Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss


ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ss

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 03 toukokuu 14, 12:40:16
Lainaus käyttäjältä: ss - 03 toukokuu 14, 12:28:42
Perverssi laitumella.



Espoo, Oittaan pohjoispuolella olikos se Velskolantie??

Niiltä hujakoilta, mutta vähän korkeammalta... Palan matkaa Lahnuksen Shelliltä Vihtiinpäin.

ss

Laitoin kinkyn vakuutukseen ja pääsin vihdoin testaamaan poppikatetta käytännössä... Noh, voisi sanoa että olisi kannattanut uskoa ehdotuksia, vahvari olisi poikaa sekä se kaukosäädin volyymille. Siinäpä ensi talvelle rojektia. Tällaisenaan toimii jonnekin 80-110 tienoille, riippuu vähän musiikista. Faith No Moresta ei meinannut saada selvää 80 jälkeen, George Thorogoodin yksinkertaisempi poljento taas kuulosti satkun jälkeenkin ihan hyvältä.



Muutoin kate toimii kohtuullisesti, korkeampi klasi pitäisi hommata, en vaan tiedä mista kun tehtaan lasi on erimuotoinen. Alakatteet eivät ole aivan niin tehokkaat kuin luulin, tuntuu että viima käy edelleen polviin ellen vetäise niitä aivan tankkiin kiinni.

jäsen K

mihin korkeuteen sulla tuli istuma korkeus sportissa noilla 13.25 iskareilla?

ss

#140
Lainaus käyttäjältä: jäsen K - 30 kesäkuu 14, 20:41:17
mihin korkeuteen sulla tuli istuma korkeus sportissa noilla 13.25 iskareilla?

Piti käväistä tallissa suorittamassa mittaus... Istuinkorkeus tolla matalalla satulalla on noin 72 cm.

Laitetaan vielä kuva kevään ajokeleistä näin (tihku-) sadepäivän ratoksi.



ss

#141
Jotain pientä puuhaa keksittävä keskellä kesääkin, ettei mene ihan ajeluksi  :o



Kuvaan liittyvän tarinan opetus taitaa olla se, että öljyä lisätessä ei ole huono idea käyttää trattia tai ainakin kannattaa vilkaista öljypurkin suulle joka kerta kun korkki on ollut lähettyvillä. Kinkyn öljypohjan purkaminen mökkiolosuhteissa oli hieman hankalaa, sääkään ei varsinaisesti suosinut ulkosalla työskentelyä.

Shit happens... Nyt jo vähän hymyilyttää, mutta viime viikolla ei paljon naurattanut  :)

twinspeed

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

ss

#143
Kinky siirtyi talvilevolle eilen, jostain syystä kuitenkin niinkin yksinkertainen asia kuin öljynvaihto aiheutti jännitystä sunnuntaipäivälle.

Laskin öljyt kylmänä pois ja vaihdoin filtterin (pari desiä öljyä sisässä), uudet öljyt koneeseen n. puoleenväliin mittatikkua. Laitoin koneen käyntiin ja parin sekunnin kuluttua käynnistyksestä öljyvalo syttyi. No, sammutin heti ja ihmettelin hetken, käynnistin uudestaan ja sama homma. Tällä kertaa annoin kuitenkin käydä hetken ja öljyvalo alkoi vilkkumaan. Sammutin taas, käynnistin ja öljyvalo jäi palamaan... Filsua vaihtaessa katsoin että oli erinäköinen kuin vanha, joten uusi filsu irti ja vanha tilalle, mopo käyntiin ja öljyvalo palaa edelleen. Annoin käydä hetken, istuin satulaan ja nostin pyörän suoraan, valo sammui. Ja syttyi hetken päästä. Kierroksia antamalla valo sammui ja pyörää heiluttamalla valo sammui. Pyörä on (nettidiagnoosin perusteella) kompensaattorivammainen, joten kilinältä ei kuule mahdollista yläkerran ääntelyä eli päätin jättää homman sikseen ja vaipua vitutukseen.

Korkkasin oluen ja annoin vaikuttaa hetken... Asennonvaihdon ja kierrosten aiheuttama valon sammuminen mietityttivät ja kokeilin toimiiko öljykello, virrat päälle, valo palaa. Nyppäsin piuhan irti, valo sammui niinkuin pitääkin. Varmuuden vuoksi akunnaparasvaa väliin, laitoin pyörän käymään ja öljyvalo sammui heti käynnistyksen jälkeen eikä syttynyt uudestaan. En tosin aivan ymmärrä miksi valon toiminta muuttui tuossa, lyhyellä sähköopilla valon ei kai olisi pitänyt palaa ollenkaan, mikäli ongelma olisi kosketushäiriö. Vai oliko kierrossa ilmakupla, joka poistui mietintätauon aikana...

