Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin 4-vaihteinen temppuilee

Aloittaja Spöke, 29 kesäkuu 09, 09:27:52

« edellinen - seuraava »

Spöke

Viime loppukesästä kolmosvaihde yskäsi silloin tällöin pois päältä, talven aikana ei ollut aikaa isompaan lootajumppaan, kytkentähampaathan sieltä varmaan on pyöristyneet. Riksraks-kanteen vaihdoin tosin kaikki vietärit ja uudet kynnet. Öljyinä on nyt Redline Heavy SP.
Alkukesästä kolmonenkin pysyi päällä aiempaa paremmin,  mutta uutta vikaa pukkaa...
Kolmosta ei välillä löydy ollenkaan, vaan tilalla on välivapaa. Ja ei vaihda nelosellekaan, ennenkuin on pykältänyt alas ja sohlannut jonkun kerran. Ja tämä siis alhaalta ylöspäin vaihdettaessa. Ylhäältä alaspäin kolmonen löytyy mainiosti, ja itse asiassa 3-4 väliä voi plärätä mielin määrin.
Riksraks-koneistoko vittuilee vai mikä? Taisin kasata sen päin vit**a, mutta ihmetyttää, että parituhatta kilsaa meni niiiiin hienosti...
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Räikkäkansihan pitäisi shimmata remontin jälkeen - ainakin Hotbikesta löytyy värkki moiseen hommaan. Voisin kuvitella että jos ne siirtotapit ei ole ihan oikeissa kohdissa niin juuri tuollaisia ongelmia tulee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Niin oliks tässä nyt purettu loota vai vaan kansi? Jos pelkkä kansi, niin eiks siirtorumpu pysy aina samassa paikassa. Shimmaushan tehdään jos siirtäjähaarukat on ollu käsissä.
Jos on ite vaihdelaatikko ollu palasina, niin kolmosrattaita on muutamaa eri mallia. joihinkin malleihin täytyy laittaa prikka/holkki rattaan taakse, jotta se tulee oikealle kohdalle.
Jos se kolmosratas jää liian syvälle, sen kytkentärattaan kynnet ei ylety kunnolla kolmosrattaalle.

Tai siirtäjähaarukka on tosiaan huonosti shimmattu tai vääntynyt.

Spöke

Räikkäkansi ei ollut palasina eikä myöskään loota. Vaihdoin ainoastaan uudet räikän "kynnet" (ovat oikein, näissähän on eroa oikea vs. vasen) ja jouset (4kpl) Tää välivapaa tuli oikeastaan redlineen vaihdon jälkeen. Kun räikkäkansi oli poissa, laitoin sen muutamaan otteeseen "valeelle", hain vapaan ja vaihteet yksi kerrallaan ja nostin kannen varoen pois. Aina näytti olevan siirtäjät oikeassa kohdassa. Onkohan tähän muuta konstia, kuin ajella tää kesä ja rempata loota talvella. Ilman kolmostakin pärjäis, mutta kun ei saa sitä nelostakaan päälle, kun vika ilmenee....  ???
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Itse itselleni vastailen; Pyörä ilmaan, pyöritystä takarenkaasta ja vaihteita sisään, 1. ja 2. ok, kolmonen-vapaalle ja vaihdestaaki ei suostu nousemaan enempää. Voisiko olla, että rumpu pyörähtää vain vähän, jostain syystä liike katkeaa ja ei näin ollen anna räikkämekanismille "uutta hammasta" ylöspäin, ainoastaan alaspäin? Mikähän rummun liikkeen pysäyttäisi ??? Jouset ovat uudet ja tosiaan parituhatta kilsaa meni mainiosti. Rummun urissa ei ollut juurikaan purseita, ja ne vähätkin pyöristin neulaviilalla. On vaan tossa FL-rungossa toi lootajumppa illan työ ja takaisin toinen ilta. ja keula pitäisi olla kohti pohjoista torstaina.  >:( onkos tällaista tullut kellekään vastaan? Saattaa kolmosvaihteen paikaltaan hyppiminenkin aiemmin johtua tuosta riksisraksis-kannesta,  eikä kytkentähampaista ;D
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa