Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kawazaki Z650

Aloittaja sporttivartti, 05 syyskuu 12, 14:45:41

« edellinen - seuraava »

sporttivartti

Nurkkiin eksyi paperillinen vm. -78 Kawan Z650 runko, swingi ja takaiskarit.

Minkälaisia kokemuksia pyörästä â€" mihin kannattaa kiinnittää huomio jos/kun moottori löytyy? Jos jäänyt osia nurkkiin, ilmoittele toki â€" jos tuosta saisi vaikka alkuun rullaavan.

Hieno pewi ollut joskus. Mahtavan kokoisen etuvilkut! Cafea kehiin?

-väiski-

Yksi frendi duunas samanlaisesta muutama vuosi takaperin popperin, sillä tiettävästi on vielä kaikki pyörästä aikanaan riisutut osat tallessa, selvitän siltä että onko vielä ja kiinnostaako niistä luopua.

Infoan sitte vielä sua.

Ja alla linkki ko. pyörästä tältä kesältä uuden omistajan kera.

http://www.urheilukuvat.net/Show/HBS12/i-gpLKjpW/2/L/IMG9456-L.jpg
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Mun mielestä tohon pikkuzetaan saa heittämällä isomman koneen kiinni. Voin olla tietty väärässä, siitä on sen verran aikaa kun olen moisia sillä silmällä katsellut. Mulla vois olla jossain hyllyn perukoilla korjauskirja tuollaiseen, ylimääräisenä ;).

Vanhoissa Kawoissa alkaa olla harmina varaosien vaikea saatavuus, esimerkiksi Möhköön ei saa enää läheskään kaikkia moottorin osia. Uustuotantoa ei käytännössä ole.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

sporttivartti

Tänks väiski, jokainen pultti ja nippeli jeesaa!

Ilmeisesti 750-kone ainaskin menisi suoraan, mitenkähän KZ1000/KZ1300-osasto, köh :) dragdrag-meep-meep!

Korjauskirjalle tullee nippeli nippeliltä enemmän tarvetta, josko vaikka oravannahkakauppaa nestemmäiseen elintarvikkeeseen tms!

Ennenkuin ebay-sormi (taas) innostuu, valoitetaan kotimaan apajia!

Raimo-Raato

Läl läl lää, mullapa on -77 Z650 purettuna ja about kaikki osat pitäis löytyä moottori mukaanlukien mutta enpä myy.  :-*
A.K.A. Rambe

ma^ko

Jon mä muistan oikein, niin uudemman nelikko Z750 kone käy suoraan, mut Z750 twinin tai Z900/1000/1100 koneet ei käy suoraan. Myös ilmajäähy GPZ750 kone käy.

Mul on taltioituna '84 GPz750Turbon tekniikka, varastoin sen joskus ~20v sitten mahdollista joskus tulevaa Zetaprojektia varten, aikanaan tullessaan oli nopein tuotantoprätkä, tosin ero GPz1100:een oli marginaalinen. Mä voisin ostaa halvalla z650/z650sr/z750 raamin papereineen kuitenkin ennemmin ku myydä ton tekniikan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 05 syyskuu 12, 16:58:25
Läl läl lää, mullapa on -77 Z650 purettuna ja about kaikki osat pitäis löytyä moottori mukaanlukien mutta enpä myy.  :-*

Pussihousu!!! ;D ;D ;D
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jensen

#7
Tuota en halua riidellä mutta tuo Gpz 750 turbo ei oo kyllä se nopein sarjatuotantopyörä kun Kawalla oli aikoinaan Z 1100 Turbo jossa yli 140 heppaa mutta niitä vietiin vain jenkkeihin ja ei taida Suomessa olla yhtään yksilöä?
         Sanojen todisteiksi voi tuossa videolla nähdä tommosen Z 1100 turbon  Z1 - Top Gear
       
          Kawasakin 650cc mottia pidetään aikamoisena ikiliikkujana ja ajaneet niitä aukaisematta 200 tonnia tosin ei ihan varmaa tietoa ja mietin että miten tuo jako kettinki on tuon kestänyt mutta autoissa niillä on päästy pitempäänkin.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 05 syyskuu 12, 21:05:08
Tuota en halua riidellä mutta tuo Gpz 750 turbo ei oo kyllä se nopein sarjatuotantopyörä kun Kawalla oli aikoinaan Z 1100 Turbo jossa yli 140 heppaa mutta niitä vietiin vain jenkkeihin ja ei taida Suomessa olla yhtään yksilöä?

Oli se tullessaan markkinoille. Se oli niukasti nopeampi kuin GPz1100 ja 1100Turbo ei ole koskaan ollut "factory bike" eli ei tehtaan tuotannossa oleva malli. Jenkkilässä jokunen Kasawika dealeri asensi uusiin GPz1100 pyöriin aftermarket turbosettiä ja myytiin Kawasaki GPz1100Turboina.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 05 syyskuu 12, 20:43:56
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 05 syyskuu 12, 16:58:25
Läl läl lää, mullapa on -77 Z650 purettuna ja about kaikki osat pitäis löytyä moottori mukaanlukien mutta enpä myy.  :-*

Pussihousu!!! ;D ;D ;D

Joka on rälläköinyt rungosta takahäkin veke ja keulakulmankin raiskannut.  ;D Mut tiettyhän tommonen postaus piti laittaa pussihousuilun kunniaksi. On vaan samaa vuoskertaa kuin itse ja eka nelitahtini niin eihän siitä raski luopua... muuta kuin ylihintaan  ::)
A.K.A. Rambe

Jensen

Mako  kyllä nyt ihan hukassa. 300 kpl Z 1100 turboa on myyty jenkkeihin.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 05 syyskuu 12, 22:06:21
Mako  kyllä nyt ihan hukassa. 300 kpl Z 1100 turboa on myyty jenkkeihin.

Ainakaan yksikään Nagasakin Wikakasa historiikki ei tunne ko pyörää kuin "dealer option" mallina ja lisäksi nekin tuli GPz750Turbon jälkeen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jensen

#12
 Multa löytyy 11OO Gpz jokapäiväisestä ajosta ja sillä on vissiin jo 105 tonnia ajettu mutta no proplems. Parempi video. Mankeli - Ämpyilijä 2

ma^ko

Ei tarvitsekkaan kiihtyä, mutta vaikka mokoman on kaupasta saanut ostettua uutena, ei se välttämättä ole silti tehdasmalli. Amerikassa "diileri mallit" on kohtuu yleinen laji autoissakin, kuten prätkissä ja veneissäkin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Toi mun manuaali olikin näköjään 1980-1990 750 ilmajäähykawaan, jos sellaisen motin jostain löydät niin joutaahan tuo...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957