Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

DR 600 käynnistys tekniikka

Aloittaja stmooses, 10 lokakuu 12, 17:25:11

« edellinen - seuraava »

stmooses

nyt olis hyvät neuvot tarpeen! kesämopolla kun ei voi ajella talvella niin hankin suzuki DR 600 kiksikäynnistyksellä, puolipuristin. vaikka poljen ja kokeilen eri tapoja konetta ei saa käyntiin. otin jo kannen pois ja katsoin että venttiilin seetit on paikoillaan, mutta homma tuntuu toivottomalta.
kohta oikea reisilihas on kaksikertaa paksumpi kuin vasen. kipinät ja bensa  -ok. puolipuristimen käytöstä kyse.

-väiski-

#1
Missäpäin suomea oleskelet? olisi meinaan helpompi tulla käymään ja näyttämään kun olen avuton pukemaan luettavaan muotoon asioita.


Edit: Vähän piti mietiskellä, niinkuin alempana jpp sanoi, mutta tarkennuksena että kone kiksillä pyörittäen PURISTUSTAHDIN yläkuolokohtaan, poljin ylös, puolipuristaja pohjaan, polkasu.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

JPP

Kiksi 4T-kotari polkastaan niin että tiukimman kohdan (yläkuolokohta) yli aavistus. Poljin kokonaan ylös ja koko matkalta polkastaan. Jos ei nosta polinta kokonaan ylös niin ei lähde KTM käyntiin.

jsr85

Kannattaisiko lähteä liikkeele laittamalla alkuun uusi tulppa, vaikka kipinä näkyttääkin hyvältä kun sitä testaat voi olla ettei se enää paineen alaisena olekaan riittävä. Ajoitus kannatanee myös tarkastaa.

Jos ei tämä auta niin koittaa starttipilotilla vois koittaa yrittää käyntiin.

stmooses

asun ruovesi city. tossa tuli esiin pilot- hym ,aikoinaan kone kyllä potki takaisin niin että meinas varpaat jos ei olis ollut turvakenkiä.

Piese

Siis eikö 600:ssa ole automaattinen puolittaja?

Manuaalillahan se menee jotakuinkin näin:

- imu päälle
- puolipuristin pohjaan
- rauhallisesti poljinta alas, kunnes puolittajan kahva nousee ylös
- poljin kokonaan ylös
- virrat päälle
- KUNNON POTKU eikä mitään hiplailuja

Uusitaan niin kauan et värkki käy, kunhan tulee tutuksi on noi deeärrät laakin tai kahden pelejä.

Viime keväänä myymäni 650dr käynnistyskuvio:

- imu päälle
- kolme lypsyä bensaa
- puolittaja alas
- poljin noin vaateriin jolloin puolittajan kahva nous
- virrat päälle
- reilu ja määrätietoinen potku

Kappas tohtori on käynnissä ja imu melkeen heti pois päältä tai sitten potkitaan reilummalla kädellä kuivaksi ku tukehtu bensaan ja aivan sama oliko keli +30 tai -30, eli bensa kaipas hän, siis syttyäkseen.

stmooses

kokeilen huomenna aamulla,  kiitos vihjeistä
laitan tietoja ,mikä tilanne - missä varpaat - missä kiksi - missä ajaja - missä potilas

j

Iltaa.

Sitten kun se starttijalka uuvahtaa kokonaan, niin poikkean talkoisiin. Paa osoite ja puhelinnumero  privana, niin katellaan sopiva ehtoo potkijaisiin.

Mulla oli aikoinaan tommoinen ja se aineskin starttasi mallikkaasti vaikka varvastossut jalassa.

j

stmooses

heips!
en osaa laittaa privana osoite kotviontie 29 ruovesi puhelin 0400-719730
melkein aina tavoitettavissa

j

Termos.
Palataan loppuviikosta asiaan.