Juu, talven ensimmäinen projektikin on siis selvillä, enska auki ja kompensaattorin tarkastus. Kilinä on sitä luokkaa että hävettää ajaa eli todennäköisesti SE:n kompensaattori + uusi roottori sisään ja sormet ristiin.

Kompensaattoriremppaan olen haeskellut Lordin Maxlok MX/T6-liimaa kotimaan kaupoista, mutta missään ei ole tullut vastaan eikä googletus tuota tuloksia. Jos joku sattuu tätä vuodatusta lukemaan ja omaa tietoa liimasta, niin vihjeitä otetaan vastaan... Muutoin taitaa mennä jenkkilästä tilaamiseksi.

ss

Seuraavan projektin ensimmäinen vaihe työn alla eli osien hankinta. Humppa-arvoitus, mitä näistä tulee?



Jotain vielä matkalla, raportti alkaa kun kaikki kikkareet kotona.

ss

Palapelin viimeinen pala rantautui viikolla:


En halunnut alkaa liimailemaan muovikikareita enskaan niin kyttäsin egaystä uudemman mallin enskakopan, "new take-off" ja hinta kotiinkannettuna 1/4 uuden osan marmoritiskin ovh:sta. En tiedä onko tämäkään viimeisin versio aiheesta, mutta ainakin tässä on tuo "öljyansa", jonka pitäisi voidella kompensaattoria.

Kompensaattoriprojekti on inspiraatiota vaille valmis... Toivottavasti.

ss

#146
Inspiraatio iski illalla ja kompensaattori vaihtui. Homma oli melkoisen suoraviivainen, ainoa päänrapsuttelua aiheuttanut osuus oli roottorin ulostaminen. Jossain vaiheessa insinöörit olivat nähneet hyväksi jättää sisemmän enskakopan valuun huulen, jonka ansiosta roottorin saa melkein vedettyä pois mutta ei aivan. Kävin ihmettelemässä ameriikan foorumeilta löytyisikö vinkkiä homman suorittamiseen ilman sisemmän kopan irrotusta ja löytyihän sieltä, kaverit olivat siloitelleet huulen dremelillä. No eipä muuta kuin hommiin...



Sivuhuomautuksena, taas aiheutin itselleni ylimääräistä ahdistusta kun olin ostanut biltsusta hiomapuikkosarjan, jolla aloin työstämään huulta... Joka vitun puikon kivi irtosi karasta alta minuutin. Loppujen lopuksi homma tuli hoidettua dremelin karkealla hiomanauhaterällä, 5 nauhaa meni mutta huuli lähti.

Loppu olikin sitten vain uusien osien paikoilleen laittoa, tuorein versio kompensaattorista näyttää tältä:


Muutaman koekäynnistyksen jälkeen vaikuttaisi että enskan kolinat poistuivat, mutta interwebin mukaan tämäkään versio ei välttämättä ole pitkäikäinen.

Orgiskompensaattori näyttäisi mielestäni olevan ihan kohtuullisessa kunnossa, rampeissa on pientä kiillottumaa, mutta ei varsinaisesti syviä koloja.



Hommasta olisi voinut selvitä vaihtamalla pelkästään roottori tai jousipakka, en tosin tiedä onko näitä enää saatavilla varaosana.

Kapteeni sika

Ainakin Big Twineihin tehdään settejä missä on kiinteä eturatas, ei kolise kompit.  ;) Esim vulcanin seteissä on kaikki tarvittava, speiserit ja kampuran mutterit.
En tiedä saako sportteihin valmiita kittejä.

ss

Joo, olin kyllä tietoinen tuosta Vulcanin rattaasta ja lueskelinkin aiheesta jonniinverran. Interwebin mukaan kiinteä ratas voi olla riskaabeli tuolle uudelle kustannustehokkaalle prässätylle kampuralle, mutta tiedä sitten.

Niin, jäi mainitsematta että työn alla oli tällä kertaa kinky, sporttiahan ei tällaiset ongelmat vaivaa  ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss - 01 marraskuu 14, 10:04:54...ainoa päänrapsuttelua aiheuttanut osuus oli roottorin ulostaminen...

Roottori harvoin on kovin tiukassa, ainoastaan magneetit pitää sen paikallaan. Itse olen yleensä vetänyt sen pois parilla koukulla noista kuvassa näkyvistä rei'istä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957