Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tönärin suojaputken/nostajan pesän tiivistys

Aloittaja Webmaster, 06 heinäkuu 09, 00:42:48

« edellinen - seuraava »

Webmaster

Kertokaas konkarit vinkkejä.
Kyseessä takapytyn nostajanpesä ja siellä imupuolen tönärin suojaputki/nostajan pesä vuotaa alapäästä.
Olen kokeillut kumisia, silikoni ja korkki tiivistettä ja en vaan saa putkea tarpeeksi tiiviiksi.
Suojaputket on uudet, joten ne ainakin pitäisi olla iskussa ja tarpeeksi "tiukat" painamaan tiivisteeseen.
Voiko olla, että nostajanpesä on vaan niin kulahtanut, että siihen ei auta muu kuin vaihto uuteen.
Itse epäilen, että Jimsin hydraulinen nostajan reuna käy nappaamassa tiivistettä kovemmilla kierroksilla tiivisteeseen alapuolelta ja siitä syystä tuo pieni öljykertymä tulee aina siihen putken juureen. Kaikki muut putket kyllä pitää öljyt sisällään.
Kun kone on käynnissä, en ole huomannut, että suojaputki liikkuisi mitenkään.

Onko muuten shovelin ja pannun nostajan pesät samanlaiset joissakin vuosimalleissa ?

Tuukka

Mulla oli panshovelissa nostajaputken alapään "olakkeessa" pieni painauma tai pikemminkin se oli kiero. Olivat myös uudet. Vaihdoin kyseisen putken vanhaan joka oli olakkeesta suora, vuoto loppui siihen. Se ei tosiaan ollut mikään terävä vekki vaan loiva painauma. 
C.O.G.

Webmaster

Täytyy jumpata koko nostajan pesä ja loput kilkeet irti.
Sieltähän se jostain sitten löytyy syy tähän.
Mutta kun ei taas jaksais...  :P

Webmaster

No niin, johan tämä homma selvisi ennen Joutsan showta, mutta nyt vasta ehtii laittaa lisää infoa.
Elikkäs otin auki koko nostajanpesän ja tarkasteltuani asiaa lähemmin, niin oli ilmeisesti joskus työstetty ja plaanattu pesän pintoja.
Sillä seurauksella, että Jimsin hydraulinen nostaja käy nappaamassa tönärin suojaputken tiivistettä ja suojaputki alkaa vuotaa juuresta.
Ostin uuden nostajanpesän ja asennettuani sen paikoilleen, huomasin, että nyt jää pari milliä väliä nostajan rungon ja tiivisteen väliin kun nokka on korkeimmillaan.
Ja eipä enää vuotanut mistään koko Joutsan reissun aikana.
Kiitokset vielä Hotbikeen nopeasta hoonaus työstä !