Kysäiseppä joutessasi tätä asiaa pohjolan kurapyöräilijöiltä.
Sielä on asiallista porukkaa, jotka jaksaa näpräillä dr:ienkin kanssa. Ja saattaa talven mittaan tulla muutakin kysyttävää, jos meinaat ympäri vuoden ajella. Mitä voin kyllä suositella kolmen talven kokemuksella, jos vaan jaksaa pynttääntyä pakkasta vastaan - mopoilu on hauskempaa kuin ikinä kesällä.


http://www.matkaendurot.net/forum/

j

stmooses

onnistumisen riemua!!!!
tein ohjeiden mukaan puolipuristeella ja polkaisu niin lähti toisella käyntiin, eikä potki takaisin JIHHUU.
mopo ollut mulla 6vuotta ,koko ajan ollut käynnistystä 8 tuntia/ ajoo 2 tuntia. tätä tietoa olisin tarvinnut jo aikojen alussa mutta omassa tuttava piiristä tietoa ei löytynyt.
Kiitos kaikille osallistujille

Kiwi

Sun pitää ny keksiä uus harrastus, kun ei tostakaan enää oo urheilupyöräks ;D

stmooses

Arki tuli eteen.
saan mopon käyntiin mutta kun tänään sammui kuravelliin mietin harrastuksen mielekkyyttä. no tuli tönättyä jonkin aikaa. vielä ongelmana ,edellinen omistaja pitkänä miehenä korottanut koko laitetta mulla vaikea potkia käyntiin. seuraava projekti ottaa pois korotuspalat , kyllä on hikeä riittänyt.
muuten oli mukava päivä

Piese

Elä hyvä mies laske sitä tohtoria alemmas, itte potkin omaani aina sivujalalta eli sai vielä enämpi ruutia potkuun ja se sivujalka ainakaan meikäläisen painosta (+100kg) mihkään menny, se onko 600:ssa erilain ei jaksa muistaa mutta velipoika aikoinaan kohtuu persjalkasena potki oman 600:sen kans aina sivutuelta, niin hällä yls jopa toinen jalka maahankin  ;D

Sehän onkin noi 600 ja 650 on ns. matkaenduroita eli joka osa-alueella vakiona kohtuu paskoja mutta kunnonkohottajana oiva peli, itte panin pois kun alkoi vituttaan tuollasen rohjon kaivelu hangesta/suosta/mutavelleistä/hietikoista/joskus jopa kivikostakin, tosin on suunnilleen koko vasen puoli ukosta jonkun remontin tarpeessa ja selkäkin pitäis tutkia uusiks.

Mutta kestävä, saa ihan tosissaan rääkätä niin paljon kuin kunto kestää ja ei ole värkki minnään, hauskan "lussakka" menopeli rauhalliseen maastossa etenemiseen tai talviajoon.

Asiasta innostuneena taidan ostaa sitten uuden mutta tällä kertaa "pikkutohtorin" eli 350:sen ja kattoo kuin paljon tuollainen kestää ;D

j

Tre.
600:sen pitäs kyllä kunnossa ollessaan syttyä ilman isoa jumppaa. Kankeahan se on ja ylä+etupainoinen. Nykyisin hinta/hupi-suhde on kohdallaan.
Tuolla naapuripitäjässä on yksi 650 jolla on kurvailtu reilu 200 000 kilsaa; samalla vehkeellä enskakisoja ja reissuajoa - välillä jopa sivuvaunun veturina.

Pikkutohtoreilla kurvailtiin aikoinaan enduroa ihan kisamielessä. Noissa kisavehkeissä on asialtaanen jousitus mutta ovat saaneet ankarasti runtua. Eivät enää nuoruutensa voimissa.

Joku aikoinaan kauppaili täälä semmoista dr:n tapaista kotaria. Semmoista kannattaa harkita, sillä siinä on riittävästi puhkua satunnaiselle enduroharrastajalle ja muutenkin japskikatuenskoja jämäkämpi.
LC4 pata on kotariksi luotettava - jos ei starttia niin sen kanssa tuo käyntiinpotkimisharrastus siirtyy uudelle levelille. Kiksikin on vasemmalla puolella.

jussi