Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Texas-stroker

Aloittaja jyrggä, 02 lokakuu 12, 13:00:24

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Olisi himo tehä texas-strokeri, eli ympätä ison lätän limput tuonne vakio porauksen sisältävään pannuun.
Onkos siinä nyt jotain ihmeellistä tiedossa? lohkot on '54. Ymmärtääkseni niitä on täälläkin päin maailmaa tehty useampia aikoinaan? Hessu?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Kiiski

Hessu tollasesta mitään tiedä. Ei siinä mitään ihmeitä ole paitsi jos meinaat käyttää ison-lättiksen veivejäkin. Kannattavinta olis kuitenkin käyttää vaikka Truett&Osbornen limppuja siinä olis jo jotain järkeäkin ja ne lättiksenlimput jäis lättiskuskeille varaosiksi.

jyrggä

Mikäs ongelma niiden lätän veivien kanssa tulee? Pituus ainaki on käsittääkseni sama, vai?
Ja joo-o, t&o on myös ollut mielessä.

rampo63

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 02 lokakuu 12, 17:58:55
Kannattavinta olis kuitenkin käyttää vaikka Truett&Osbornen limppuja siinä olis jo jotain järkeäkin
Järki ja Jyrggä hmmm,,, ???

Kiiski

Ne lättiksen veivit on melkein kasituumaset eli tarvii kaikenlaista extra pitkää imusarjaa ja tönäriä ja runkoon mahtuminenkin alkaa olla onkelma. Niin ja stroker platea tarttee sit sen verran ettei kelleen paitsi kaikkein tyhmimmille jää epäselväks et on strokeri. Jos niinku silti intoa piisaa ja kone on pannari yhdellä kaasarilla niin mulla saattais olla tohon rojektiin osat hyllyssä kun vaan hinnoista sovitaan. Edelleenkään en suosittele.

Hessu

Mä oon aina kuvitellu, että kun puhutaan Texas strokereista, tarkotetaan nimenomaan tällästä lättiksen pitkillä veiveillä ja iskulla olevaan vakioporauksista. Niinkuin tossa jo selvis. Sellasia ei äkkiseltään tuu härmästä mieleen ainuttakaan. Hyvämuistinen jäsen Juhana varmaan korjaa jos sellanen löytyy. Jos käytetään tarvikelimppuja, kyse on vaan tavallisesta strokerista. Ja katu-uskottavuutta on puolet vähemmän niiden kymmenen ihmisen keskuudessa, ketä oikeasti kiinnostaa.

Jos tollasta alkaa normimittaisilla veiveillä tekee, malttaako jättää sen iskun sinne 4,25:een (tai lättiksessähän se on vähän enemmän 4 9/32 eli 4,28").
Mä en malttais. Jos tarkotat ainoastaan pitkäiskusta ja vakioporausta, sellasia on jonkun verran. Siinä ei oo mitään ihmeellistä. 4,25 taitaan mennä kun vaan lätkii kamat kasaan. 4,5 ja pidemmillä alkaa olee tarvetta strokerplateille, pidemmille tönäreille, imusarjalle, lohkojen jyrsimiselle ym. Mutta ei niissäkään mitään ihmeellistä oo.
Enkä suosittele mäkään tollasta aitoa. Normistrokeria kyllä suosittelen aina.

Jack

mulla oli sellai melkeen texas paitsi että se oli evon limpuilla ja veiveillä  ;D...Pannari sekasikiö lohkoilla
R.I.P.

niin ja tais siinä olla isompi porauski, että ei se sit ollukkaan...ku normi stroukkeri.. ;D
Flatheads!!!

jyrggä

Sitä teksasin stroukkia joo nimenomaan tarkotin.
Järki ja nämä asiat mun mielestä kannattaa muutenki aika pitkälti pitää erillään, erikoisuutta tässä nyt nimenomaan haetaanki. Stroukatahan se nyt joka tapauksessa tarvii, mutta miks se pitäs helpoimman kautta tehä..? T&O on kyä kohtuu edullinen ja myös houkuttava vaihtoehto, mut katotaan nyt tämäkin vaihtoehto ensin.

Kangasalabaman erikoismuistaja muistaakseni just on mulle joskus jutellu että kyllä sellasia ois täällä ollut. Tampereella?

ma^ko

Käsittääkseni noit oli tääl pari '80/90 lukujen vaihteessa, tai ainakin Manses oli yks pannu jos oli hillittömän strokerplatet pyttyjen alla ja muistelisin et olis ollut puhe et se on stroukattu lätän limpuil & veiveil. Strokerplatet oli ainakin tuplat mun panshovel-strokerin vastaaviin verrattuna ja mul oli kuitenkin muistaakseni enempi iskua. Silloin joku myös puhu et länsirannikol jollain oli vastaava pannu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Jyrggä hommaa vaan ne kamppeet ja kunnon strokerplatet, niihin sitte jäähytysrivat ku ei muiden omiin mahu ;)

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 03 lokakuu 12, 08:32:31
Mä oon aina kuvitellu, että kun puhutaan Texas strokereista, tarkotetaan nimenomaan tällästä lättiksen pitkillä veiveillä ja iskulla olevaan vakioporauksista. Niinkuin tossa jo selvis. Sellasia ei äkkiseltään tuu härmästä mieleen ainuttakaan.
Ai miten niin ei tule mieleen, Leilan Pannari liikku ekat kolme vuotta juurikin tollasen motin voimin? Etkö sä yhtään keskity? Mihin focus on kadonnu?

tyg

En tiedä kuuluiko texas versioon, mutta lätän limput on pienemmällä
veivitapin kartiolla ja lisäiskua saa kun koneistaa uudemman tappimallin
isommat kartiot epäkeskeisesti  sopiviin kohtiin.

Mutta vuonna 2012 ei tossa mitään järkeä, koska T&O tai S&S.
Piiloon ne menee niinku elektrooninen lataussäädinkin,,,

jyrggä

Myöskään ei ole järkeä ajaa 50-luvun paskoilla moottoripyörillä kun uusiakin myydään. Eikä 60-lukusta impalaa varsinkaan kun 2000-lukulaisen Kian saan halvemmalla. Oikeastaan ei muutenkaan kannattais ees rakentaa eikä tehä mitään kun netissä seki on helpompaa jossai pelissä varmaan?

petejiiii

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 08 lokakuu 12, 12:41:35
Myöskään ei ole järkeä ajaa 50-luvun paskoilla moottoripyörillä kun uusiakin myydään. Eikä 60-lukusta impalaa varsinkaan kun 2000-lukulaisen Kian saan halvemmalla. Oikeastaan ei muutenkaan kannattais ees rakentaa eikä tehä mitään kun netissä seki on helpompaa jossai pelissä varmaan?
nyt oot asian ytimessä, ruvetaan kaikki virtuaaleiks, tai poltetaan vuoronperään toistemme tallit romuineen ja ostetaan vakuutusrahoilla sähköautot ja slipoverit

tyg

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 08 lokakuu 12, 12:41:35
Kuulostaa ihan yhtä fanaattiselta kuin se vegaani, joka yritti pakottaa kissansakin kasvissyöjäksi.
Kissa kuoli.
Vaikka tietäis mikä olis järkevää,Ei niin aina tule tehtyä,,koska fiilis ratkasee.

Kovin jamppa oli se joka teki ensimmäisen texas strokerin,, varmaan joskus 50-luvulla uudenkarheista osista.