jopa verrata Uppsala-malliseen chopperin ajosuunnan hallintakahveliin     ::)
Laite vieläpä kotimaista tuotantoa  ;D
- In MMAF we trust -

Tuusulan T-Bone

Aihio nyt voi olla melkein mikä vaan, mutta hyvä keula maksaa paljon.
Long John Stroker

ma^ko

Savagella voi sellaista 100-110kmh ajaa ihan mukavasti pitempäänkin, eli jos se riittää maantienopeudeksi ni toimii. En mä kyl yleenä aja millään katteettomalla pitkää matkaa tuon kovempaa. Mul on tallis yks Savage, kone tehty alle 1000km sitten(kansiduuni/jakopää/porattu), täytynee talven aikana yrittää löytää aikaa tehdä siitä joku miedosti muutettu thumber-bobber tahi myydä se jollkulle jol on enempi aikaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jensen

Nyt on ostajan markkinat.. 1000e saa jo hyvän toimivan aihion. Kattele nettimotoa ja tingi. Ei kannata liian pientä putputinta ostaa kun alkaa äkkiä tuntua mopolta. 750cc ja suuremmat.
      Jos kone on toimiva ja mopo ajokuntoinen niin ei jää muuta kuin choppaus mutta jos kone vika niin korjaaminen on pirun kallista ja käyntihäröiset kannattaa suosiolla jättää myyjälleen. Helposti jos saa halvalla konevikaisen niin et saa edes osia pyörän ostohinnalla.

Kalju Partanen

Jensen

Pidän tuota edellistä turhan hintavana. Minun tuttu osti 1500e maksaneen toimivan 1000cc Kawan ja siinä oli kone rempattu,uudet ketjut ja rattaat,uudet iskarit,uudet renkaat edessä ja takana ja ajoin 170 km ja helvetin hyvä..
  Myyjä vielä toi mopon Pelloon Kittilästä.

Psycholasse

Mikäs on edukas? Mä voisin vaikka harkita myyväni rungon ja koneen tosta mun vekottimesta?
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5742.0