Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Biltema o-rengasketjut

Aloittaja 72shovel, 03 syyskuu 12, 21:52:48

« edellinen - seuraava »

72shovel

Lahteenkin auennut biltema, ja 530 jaolla 120-lenkkiset o-rengasketjut näyttäs maksavan 76â,¬...

lehmänläjästä meni jotain, ja nelonen pysyy päällä puol sekkaa heittää vaan vapaalle. rempattu loota tulossa. pitäisi vaan hämeenlinnan tullista hakea, oiskohan noista bilteman ketjuista kuluneille rattaille ajettavaa loppukseäksi. vanhat ketjut saa lähteä roskiin lootanvaihdon yhteydessä, niin paljon "jäykkiä" lenkkejä ettei viiti nykiä heti uuden lootan pääakselia liian kireillä ketjuilla rikki. ei viitsi alkaa enää tälle syksylle tilaamaan rataspaketteja tsubakin ketjuilla yms. onko kukaan kokeillut bilteman ketjuja ja minkälaisella menestyksellä :) ?

ma^ko

Ne on ihan toimivat perusvitjat.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

-väiski-

En tiedä kuinka pitkille ketjuille sulle on tarvetta, mut jos meinaat vain loppukesäksi vanhoille rattaille laittaa niin laittaisin halvimmat mitä löytyy. Äkkiseltään allright myy mm:
DID 530-120 HS NARROW RJ ja hintaa 63,5â,¬
Tai vaikka   DID 530-110HS ja hintaa 58,5â,¬


Ja muutenkin laittaisin ennemmin DID kuin biltsu.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

ma^ko

Mä taasen laittaisin ennemmin Piltemaanin O-rengasketjut kuin kenenkään valmistamat narrowit, ne nimittäin vanuu ihan dorkana ne narrowit.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Laitoin keväällä vahvistetut RK:n O-rengasketjut alle (Stormilta ~81â,¬)  Noin 10K km rullattu enkä ole kiristänyt nitä kertaakaan, pitääkin tarkistaa.  ;) On niissä pari-kolme senttiä löysää mut LBV:n ketjunkiristin hoitaa homman, ei lepata eikä hakkaa mihinkään. Lootassakin pysyy öljyntaso ylärajalla, eikä tarvi olla näemmä edes Redlinen hevisokkia.  Enskassa Hayden M6 kiristin joten sekin on hankala saada liian tiukkaan laatikon toimintaa ajatellen.

Jaa mut taitaa taas livetä asian viereen.

RK:n ketjut ei siis maksa kun muutaman eeron pilikan vitjojen päälle. En tiiä onko ne sen paremmat mut ei ainakaan veny ihan helvetisti mun ajotyylillä.
FXEF-81

mielikuva

Bilteeman ketjut on ollut ihan hyvät, niin hyvät että en laittais niiden kanssa kuluneita rattaita.

ma^ko

Väittävät Biltemaanin vitjojn olevan joko RK:ta tai Reginaa, erästä, mallista tai kuun asennosta riippuen, tiedä häntä. Se kannattaako rattaita uudelleen ketjuttaa riippuu täysin kuinka kuluneet ne rattaat on, jos hammasjko edelleen sopii uten vitjaan ja hampaat on silmämääräisesti about muodossaan, ni uutta vitjaa vaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

72shovel

Ei nuo minun rattaat silmämääräisesti ole ollenkaan pahat vielä, toki pientä kulumaa mutten kalliita ketjuja laittas kyllä kun uusille rattaille, noi on ihan käyttökelposet vielä hyväkuntoiselle käytetylle ketjulle tai sitten halpisketjulle, että saan loppusyksyn ajot hoidettua

Timppa62

Bilteman ketjut tokaa vai peräti kolmatta kesää. Ei tartte kiristellä, on hyvät. Vaatii toki huoltoa, siinä missä muutkin vitjat.

Hessu

Tiedän tapauksia kun on ollut kymmenenkin kesää halvimmat mahdolliset teollisuusketjut.

eeko

Uskon kyllä, mutta en tässä lähtisi säästelemään.
Mulla oli brittisinglessä tätä teollisuuslakua ja
se venyi aivan uskomattoman paljon. Viimeinen
niitti sille hommalle oli, kun eräällä reissulla ketju
antautui ja meni poikki n. 40km/h vauhdissa.
Lentää muuten aika kauas taakse, onneksi autoilija
ehti väistää. Siellä sitten tien poskessa ketjuja niitatessa
oli oikein kivaa. Kotiin kun pääsin, niin hain "oikean"
moottoripyöräketjun ja sen jälkeen ei ole tarvinnut
paljoa kiristellä, öljyääkin itse itsensä. :)
-eeko

Juvakka

Nyt karkaa jo aika kauas otsikosta, mutta...

Minkälaisia koodeja pitäisi löytyä paketin päältä, jos haluaa moottoripyöräkäyttöön soveltuvat teollisuuskäyttöön tarkoitetut ketjut?
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

eeko

Ei se haittaa, kai.
Täällä ne ainakin myytiin ihan metritavarana
eli siis menet tiskille ja pyydät 5/8 x 3/8
vaikka metrin.
-eeko

Juvakka

Juu juu, metritavaranahan se on, mutta mitenköhän noihin on merkattu tuo kestävyyspuoli? Noita metriketjuja oon useamman kerran hypistellyt teollisuuden tuotantolaitoksissa, mutta kai noissakin nuo laatuerot on jotenkin koodattu...
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hessu

Tää mun heitto oli huono vitsi. Ei se kauanko ne on ollu, vaan paljonko niillä vedetään merkkaa. Teollisuuslaadulla ei tee näissä hommissa mitään.
Paskasten ketjujen kanssa plärääminen on niin ärsyttävää hommaa, että mua ei ainakaan huvita ostaa kuin aina kaikista lujinta laatua. Eli kalleinta. D.I.D:n tai Tsubakin kalleimmilla laaduilla veivaa 30-40 donaa. Kerran oon erehtyny ostaa "ihan hyvät, riittää HD:n vauhteihin" Diamondit. 15 tonnia ja vitjat oli ihan loppu kesken reissun Latviassa. Ihmettelin kun tsykä alko nykii ja kuulu kolahduksia. En millään meinannu uskoa, että vika löytyy ketjuisa kun oli vielä "uudehkot". Karsee jooga kesken kesän kun kuluneet ketjut oli syöneet eturattaankin paskaksi.

Matkalehmästä kun irrottaa eturattaan, lähes kaiken muun saa purkaa paitsi keulan.