Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss

Kevään kunniaksi pervertikko sai vielä uudet peilit. Hämmentävä kokemus, näistä uudenmallin tehdasspegeleistä saattaa nähdä muutakin kuin omat käsivarret.

Peilinvaihto tuli mieleen syssyllä kun aikakauden lyhytvartisista ei matalan stongan kanssa juuri näe taaksepäin ja meinasin alkaa etelänpojan keulakoristeeksi turuntiellä... Olin katsovinani olan yli ennen kaistanvaihtoa mutta ilmeisesti viivyttelin liian kauan ja vasemman kaistan kaverilla oli vauhtia hieman yli sallitun. Joku hämähäkkivaisto laittoi vielä kääntämään päätä vaihtaessa sen verran että näin jotain silmäkulmasta ja päätinkin pysyä omalla puolella.

ss

Parin kuohuviinin jälkeen päätin viettää laatuvappua pervertikon kanssa, kaivoin kauan tallin ylisillä maanneen goodridgen jarruletkun esiin... Vimonen goodridgen mallikohtainen letku, 10 cm liikaa pituutta joka piti piilottaa vetämällä ylimääräistä mutkaa. Ilmaaminenkin meni jotenkin vaikeimman mukaan, syötin liemet kakkosen kautta, yleensä niin on ollut laakista valmista mutta ei tällä kertaa.

DX

Lainaus käyttäjältä: ss - 30 huhtikuu 13, 19:19:46
syötin liemet kakkosen kautta, yleensä niin on ollut laakista valmista mutta ei tällä kertaa.

;D

ss

Shake down run ajettiin eilen ja kaikki vaikuttaisi toimivan... Iskunvaimennus on parempi kuin uskoin, takapää nyt tietty toimii, mutta etupäähänkin tuli huomattava parannus kun sain säädettyä painuman kohdilleen. Ajoasento rearsettien kanssa on aika tiukka, tekisi mieli saada persettä pari senttiä taaksepäin... Katsotaan auttaisiko joku toinen satula, paras kandidaatti taitaa olla Gunfighter.

Ainoa epäilyttävä seikka oli että löysin muutaman pisaran jarrunestettä stongalta. Mulla pääsi nesteitä laittaessa "hieman" hulahtamaan yli eli tuo voi periaatteessa olla peräisin vaikka johtonipun sisältä, mutta tilannetta pitää tarkkailla. Etujarrut kyllä toimivat aika hyvin, uskon että nyt pyörä pysähtyy tarvittaessa vaikkei vieläkään aivan kaksi sormea riitä.

Peilienvaihto oli aivan turha, ei niistä taaksepäin näe. Ilmeisesti pitäisi vaan ostaa pitkävartiset, jos matalan stongan kanssa haluaa nähdä taaksepäin päätä kääntämättä.

Jack

Lainaus käyttäjältä: ss - 02 toukokuu 13, 08:25:24

Peilienvaihto oli aivan turha, ei niistä taaksepäin näe. Ilmeisesti pitäisi vaan ostaa pitkävartiset, jos matalan stongan kanssa haluaa nähdä taaksepäin päätä kääntämättä.

Niin turhaahan sitä päätä on liikenteessä käännellä, kyllä peileistä näkee....

Ihan oikeesti???   :o
Flatheads!!!

ss

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 toukokuu 13, 08:47:39
Lainaus käyttäjältä: ss - 02 toukokuu 13, 08:25:24

Peilienvaihto oli aivan turha, ei niistä taaksepäin näe. Ilmeisesti pitäisi vaan ostaa pitkävartiset, jos matalan stongan kanssa haluaa nähdä taaksepäin päätä kääntämättä.

Niin turhaahan sitä päätä on liikenteessä käännellä, kyllä peileistä näkee....

Ihan oikeesti???   :o

Noinkos mä siinä sanoinkin? Käännän aina päätä kun vaihdan kaistaa tai teen jotain muuta sivuttaisliikettä aiheuttavaa. Mutta ensin katson peiliin... Peileistä näkee myös jos joku alkaa hivottelemaan persettä, suoraan ajaessa harvemmin kääntelen päätä isommin.

