Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Putkirunkobuellien kumityynyt

Aloittaja Hemuli, 03 heinäkuu 09, 08:26:16

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Onko kenelläkään tietoa tapahtuiko Buellin takakumiripustuksessa jokin muutos kun malli vaihtui S1:stä X1:seen? Ässän varaosakatalogin mukaan takahaarukan akselilla käytetään samoja kumityynyjä kuin FLT/FXR-malleissa mutta juuri ostamani uudemman mallin aluhaarukan mukana tuli aivan eri näköiset gummit. Kuitenkin nämä haarukat ovat toistensa kanssa vaihtokelpoisia.

Eli onko Buell-mallin kumityyny jotenkin parempi kuin tuo vanhempi bigtwin-malli? Vaatiiko noi aluswingiset tämän uudemman mallin käyttöä? Ja vielä jos jollain sattuisi olemaan X1:sen parts catalogi niin osanumero olis kiva ylläri - itseltäni löytyy ässän ja XB:n luettelot mutta äksä puuttuu välistä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Itse itselleni vastaten - http://badweatherbikers.com/buell/messages/47623/315871.html?1195065810

LainaaBUELLs originally used BIG TWIN FXR/FLT isolator H-D PN 47564-86 which was up graded to -86B which usually lasted about 40K miles ...

BMC then came out with a up grade REAR ISOLATOR KIT ("BUELLschitte PART NUMBERING SYSTEM)" PN Z0010.CB ...

Up graded at 40K and they have lasted 60K to date ...

You really do not have to buy the KIT as all you really need is RIGHT REAR ISOLATOR L0505.9R and LEFT REAR ISOLATOR L0504.9L ...

FRONT ISOLATOR:

The FRONT ISOLATOR is off a BIG TWIN and
is H-D PN 16207-79 which was up graded to
-79A, then -79B, and finally now -79C ...

Now if you buy the H-D PN 16207-79C it will cost you $45.00, "BUT" if you buy the BMC "BLAST" one PN L0501.T you get the
Repackaged H-D PN 16207-79B which is just as good for $16.15 which is a $28.85 savings !!!

It is kind of like GENERAL MOTORS, it depends on which GENERAL MOTORS vehicle the same part retro fits to is what you pay for it ???

Now if you buy these after market HARD RUBBER ISOLATORS or in anyway stiffen them you down grade the isolator system to where it will feel like you are riding a PRE-RUBBER MOUNTED SPORTSTER ...

Eli Buell on parantanut takakumiripustustaan jossain vaiheessa ja niissä käytetään heidän omalla numerollaan olevaa osaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Jaa, löysitkin jo ...Ite nimittäin just törmäsin tohon samaan varaosanumeroon kuukletellessani...Löyty jopa service bulletin aiheesta, B-016B, november 7 2000.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Raimo-Raato

OT: Mitäs sää Hemppa nyt oikein suunnitteletkaan... FXR mennyt jo kaupaksi?
A.K.A. Rambe

Hemuli

Sanotaanko näin että tuolta "myydään" puolelta on hävinnyt kaksi pyörää ;D ...

Josko nyt löytyi sille satasen koneelle koti?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Vielä tuosta etummaisesta kumityynystä...

LainaaBuell has released a Parts and Accessories Bulletin (BPAB#32) that says that the NEW part number for the old part (16207-79B) is now L0501.2. Do NOT use the -79C version, it does not accommodate the D washer that Buell needs.

Ja kun vähän tutki enemmän niin toi L0501.2 on siis yhtä kuin vanhempi bigtwinin malli 16207-79B jota ei siis enää muihin malleihin saa. Buellissa kun kone ei makaa tuon tyynyn päällä vaan roikkuu siitä - sen takia uusi bigtwinmalli ei sovi siihen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Juu, ja joillakin amerikan foorumeilla lueskellu että juuri noita Buellin etukiinnikkeitä L0501.2 on kermaperseet vaihdellu touringeihinsa kun toi tukevampi -79C kuulemma täristää liikaa...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Mites nyt sitten tää jämäkämpi D-malli? Minkä näköinen se on jos verrataan näihin B- ja C-versioihin?



Onko se ratkaiseva ero tuossa päällä kun sanovat että toi C ei käy Buelliin koska sen kanssa ei pysty käyttämään jotain D-prikkaa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Perhana, nyt kun näin ton kuvan niin tuli mieleen että oon tainnu jossain privassa ja ehkä täällä palstallakin puhua että C-mallit ois pyydetty diileriltä palauttamaan ja että D ois ihan erinäkönen. Voipi olla että sotkin, todnäk oli niin että B-mallit pyydettiin palauttamaan. Nyt kun katon tota kuvaa niin mulla on touringissa juuri toi C joka on se tukevampi kuin B. Tuosta D-mallista ei ole mitään käsitystä, olisi tosiaan mukava tietää että mitä eroa sillä on C-versioon.(tai voihan olla että mullakin on D, en mitään varaosanumeroita katellu paketista, joka tapauksessa on ihan eri näkönen kuin B...) Hitto kun menee sekavaksi...Taitaa olla parempi että meen harjoittelemaan TIG-hitsausta tai jotain...

Ero lienee tosiaan tuossa päällikumin muodossa(tymäkämmän materiaalin lisäksi), tosin en ihmettele vaikka pikku seppäilyllä siihen saisi sen prikan mahdutettua. Ei nyt tarkempaa muistikuvaa siitä prikasta, muuta kuin se että se tosiaan oli D:n muotoinen...Sen funktiosta ei muistikuvaa, ilmeisen tarpeellinen kuitenkin...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

filtteri

tutkiskelin s1:sen takapäätä ja huomasin että pultit jotka pitää takaswingiä paikoillaan makaavat aivan takana eli aivankuin takaiskari painais niitä runkoa vasten,kävin tutkimassa kaverin x1:stä ja siinäkin olivat omituisesti eli eivät keskellä mutta eivät myöskään taakse painuneina niinkun mulla.kiinnitys oli äkkiseltään muutenkin erikoisen oloinen siis onko siellä jotkut kuluvat puslat vai onko normia.......JA MISTÄ SAIS OSTETTUA MANUAALIN