Jack

Flatheads!!!

ss

Kiinnitän seuraavan kerran enemmän huomiota kirjalliseen ilmaisuun, ilmeisesti lähestulkoon selvinpäin vietetty vappu aiheuttaa pientä kankeutta näppiksen takana  :D

Hemuli

Jackilla nyt vaan on joku jääräpäinen pinttymä noita peilejä vastaan kun sen pää kääntyy omasta mielestään kuin pöllöllä eikä se moisia turhakkeita tarvi ;) - tästä on keskusteltu ennenkin... Kyllä hyvät peilit on tuolla ruuhkaliikenteessä kultaakin kalliimmat, vähänkään reippaasti ajettaessa se sekunnin murto-osa minkä käytät kurkkaamalla olan yli voi tuoda fillarin eteen kaikenlaisia yllätyksiä.

Noi vanhemmankin mallin jarrupuristajat on yllättävän tehokkaat kun niitä on kaksi ja niihin sopiva 11/16" pääsylinteri. Se keula mikä sulta ostettiin toimii niillä oikein mainiosti, omistaja on ollut erittäin tyytyväinen jarrutuntumaan. En tiedä mitä tehdas on aikoinaan ajatellut kun laittoi yhdellä puristajalla oleviin malleihin 5/8" pääsylinterin, kahva on ihan kivikova ja tunnoton. Niissäkin tuntuma paranee huomattavasti vaihdettaessa pääsylinteri pienempään 9/16" -malliin. Samaan mihin tehdaskin siirtyi joskus 90-luvun puolivälissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jsr85

Kyllä pitää itekki kyynärpäätä raottaa kyljestä et näkee taaksepäin. Käänsin peilit stongan alapuolelle, silloin näki mut kääntösäde muuttui olemattomaksi ku peilit kolahti tankkiin.
Niillä stongan päihin laitettavilla vois nähdä vähän paremmin. Imo

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 02 toukokuu 13, 11:35:40...
Niillä stongan päihin laitettavilla vois nähdä vähän paremmin. Imo

Stonganpääpeilit on muuten ihan kätevät mutta ajoittain vitutti kun ne lisäs pyörän leveyttä sen reilut parikymmentä senttiä. Ne oli aina tiellä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 toukokuu 13, 10:04:48Noi vanhemmankin mallin jarrupuristajat on yllättävän tehokkaat kun niitä on kaksi ja niihin sopiva 11/16" pääsylinteri.

Mun pääsylinteri on tuo 11/16" pitkällä kahvalla. Kävin tänään pisemmällä lenkillä ja ilmeisesti palat alkoivat vasta nyt puremaan kunnolla, normijarrutus hoituu kahdella sormella. Muistin tänään kokeilla myös takajarrua, sekin toimii mutta sille ei liene paljon käyttöä... Vaihtaminen käänteisellä kaaviollakin alkaa sujua, saapi nähdä miten normikaavion käyttö sujuu kun otan liikenteeseen nuo muut pyörät.

Hemuli

Mulla on ajossa olevissa fillareissa:

- Normikaavio vasemmalla
- Käänteinen kaavio vasemmalla
- Normikaavio oikealla

Kaikkiin noihin tottuu nin että kun hyppää pyörän satulaan niin saman tien muistaa miten ne menee. Harvoin enää tulee huteja.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Reilu pari kuukautta sitten voitin egaystä pitkälle tankille tarkoitetun gunfighterin ja vihdoin eilen se rantautui lähipostiin. USPS:llä oli ilmeisesti käytössä joku kylmän sodan aikainen kartta kun paketille piti hakea vauhtia Moskovan kautta ja siksi matka hieman kesti... Venäjällä ystävälliset tullimiehet olivat tarkastaneet sisällönkin vaikka päällä selkeästi luki Finland. No, onneksi tavara oli käytettyä niin olivat pakanneet takaisin ja lähettäneet USPS:n oikaisupyynnön jälkeen Suomeen.

Koeajon perusteella gunfighter on rearsettien kanssa parempi kuin tuo sport II, nyt asento tuntuis olevan kohdillaan. Ja mielestäni näyttääkin aika mukavalta.



Supertrappi näyttää vibraavan aika lailla... Pitääkö tohon keksiä joku über-tukirauta vai auttaisko jos yrittäis tukea kollektorin kohdalta?

Hemuli

Oon aika monta trappia korjannut siitä korvakkeen juuresta, tuntuu olevan heikko paikka. Vibraan auttais jos putken sais tuettua jostain änkkärikiinnikkeen ja kansien väliltä. Vaikka siihen etuhihnapyörän suojakopan alakulmassa olevaan paksuun pinnapulttiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957